Utvikling, krabbing og gåing

Jente1990

Forelsket i forumet
Augustlykke 2015
Hei!

Storesøster på 4 år var så utrolig snar å lære seg å krype og å gå, mens lillesøster på nå 10/11 mnd henger litt etter (i forhold til storesøstra). Hun har akkurat begynt å krype istedetfor å kravle, røyser seg såvidt i nederste trappetrinn og slikt.

Hvordan er det med deres små? :)
 
Her har mini vært tidlig ute med alt det motoriske. Han lærte seg å sette seg opp, krabbe og reise seg på samme uken da han var akkurat bikket 5 mnd. De første skrittene kom dagen før han var 9 mnd og nå som han nettopp er bikket 10 mnd er han blitt en reser på å gå. Veldig stas! Men blir jo veldig kort babytid når det går så fort :)
 
Her var han litt sent ute med å ville bevege seg på gulvet. Begynte plutselig krabbe ordentlig da han var 9 1/2 mnd, like etter begynte han å trekke seg opp i stående å gå langs møbler. Nå går hvis jeg holder han i handa :) 10 1/2 mnd gammel
 
Begynte å krabbe når hun var 5,5 mnd og reise seg etter ting når hun var 6mnd. Begynte å gå etter møbler når hun var 7,5 mnd og slapp seg for litt over 1 uke siden da hun var 9,5 mnd så nå går hun rundt hele tiden! Full fart
 
Hun åler seg, står på alle fire å gynger på gulvet, reiser seg opp etter ting og går litt langs sofa/bordkanten, setter seg opp selv både på rumpe og knær. :)
 
Her var det mange som var tidlig ute, ja.
Vår lille kryper på gulvet, og setter seg opp. Hun hverken står, eller går etter møbler enda. Og det er jeg egentlig litt glad for at hun venter noen uker til med ;-)
 
Her var det mange som var tidlig ute, ja.
Vår lille kryper på gulvet, og setter seg opp. Hun hverken står, eller går etter møbler enda. Og det er jeg egentlig litt glad for at hun venter noen uker til med ;-)
Hehe ja jeg hadde håpa at hun venta med å begynne med det til det er pappaen som skal være hjemme med henne :p
 
Ikke tidlig her heller. Lillemann er 10 mnd og 1 uke og jeg har sett ham ta sine første krypetak idag, men tror det var tilfeldig. Skal prøve å lure ham frem med leker. Hittil har han vandrer med å rulle fra sittestilling til krypestilling. Han løfter seg på knærne på ting også.
 
Her var hun litt tregere enn storebror frem til ca 8 mnd, da eksploderte utviklingen;) på en uke kunne hun krabbe, sette seg opp og reise seg opp langs ting!!

Nå er hun snart 10,5mnd og har såvidt begynt å gå alene (mest krabbing enda) :) så her gikk det fort når det først begynte, virket som alt bare lå og ventet til hun klarte det første...
 
Storesøster krabbet først når hun bikket året. Gikk når hun var 15mnd... forsiktig ung dame :p Lillebror er litt tidligere, men ikke tidlig vil jeg si ;) startet livet som krabber for to uker siden, har nettopp bikket 10 mnd nå. Tror ting skjer litt raskt nå da, han er veldig interessert i å komme seg opp og frem ;)
 
Ikke tidlig her heller. Lillemann er 10 mnd og 1 uke og jeg har sett ham ta sine første krypetak idag, men tror det var tilfeldig. Skal prøve å lure ham frem med leker. Hittil har han vandrer med å rulle fra sittestilling til krypestilling. Han løfter seg på knærne på ting også.
Nei, det var visst ikke tilfeldig! Endelig krabber han og hele familien er i ekstase :smiley-bounce012:smiley-bounce012:smiley-bounce012:smiley-bounce012
 
Back
Topp