Utviklingssprang som prematur

Tekopp

Forumet er livet
Septembergull'17
Februarbarna 2020
Stjerneskuddene 2024
Hvordan har dere hatt det rundt utviklingssprang på deres barn?
Det sies jo feks at det første skal opptre rundt 4 uker. Men er det fire uker faktisk alder, justert eller en mellomting?
 
Hos oss måtte vi regne fra fødsel, og ikke termin :)
 
Men barn regnes jo som fullbårent fra tre uker før termin, burde det ikke regnes fra den datoen da?
b24e99e316be510183d4f955c4f2c1a4.jpg
 
Termin her også. Men om barnet er født etter uke 34 er det fra fødsel.
 
Mine er født i uke 35 og 36 og både sykehuset og helsestasjon har regnet ut i fra termin
 
Mine er født i uke 35 og 36 og både sykehuset og helsestasjon har regnet ut i fra termin
Rart med så mye forskjellig praksis :) Mine to er født uker 27 og 31 men hun født i uke 27 utviklet seg som om hun var født til termin . Lillebror er bare 8 mnd ukorr og utvikler seg foreløpig som termindatoen tilsier
 
Rart med så mye forskjellig praksis :) Mine to er født uker 27 og 31 men hun født i uke 27 utviklet seg som om hun var født til termin . Lillebror er bare 8 mnd ukorr og utvikler seg foreløpig som termindatoen tilsier

Ja det er litt rart. Han født i uke 36 er svært bedagelig og henger langt etter grov motorisk, men er langt fremme når det gjelder fin motorikk og konsentrasjon. Så utviklingen er veldig sprikende kan du si. Hun født i uke 35 er nå kun 4 uker og har hatt en tøff start på livet, er først den siste uken hun har blitt mer kontaktsøkende og ikke kun sovet
 
Regnes fra termin, men ser det te stemmer bedre med en mellomting her...
 
Rart med så mye forskjellig praksis :) Mine to er født uker 27 og 31 men hun født i uke 27 utviklet seg som om hun var født til termin . Lillebror er bare 8 mnd ukorr og utvikler seg foreløpig som termindatoen tilsier
Egentlig ett veldig godt eksempel på at de er individer de også, med diverse forskjeller og likheter :)

Min er født i uke 36, og helsepersonell klarer ikke bestemme seg for om jeg skal tenke på Jan som prematur engang. Så da blir det mye usikkerhet.
 
Egentlig ett veldig godt eksempel på at de er individer de også, med diverse forskjeller og likheter :)

Min er født i uke 36, og helsepersonell klarer ikke bestemme seg for om jeg skal tenke på Jan som prematur engang. Så da blir det mye usikkerhet.
Min er født i uke 35, og utvikler seg som han er født til termin. Det har til og med vært spørsmål hos HS om termin kan ha vært regnet ut feil, siden han er dysmatur. Så det er veldig forskjellig altså!
 
Back
Topp