Utvikling

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Hvordan ligger det an med junibabyene i utviklingen? Kan de noen triks? :p Vilja ruller rundt, så idag fant jeg henne under stuebordet :p Hun har begynt å trekke bena under seg og rumpa i været, vil gjerne fremover men kommer ikke så langt. Hun har ikke oppdaget føttene sine enda da, er ikke det litt rart? Ellers så støtter hun seg opp med albuer eller hender når hun ligger på magen. Storesøsteren var tidlig ute med det motoriske og var ekstremt aktiv, så jeg hadde igrunn bestilt en rolig baby med god tid til bare å være baby. Vilja ligger litt etter enda, men hun virker å være veldig ivrig, så jeg hååper hun ikke kommer seg noe sted på en stund enda!

Han kan å rulle begge veier, sette seg opp, krabbe, reise seg opp etter ting, gå og skubbe rundt på vippestolen sin, og snu seg fra feks. bordet og til meg i stående 

Sjakkruta skrev:
Han kan å rulle begge veier, sette seg opp, krabbe, reise seg opp etter ting, gå og skubbe rundt på vippestolen sin, og snu seg fra feks. bordet og til meg i stående 

Wow, det er jo ingen baby :p Når jeg var fem måneder kunne jeg det samme, og jeg var bitteliten. Det må jo ha sett helt rart ut!

Sjakkruta skrev:

Wow, han er jo ekstremt tidlig ute!

Frøkna her er skikkelig lat av seg, og tar livet med ro.

Hun ligger stort sett i ro og observerer ting rundt seg. Hun har lenge lekt med tærne sine da, og lagt seg over på sida.

Men de siste dagene har det likevel skjedd noe. I dag knakk hun koden for å rulle fra mage til rygg, og hver gang jeg snudde henne på magen flira hun og rulla over på rygg igjen Og ble illsint hvis jeg ikke snudde henne over på magen sånn at hun kunne rulle over på rygg igjen.
Men det er jo en ulempe med at hun bare ruller på rygg igjen, og det er jo at hun ikke får trent noe i mageleie..

Og så er det egentlig litt rart at hun ruller denne veien først. De pleier jo å rulle fra rygg til mage først. Men jeg tror det er fordi hun er mye sterkere i ryggmuskulaturen enn i brystmuskulaturen rett og slett. Så hun burde jo absolutt ligge mer på magen.. Men det er jo blitt håpløst..

Klatremus Lillemann skrev:

Hun ligger stort sett i ro og observerer ting rundt seg. Hun har lenge lekt med tærne sine da, og lagt seg over på sida.

Men de siste dagene har det likevel skjedd noe. I dag knakk hun koden for å rulle fra mage til rygg, og hver gang jeg snudde henne på magen flira hun og rulla over på rygg igjen Og ble illsint hvis jeg ikke snudde henne over på magen sånn at hun kunne rulle over på rygg igjen.
Men det er jo en ulempe med at hun bare ruller på rygg igjen, og det er jo at hun ikke får trent noe i mageleie..

Og så er det egentlig litt rart at hun ruller denne veien først. De pleier jo å rulle fra rygg til mage først. Men jeg tror det er fordi hun er mye sterkere i ryggmuskulaturen enn i brystmuskulaturen rett og slett. Så hun burde jo absolutt ligge mer på magen.. Men det er jo blitt håpløst..

Trudde det va vanlig å rulle fra mage til rygg først æ så det har æ ikke tenkt nåkka på..

Lillingen rulla fra mage til rygg når han va 3 måneda og fra rygg til mage når han va 4 måneda, men nu som han har begynte å rulle fra rygg til mage så virker det som om han har glemt kordan han ska rulle andre vei.. evt syns han bare det e mye morsommere å rulle fra rygg til mage??
Helt i begynnelsen så rulla han liksom helt rundt, men ikke nu lenger.. skjønner ingenting æ =)

Han er veldig tidlig ute ja! For meg ser det ikke rart ut akkurat, for jeg har ikke så mange andre babyer å sammenligne med. Dog tanta hans som er 2 mnd. eldre gjør ingen av delene 

GlædeMæMasse skrev:

Klatremus Lillemann skrev:

Trudde det va vanlig å rulle fra mage til rygg først æ så det har æ ikke tenkt nåkka på..

Lillingen rulla fra mage til rygg når han va 3 måneda og fra rygg til mage når han va 4 måneda, men nu som han har begynte å rulle fra rygg til mage så virker det som om han har glemt kordan han ska rulle andre vei.. evt syns han bare det e mye morsommere å rulle fra rygg til mage??
Helt i begynnelsen så rulla han liksom helt rundt, men ikke nu lenger.. skjønner ingenting æ =)

Begge mine rullet fra mage til rygg først.

Sjakkruta skrev:

Er du sikker på at ikke du hører til i Juni-11 forumet ?!

Småen ruller fra rygg til mage, og har såvidt begynt å rulle fra mage til rygg igjen også, ikke alltid han får det til. Begynt å støtte seg opp på strake armer i mageleie også.
Han har veldig godt grep og har full kontroll på fingene.
Han er enda ikke så interessert i beina sine. Ellers så gjør han ikke så mye annet enn å ligge å bable og sikle... hehe.

Tassen her rullet de første gangene fra mage til rygg da han var bare 3 uker. Da kan de nemlig få hjelp av tyngdekraften. Ellers er det vanlig at de ruller fra rygg til mage først. Tassen her har rullet til magen en måneds tid snart nå og akkurat i det siste noen ganger til rygg igjen. Men han synes det er litt skummelt. Går fort og kan slå hodet. Holder seg nå med strake armer på magen og løfter rompa i været for å prøve å komme seg fremover. Beveger seg litt fremover, men mest rundt. Kan plutselig ligge 180 grader rundt.

Han prøver hardt å sette seg opp når han ligger i armkroken eller vippestolen. Nærmer seg. Ellers oppdaget han tærne denne uka og det er jo så søtt :-)

Snart 4,5 mnd.

Linemoren skrev:

Sjakkruta skrev:

Er du sikker på at ikke du hører til i Juni-11 forumet ?!

Småen ruller fra rygg til mage, og har såvidt begynt å rulle fra mage til rygg igjen også, ikke alltid han får det til. Begynt å støtte seg opp på strake armer i mageleie også.
Han har veldig godt grep og har full kontroll på fingene.
Han er enda ikke så interessert i beina sine. Ellers så gjør han ikke så mye annet enn å ligge å bable og sikle... hehe.

Hehe, Juni 12 sist jeg sjekka 

Eeeeeller mai -12 egentlig kanskje. Hadde først termin 1. juni, så 31. mai. Han kom 28 mai  Men ville fortsatt henge her jeg 

OptimistHoppa skrev:
Sjakkruta-babyen har det sykt travelt :-)

No kidding  Aner ikke hvor han har det fra men... 

Vel her har hun endelig funnet tær og bein :D
Ruller rundt og tar ting opp med pinsett grep.
Noe av det morsomste hun vet er å ligge på magen vår og sparke ifra seg på gulv og madrass.
Ellers så har hun skikkelig krabbe tak på beina men armene henger litt etter :D
men hun kommer seg fremover!

Tror jeg har ei veldig utålmodig lita jente som helst vil være overalt hele tiden :D

Back
Topp