Utvikling

IsabelleMichelle

Forelsket i forumet
Hvordan ligger deres små an når det kommer til hodeløfting? Her løfter han nesten ikke hodet når han ligger på magen.. Og han gidder ikke å løfte hodet når vi drar han etter armene når han ligger på rygg :p han er kun ivrig når han ligger på brystet vårt!
 
Her merket legen på 6 uker kontroll at hun er sterkt. Lufter hode når hun ligger på magen, og snu hode lett. Lufter også hode godt når vi dra etter armene.
 
Har ein sterk liten kar her og :)
 
Hvor gammel er han nå?
Her er mini 4 uker og hun virker sterk i nakken når hun ligger på brystet og løfter hodet og holder det oppe, men hun har enda til gode å løfte hodet hvis hun legges på magen på stellematta eller gulvet.
 
Blir 5 uker på lørdag. Holder hodet utrolig lenge når han ligger på brystet eller vi bærer han. Litt så som så på gulvet, da er det nok ikke så gøy.
Men fysio var imponert når han så på han for et par uker siden, så tror bare han er lat når vi trener på gulvet :p
 
Hvor gammel er han nå?
Her er mini 4 uker og hun virker sterk i nakken når hun ligger på brystet og løfter hodet og holder det oppe, men hun har enda til gode å løfte hodet hvis hun legges på magen på stellematta eller gulvet.
Alle høres så sterk ut :p mini her er 5 uker.. Får vel trene enda mer!
 
Alle høres så sterk ut :p mini her er 5 uker.. Får vel trene enda mer!

Jeg vet ikke jeg, føler ikke at mini her er så veldig sterk heller. Det er som regel hvis hun er litt frustrert på kvelden at hun driver og klatrer og holder hodet oppe. Men jeg skal prøve å konsekvent legge henne mer på magen på stellematta og se hva som skjer :)
 
Mini her er veldig sterk. Presser hodet bakover om han ligger på brystet og er flink til å løfte hodet når han ligger på magen. Vi legger han på magen etter hvert skift på stellebordet og flere ganger i stua :)
 
Løfter hodet på brystet og når hun blir bært. På magen blir hum irritert men løfter hodet der også. Blir litt mer ivrig når jeg ligger vedsiden av henne :)
 
Lillegutt her er tydeligvis født nysgjerrig, for han løftet hodet allerede på sykehuset. Veldig sterk i nakken, men så er han en stor gutt også :) 18 dager gammel idag
 
Mini her er veldig sterk. Presser hodet bakover om han ligger på brystet og er flink til å løfte hodet når han ligger på magen. Vi legger han på magen etter hvert skift på stellebordet og flere ganger i stua :)

Så flinke dere er til å aktivt gå inn og trene! Nå skal det bli skjerpings her :D
 
Så flinke dere er til å aktivt gå inn og trene! Nå skal det bli skjerpings her :D
Takk :) ble tipset på hs om å gjøre det sånn. Er bedre å trene ofte og ikke så lenge enn en lang omgang. Slipper da at han blir grinete og lei også :)
 
Mini er og veldig sterk. Ligger litt på magen hver dag. Storesøster var ikke så veldig sterk og ble bare drit sur hver gang jeg la henne på magen. Men det ordna seg likevel. Ble bedre og lettere når hun ble 3-4 mnd :)
 
Mi er 5 uker på lørdag, har løftet hode i noen uker nå. Prøver å løfte rompa når hun ligger på magen, hun fikk halve kroppen opp i går, så sikkert ikke lenge før hun snur seg.
 
Hadde lille på babygymmen idag, snur seg fra side til side (ikke rundt) og på magen så løfter han hodet litt samtidig som han løfter beina så han ser ut som en "båt" nesten :)
Leka med bestemor idag, og da grep han faktisk tak i leken :D så søt ♥
 
Her løfter hun hodet og overkroppen. Fysioterapeuten var imponert over hvor sterk hun er [emoji4] hun er foresten 5 uker


Venter lillesøster 5.Oktober
 
Sandra løftet hodet samme dag som hun ble født faktisk, og er veldig sterk i nakken. Løfter det når hun ligger på magen, spesielt om hun ligger på brystet mitt og begynner å lete. Hun har og flyttet seg fra å ligge med hodet midt på overarmen min til å ha det på brystkassa mi. Hun er litt over tre uker nå. Jeg var visst ganske sterk i nakken min selv da jeg var liten og løftet hodet rett etter fødselen, så kan hende det er arvelig på en måte?
 
Lillemor her løftet også hodet samme dag som hun ble født :) Overrasket faren sin skikkelig :D
 
Back
Topp