Uuups, avslørt.

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Jeg elsker julen, og gleder meg ekstra masse i år, nå som vi skal få en julebaby til.[:)] Jeg kan ikke få feiret jul lenge nok, men mannen min derimot synes det holder å feire fra 1. desember til 20. dags jul....

I all hemmelighet har Felix og jeg startet å høre på julemusikk mens pappan er på jobb. Så har vi sett film med Pluto og Mikke som pynter juletre, og jeg har kjøpt ganske mange julebøker for barn, som vi også leser litt i... I ettermiddag greide Felix å åpne dørene på peisen for første gang. Etter noen få gledesrop over å ha fått opp døren, så strakk han hodet godt inn i peisen. Kikket så oppover i pipen, og ropte på nissen.[:D][8D][:-][:D] Uuuups, der var ikke juleforberedelsene våre noen hemmelighet mer i alle fall.[X(][:D]

Flere som har litt julestemning allerede?

Jeg synes også reisingen er slitsom. I år skal vi feire hjemme for første gang, og synes selv at vi har verdens beste unnskyldning for det. Vi vet ikke en gang om lillesøster er født til jul, så det ville vært umulig å bestille flybilletter. Likevel er halve slekten skikkelig fornærmet, og har prøvd å krangle om at vi i det minste må reise dersom hun er født. Hadde sikkert vært hyggelig å reise halve landet rundt med en 2-åring og en 2 dager gammel baby.[8|]

Håper dere har mer forståelsesfull familie. Er det bare mannen din sin familie som bor langt unna? Bor din i nærheten? Eller må dere reise til alle? Det eneste vi fikk trøstet vår slekt med var at det var likt for alle... Det ble litt bedre når vi fikk forklart at ikke resten kommer hit, men at vi skal feire alene.

Her boikottes alt som heter jul frem til 1. desember. Jeg er dessverre en av de som mister julestemningen av å se julemarsipan og julepynt i butikkene i mnd skiftet september/oktober

eg gleeeder meg til jul [:D] i år skal vi feire hos foreldrene mine, og det er alltid like gøy [:)] i fjor var vi hos svigers, kun oss og dei, ingen andre.. så det var litt forskjell fra det er vandt med.. hos mine foreldre er vi alltid fullt hus, 14-15 stk [:D]

Så herlig [:)]!

Jeg elsker jula og gleder meg masse. Liker faktisk at det er mørkt ute om morgenen, det minner meg om adventstida. Elsker å tenne lys, elsker kalender, julepynt, alt som hører med. Men jeg er også litt sånn som mister litt stemningen når butikkene setter i gang for tidlig. Syns 1. søndag i advent markerer starten på det hele, og vil helst ikke se for mye julestæsj før midten av november. Men jeg tror jeg forlenger denne perioden litt og litt for hvert år som går... Har allerede fått mamma til å kjøpe julekrybbe til Alma, vi endte nemlig likevel opp med å ikke få tak i den i fjor... og har allerede vært på apotekene og spurt etter kongerøkelse, men de har ikke fått det inn enda.

Hehe så morro!

I år er ting annerledes. Vi skal flytte om to uker, så jeg har INGEN planer for julen enda, og irriterer meg over pynten i butikkene (akkurat DET har irritert i flere år).
Jeg liker jula, men synes den starter for tidlig.. det ødelegger morroa for meg altså [:-]

jeg gleder meg masse til jul i år (som alle andre år)[:D]

Julebrusen og pepperkakene er allerede prøvesmakt[8D] og har kjøpt nye julegardiner til kjøkkenet og har så lyst å henge de opp[8D] men må vel vente litt til tenker jeg.
Uvirkelig å tenke på at i år til jul er det NOK et nytt familiemedlem i stua og ENDA flere pakker under treet[:D][:D]

ME LOOOOOOOVE CHRISTMAS

Haha.. Skjønner du er klar for jul da ja. [:D]

Jeg tok en impuls tur til byen igår, og i mangel på noe bedre å gjøre shoppet jeg halvparten av julegavene for i år. [8D]
Følte nesten julestemning snek seg litt innpå da, men den forsvant brått da det plutselig pøsregnet på hjemveien. [&:]

Så koselig da [:)]

Er veldig glad i julen, men er nok litt for tidlig for meg med pepperkaker og julemusikk [:D]

Når Desember kommer er det helt klart tid for julestemning [:)]

Har vært tidlig ute med gavene i år da. Har kjøpt mange allerede [:D]

Kjekt med nett butikker altså [:D]

ORIGINAL: *Fru H*

Noen julebøker å anbefale?? [:D]
Til barn eller voksne?

(Kan vi forresten bytte svigerforeldre?[8D] Jeg kan også tenke meg å få en bedre reaksjon enn forventet bare en eneste gang.)

Felix elsker "Olivia hjelper til med julen". Den er med grisen Olivia, hvis dere har lest noe av den serien. Det er der han har lært at nissen skal komme i peisen. Ellers så leser, og liker, vi "Tassens juleeventyr", "Den vesle bygda som glømte at det var jul", og en bildebokutgave av juleevangeliet. Så har vi noen pekebøker med juletema som jeg synes han er blitt for stor til, men vi tar dem fram av og til likevel.

Jeg er på leting etter en kalenderbok for småbarn, hvis noen vet om noe slikt? En slik med 24 kapittel? Har en for større barn, men ønsker meg en bildebok for de minste.

å som jeg gleder meg til jul, har begynt og planlegge julegaver, og hører på julesanger og funnet frem alle jule filmene[:)]
hadde nesten helt glemt at jeg har en dåp og planlegge som skal være den 12. desember[8D]

Er Olivia også film? Jeg forstår ikke helt hva det er med de bøkene som er så fantastisk, men Felix er overbegeistret. Juleboken er toppen av alt.

Skal alle dere andre se julebarnetv i år? Jeg tenkte det kanskje ble litt tidlig for oss, men kanskje vi burde prøve?

Back
Topp