utviklingsstadier til bebiser

VibekeRA

Forelsket i forumet
Hvor gamle er en baby sånn ca når h*n kan sitte uten hjelp?
Og ca hvor gammel er en baby når h*n begynner å krype..?
Vet det er store individuelle forskjeller, men sånn noen lunde?
Og når kan man la dem sitte i sånne hukser? Sånne som henger fra taket, som dem kan stå/sitte å hoppe i?

ORIGINAL: VibekeRA

Hvor gamle er en baby sånn ca når h*n kan sitte uten hjelp? Jeg var i alle fall 6 1/2 mnd da jeg kunne sitte selv
Og ca hvor gammel er en baby når h*n begynner å krype..? Vet ikke
Vet det er store individuelle forskjeller, men sånn noen lunde?
Og når kan man la dem sitte i sånne hukser? Sånne som henger fra taket, som dem kan stå/sitte å hoppe i? Som de andre sier, så anbefales det ikke å bruke hverken gåstol eller hoppehuske. Jeg vet at mamma kjøpte hoppehuske til meg da jeg var liten, men etter advarsler fra fysioterapaut så leverte hun den inn igjen noen dager etter..

men en sånn gåstol, sitter ikke babyen ganske likt i den som den sitter i en baby björn bæresele? Er disse også ugunstig å bruke til bebisene?

ORIGINAL: Bymusa

ORIGINAL: VibekeRA

men en sånn gåstol, sitter ikke babyen ganske likt i den som den sitter i en baby björn bæresele? Er disse også ugunstig å bruke til bebisene?

de liker ikke helt de bæreselene heller nei, men gåstol er verre, for der bruker barna bena og skyver seg frem på en måt som gir unaturlig belastning.

De barna som bruker gåstol mye har også en klar tendens til å begynne å gå på tærne når de kan gå selv. Søsteren min trippet rundt på tærne en lang stund etter bruk av gåstol!

vi har kjøpt gå stol, men kommer ikke til å bruke den før ho sitter noen lunde bra ved egen hjelp! den kan oxo stilles slik att bena ikke tar i gulvet, å derfor klarer ho ikke å "gå" fremover..

Back
Topp