Utviklingstrinn fra Helv****!

Jusom

Elsker forumet
Septemberbarna 2019
Juligull2021
Uff..
Vi har vært veldig heldige med gutten vår fra start. de fleste faser har gått veldig glatt. Lite gråt.
MEN nå... Alt sutres for. enda jeg faktisk ikke gir etter.. så sutres det. om og om igjen. etter lur nr 2 sitter han klistra på meg enten i armene eller så henger han i beina mine. jeg lukker fint ørene igjen noen ganger når jeg mener det er ikke noe galt å leke selv nå. men andre her i huset syntes det er slitsomt å høre på.

Er det bare vi som har det sånn. vurderer å kjøpe meg en sånn ergobaby 360.. å ha han på ryggen. for det er jo helt håpløst å få gjort noe her hjemme etter kl 14.00...
det aner meg at det handler om at han opplever verden på en større måte nå. derfor trenger han en del støtte. men jeg måtte bare lufte ventilen litt.. Er det flere som har det slik som oss?
 
Kanskje det er en periode, eller at han bare trenger mer nærhet en periode? Noen liker ikke å leke alene, noen blir mer sutrete ved tannfrembrudd.. Kanskje mer av personligheten hans som kommer frem? Kanskje han plages av noe?

Her er det enkelte dager hvor den ene tvillingen sutrer mye og vil bli bært, mens neste dag er det den andre tvillingen som er sånn.

Ellers var barn nr2 sånn helt fra starten av. Klistermerkebaby.
Og barn Nr1 ble mer og mer sjenert og forsiktig da han rundet 1 år. Kom seg ved 4 års alderen.
 
Gutten vår er også veldig klengete i det siste. Han kan sitte å leke litt for seg selv eller med storesøster noe av dagen, men for det meste vil han være rundt meg eller pappen hele tiden. Får ikke til å gjøre noe. Gå på do, fikse mat, skifte bleie på storesøster.. Kjenner det blir litt slitsomt til tider, men han er for det medte fornøyd da når jeg har sjans å løfte/bære han eller sitte med han å leke, men får liksom ikke gjort så mye annet. Tenker at det nok er en fase :)
 
Gutten vår er også veldig klengete i det siste. Han kan sitte å leke litt for seg selv eller med storesøster noe av dagen, men for det meste vil han være rundt meg eller pappen hele tiden. Får ikke til å gjøre noe. Gå på do, fikse mat, skifte bleie på storesøster.. Kjenner det blir litt slitsomt til tider, men han er for det medte fornøyd da når jeg har sjans å løfte/bære han eller sitte med han å leke, men får liksom ikke gjort så mye annet. Tenker at det nok er en fase :)
Godt vi ikke er alene. :) i dag har vært bedre men det er fordi pappan har vært hjemme. :joyful:
 
Det er litt slik her også. Men så roer det meg ned når jeg tenker på at jeg er tryggheten i babyens tilværelse og at hun selvfølgelig må komme til meg for å oppleve at jeg er der og at hun igjen kan få trygghetsfølelsen (hennes klippe).

Lett er det ikke. Holder på å bestille en vogn vi bare har inne som jeg kan kjøre rundt meg meg i huset. Håper det gjør ting enklere når jeg ikke trenger bære henne rundt. Har vondt etter all bæringa...
 
Huff det hørtes ikke noe greit ut. Her er minstemann mer kontaktsøkende enn før, men jeg har tenkt at det handler om at hun nå vet godt at hun kan kommunisere sine behov og bli forstått. Så vil ikke at hun sutrer så mye, men hun har aldri vært en klistremerke baby tidligere heller. Mulig at hun skjønner at uansatt hvor mye sutring hun vil komme med så har jeg også to andre små som trenger oppmerksomhet :p
Sender deg en stor klem og håper at det bedrer seg snart for dere :Heartred
 
Er ikke klengete men virker som han har fått mye mer vilje. Sutrer og roper ut om han ikke får det som han vil. Og av til virker det ikke som han vet helt hva han vil heller ;)
 
Vi har nettopp vært igjennom det trinnet nå! Har heldigvis roet seg litt her nå, kan være litt klengete/sutrete på ettermiddagen men det er nok en kombo med at hun begynner å bli trøtt:rolleyes:
Hadde ett h**** ved legging i en 3 ukers tid, hylvræling i opptil halvannen time:hungover: Nå sier vi godnatt og gir ho sutt, lager ikke en lyd å sovner på 5 minutter. :smiley-angelic001
 
Uff..
Vi har vært veldig heldige med gutten vår fra start. de fleste faser har gått veldig glatt. Lite gråt.
MEN nå... Alt sutres for. enda jeg faktisk ikke gir etter.. så sutres det. om og om igjen. etter lur nr 2 sitter han klistra på meg enten i armene eller så henger han i beina mine. jeg lukker fint ørene igjen noen ganger når jeg mener det er ikke noe galt å leke selv nå. men andre her i huset syntes det er slitsomt å høre på.

Er det bare vi som har det sånn. vurderer å kjøpe meg en sånn ergobaby 360.. å ha han på ryggen. for det er jo helt håpløst å få gjort noe her hjemme etter kl 14.00...
det aner meg at det handler om at han opplever verden på en større måte nå. derfor trenger han en del støtte. men jeg måtte bare lufte ventilen litt.. Er det flere som har det slik som oss?

Vi har nylig gått gjennom akkurat det samme. Det har blitt bedre i det siste. Kan leke mye mer selvstendig, og jeg kan nyte en eller to kopper kaffe :hilarious:
Siste utviklingstrinn var fæææl. På alle slags måter. Men nå er han gull igjen, heldigvis :angelic::hilarious:
 
Vi har nylig gått gjennom akkurat det samme. Det har blitt bedre i det siste. Kan leke mye mer selvstendig, og jeg kan nyte en eller to kopper kaffe :hilarious:
Siste utviklingstrinn var fæææl. På alle slags måter. Men nå er han gull igjen, heldigvis :angelic::hilarious:

Herremin! Det var som en bryter ble slått på! Nå er han helt anderledes. Og nå klarer han å utføre oppgaver/leke mye mer selvstendig. Han forstår lekene sine på en ny måte. For en reise! Fra søresøss som er 10 år nå. Da forsto vi lite når ho hadde sånne faser. Men med lillebror har det vært helt magisk å følge med, fint å kunne gi støtte med en viss forståelse hva han går igjenom!:Heartblue I dag starter han i barnehagen! 
 
Herremin! Det var som en bryter ble slått på! Nå er han helt anderledes. Og nå klarer han å utføre oppgaver/leke mye mer selvstendig. Han forstår lekene sine på en ny måte. For en reise! Fra søresøss som er 10 år nå. Da forsto vi lite når ho hadde sånne faser. Men med lillebror har det vært helt magisk å følge med, fint å kunne gi støtte med en viss forståelse hva han går igjenom!:Heartblue I dag starter han i barnehagen! 

Det er helt utrolig stilig å følge med under slike trinn! Bare helt plutselig kan de ting som de aldri har gjort før. Det er helt ufattelig kult å få oppleve slike begivenheter med et nytt lite barn :love017

Hvordan har barnehagestarten gått? Vår begynner i barnehagen 17 august. Jeg gleder meg utrolig mye :happy:
 
Det er helt utrolig stilig å følge med under slike trinn! Bare helt plutselig kan de ting som de aldri har gjort før. Det er helt ufattelig kult å få oppleve slike begivenheter med et nytt lite barn :love017

Hvordan har barnehagestarten gått? Vår begynner i barnehagen 17 august. Jeg gleder meg utrolig mye :happy:

Det gikk kjempe fint. Vi har en liten barnehage med bare en avdeling. Ogsp er det enda sommerferie så det var bare 2 barn der når vi kom. Han lekte og krabbet rundt. Han er litt over gjenomsnittet skeptisk til folk, spesielt men så det skal bli utfordrene ettervært. .Jeg jobber jo i barnehagen og på skolen som er vegg i vegg så jeg får jo sett han mye!
 
Det gikk kjempe fint. Vi har en liten barnehage med bare en avdeling. Ogsp er det enda sommerferie så det var bare 2 barn der når vi kom. Han lekte og krabbet rundt. Han er litt over gjenomsnittet skeptisk til folk, spesielt men så det skal bli utfordrene ettervært. .Jeg jobber jo i barnehagen og på skolen som er vegg i vegg så jeg får jo sett han mye!

Så flott å høre at det gikk veldig fint. Og så heldig at han fikk startet når det ikke var så mange barn der. En myk start gjør nok godt for en som er litt skeptisk:)
 
Herremin! Det var som en bryter ble slått på! Nå er han helt anderledes. Og nå klarer han å utføre oppgaver/leke mye mer selvstendig. Han forstår lekene sine på en ny måte. For en reise! Fra søresøss som er 10 år nå. Da forsto vi lite når ho hadde sånne faser. Men med lillebror har det vært helt magisk å følge med, fint å kunne gi støtte med en viss forståelse hva han går igjenom!:Heartblue I dag starter han i barnehagen! 

så godt å høre at han har kommet over den fasen. Har det på samme måte med nr 3 her, forstår mye mer av sånne faser. Tenk så store disse små har blitt at det begynner å bli barnehage tid :happy090
 
så godt å høre at han har kommet over den fasen. Har det på samme måte med nr 3 her, forstår mye mer av sånne faser. Tenk så store disse små har blitt at det begynner å bli barnehage tid :happy090

Ja det er så kult å ha mer innsikt i hva som skjer i kroppen dems. Syntes det er så mye enklere å skjerme barnet mitt og si i fra til folk når han gir signaler at det er nok eller missnøye denne gangen.

I dag skal vogna med i barnehagen. Blir spent å se om han også tar kontakt med sin primærkontakt som bare hang med oss i går. :) han er jo særdeles sær når det komme til nye folk og det får han lov til av meg. Det er sånn han er.
 
Back
Topp