Uunnværlig utstyr

Gravid_igjen

Blir kjent med forumet
Hvilke ting har vært uunnværlig for dere i spebarn/småbarnsperioden som dere ikke ville vært foruten? :-) Gravid med nr1 og vil kjøpe alt :-P hehe

Caboo bæresjal

Bæresjal ja! Det glemte eg å ta med! Så koselig og så deilig :)

Babynest og gulpekluter!
Og har du tenkt å kjøre en del bil, anbefaler jeg vogn og bilstol som har travelsystem. Gjør hverdagen mye enklere. :)

Bæresele (lillegutt er en kosegutt og det er det enste stedet han roer seg), gulpekluter ( brukte de til melkekluter først :p ), Stokke new born sete til tripp trapp, uten det hadde vi spist kald mat i 4 mnd. Også veldig deilig når lillegutt får mat :)

Seng med madrass og 3 laken+ 2 tisselaken
Hjemmestrikka ulltepper (brukte dette istedet for dyne, hun likte det mye bedre)
Helsetepper 3 stk
Barnevogn
Gulpekluter (15-20 stk brukte det til å ligge hodet på i seng og vogn og babynest osv)
Håndklær til å stelle på
Bilstol (om man har bil)
Ulldress til å ha utenpå (brukte ullfleece fra Tom og Trine)
Tynne balaklava i ull da dette dekket halsen
Saueskinn til å ligge på i vogn
Dr Greves babyolje
Tørre engangskluter (væte de og ha litt babyolje på stumpen seriøst mye bedre enn våtservietter, tørker bæsj mye bedre og er mildere mot huden)
Bæresele/sjal, hjalp veldig på baby med luft i magen eller når hun var overtrøtt og ikke ville sove
Bleier

Og klær selvsagt :)

Bæreselen med nyfødt innlegg brukte den hele tiden for hun hadde kolikk. Gulpekluter var grei når hun griste ut halvparten av melken og stellebord

Vogn og annet standar utstyr
Trille som går som håndbagasje på fly og bedboxen (denne kan brukes på fly til å lage seng av flysetet frem til ca skolealder)

Vogn, vognpose, bilstol, ullpledd, gulpekluter, babycall (mest for min del seff), vippestol, uro over senga (med lyd)! ;)

Har du brukt den mye? Fungerte bedboxen bra?
Har brukt min en 10-20 ganger bare i år og er veldig fornøyd, men trente endel ganger hjemme før første turen.

Back
Topp