Utviklingen

Gollemor

Forumet er livet
VIP
Jeg blir nesten skremt over hvor mye Ole Henrik forstår nå..
"Kan du gå å legge klossen i legokassa?" Og han gjør det[:-]

Jeg synes det er kjemperart! For noen måneder siden skjønte han ikke bæra av noe omtrent.
Men det kom med gåinga. Det er under en måned siden han begynte å gå (hypermobile ledd), men nå går han like godt som de som har gått siden jul!

Da løsnet det. Han har fått mange nye ord, og det begynner å danne seg personlige meninger om ting. MORO!!!

Nå går han bort i en krok for seg selv et par minutter, så kommer han å tar meg/pappan i hånda, peker på rompa si og sier BÆSJ! [:D] Men jeg ser at han ikke er helt klar for bleieslutt enda.

Han tar av og på jakken sin selv. Nesten da. Trenger hjelp til å dro opp glidelåsen.

Han peker på O og sier "DER e Oje!"[:D]

Spiser med skje og gaffel, og drikker av glass.

Det er ikke så mange virkelige ord enda, men han prøver hele tiden! Han nekter fortsatt å si Mamma[&o

Åååååhhh!!! Lille babyen min er ikke baby lenger! Men jeg er sååååå stolt av den lille personen vi har laget[:)][:)][:)][:)]

Noen flere som har hatt en veldig eksplosjon i læringskurven?

Sant det er morro??

Utrolig hvor mye de forstår nå. Kan si det samme til Noah, og han henter ting og legger ting og finner det vi ber han om. Han har ikke særlig med språk enda, men er en kløpper motorisk, både klatrer og løper i "ulent terreng". Nå har han begynt med å nesten stupe kråke. Like før han går rundt. Skjønner ikke hvor han har lært DET henne, sikkert i barnehagen.

Han har lært mye i barnehagen. Nå har han begynt å synge "bæ bæ lille lam" og det er såå koselig!! Kan ikke hele, men noen ord og toner. Hører godt hvilken sang det er.

Nei, de er ikke babyer lenger.. [:)]

Ja det er herlig!<3 Ikke noen babyer vi har lenger!!

Carmen er flink til veldig mye nå! Synger sanger og lager tegn til, hun elsker musikk og dans... Går bort til cd spilleren og skrur på selv, sier " Carmen danse" og shaker til rytmene[:D] Kommer gjerne bort til oss og drar oss med og sier "kom, mamma/ pappa danse"!

Veldig flink og gjøre seg forstått, forstår veldig mye av det vi sier, og er over gjennomsnittet flink å snakke... Får mange kommentarer på det!
Beste av alt er når hun sier "Elsker deg mamma", da smelter mammahjertet totalt<3

Hun sier og som regel ifra når hun må på do (les:Bæsje), da roper hun høyt "Mamma/pappa BÆSJE, bæsje noooo"!! haha, sjarmerende du[8D]

Ikke så flink å spise med skje/ gaffel enda da, blir mye gris... Men det kommer seg! Glass er hun kjempeflink å drikke av nå...

Gud , så deilig det er å være mamma!!!! Verdens beste jobb<3

Back
Topp