Utviklingssprang som prematur

En tråd i 'Premature og dysmatur' startet av Tekopp, 22 Sep 2017.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Tekopp Forumet er livet Septembergull'17 Februarbarna 2020

Hvordan har dere hatt det rundt utviklingssprang på deres barn?
    Det sies jo feks at det første skal opptre rundt 4 uker. Men er det fire uker faktisk alder, justert eller en mellomting?

2. Siadle Forumet er livet Tilgangsansvarlig Junilykke2018

Regnes fra termin.

3. Tekopp Forumet er livet Septembergull'17 Februarbarna 2020

Men barn regnes jo som fullbårent fra tre uker før termin, burde det ikke regnes fra den datoen da?

4. Wachita Elsker forumet Maiblomstene 2017 Sensommerbarna 2019

Hos oss måtte vi regne fra fødsel, og ikke termin :)

5. Siadle Forumet er livet Tilgangsansvarlig Junilykke2018

6. NinjaInPyjamas (bygdejente) Gift med forumet Marsboerne2017 Himmelbarn

Termin her også. Men om barnet er født etter uke 34 er det fra fødsel.

7. Stolt mamma Forumet er livet Septemberbarna 2019

Mine er født i uke 35 og 36 og både sykehuset og helsestasjon har regnet ut i fra termin

8. NinjaInPyjamas (bygdejente) Gift med forumet Marsboerne2017 Himmelbarn

Rart med så mye forskjellig praksis :) Mine to er født uker 27 og 31 men hun født i uke 27 utviklet seg som om hun var født til termin . Lillebror er bare 8 mnd ukorr og utvikler seg foreløpig som termindatoen tilsier

9. Stolt mamma Forumet er livet Septemberbarna 2019

Ja det er litt rart. Han født i uke 36 er svært bedagelig og henger langt etter grov motorisk, men er langt fremme når det gjelder fin motorikk og konsentrasjon. Så utviklingen er veldig sprikende kan du si. Hun født i uke 35 er nå kun 4 uker og har hatt en tøff start på livet, er først den siste uken hun har blitt mer kontaktsøkende og ikke kun sovet

10. Endelig Elsker forumet Marsboerne2017 Novemberlykke 2020

Regnes fra termin, men ser det te stemmer bedre med en mellomting her...

11. Tekopp Forumet er livet Septembergull'17 Februarbarna 2020

Egentlig ett veldig godt eksempel på at de er individer de også, med diverse forskjeller og likheter :)

Min er født i uke 36, og helsepersonell klarer ikke bestemme seg for om jeg skal tenke på Jan som prematur engang. Så da blir det mye usikkerhet.

12. Wachita Elsker forumet Maiblomstene 2017 Sensommerbarna 2019

Min er født i uke 35, og utvikler seg som han er født til termin. Det har til og med vært spørsmål hos HS om termin kan ha vært regnet ut feil, siden han er dysmatur. Så det er veldig forskjellig altså!

• Liker Liker x 1
  13. MammaTilLilleGutt Blir kjent med forumet

Min er født i uke 33. HS regner fra termin, men ligger utviklingsmessig mer imellom.

14. SingerAlite Gift med forumet Novemberlykke 2015 VIP

De regnet fra termin her og, men han lå midt mellom termin og fødselsdato :)

Del denne siden