Utviklingstrinn 3

Ceccii86

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Snøfnuggene 2018
Noen som har merket dette godt og i så tilfellet hvordan?

Lille har plutselig gått fra å sovne inn for seg selv om kvelden til å nå måtte bysses fra 1-3 timer før hun sovner skikkelig inn. Legger vi henne ned for tidlig hylgriner hun. Håper virkelig det bare er utviklingstrinnet og ikke den nye hverdagen. Ihht appen skal hun i teorien være forbi trinnet i går...

Vi merket ikke utviklingstrinnet i uke 5, men omtrent på dagen uke 8 slo det inn.
Da skulle hun plutselig ikke lengre ligge i fanget, bli bært i bæresele eller noe sånt. Hun var så nysgjerrig på alt at hun nektet å både spise og sove. Dette resulterte i at hun ble kjempeovertrøtt, og da måtte jeg stå å ta knebøy mens jeg tvinga puppen inn i munnen hennes. Hun gråt da skikkelig i alt mellom 15-30 minutter før hun roet seg.
Etter noen dager lærte jeg meg til å amme på badet med lyset av. Da gikk det bedre. Så la jeg henne enten i vogna eller i senga (på kaldt , passe mørkt og stille rom) litt før hun ble trøtt.
Nå i uke 11 har det gått gradvis over, og de siste par dagene har hun igjen kunnet ammes i sofaen, og da også gjerne sovnet i fanget mitt [emoji4]

Var 12 uker igår. Hun sovner fint til kvelds og sover godt på natt (varierer litt om hun vil ha mat eller ei, men sovner raskt etter evt pupp).
På dagtid har vi merket en forskjell på henne. Tidligere sov hun videre i vogna selv om vi satte den ute etter endt trilletur. Men de siste dagene har hun våknet etter bare noen minutter selv om hun fortsatt virker trøtt. Litt mer grinete enn vanlig også.

Akkurat ferdig med det utviklingstrinnet.
Her ble hele dagsrytmen hennes endret. Var mer grinete, sov oftere, men kortere lurer, spiste mindre, sluttet å «prate».
Var sånn i ca. 3-4 dager, før vi er tilbake til det vanlige, men kveldsrutinen er og blir endret. Legger seg litt senere (kl.21) og sover lenger om natten før hun vil ha mat.

Back
Topp