Mortilprins
Elsker forumet
Noen som har fått utvidet ultralyd og hva fant dere ut der? Var på TUL på sykehuset i går. Har vært snakk om oppfølgning pga flere SAer og hun ville henvise oss videre til riksen for utvidet UL.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Sniker. Jeg var på utvidet ultralyd i uke 20ish pga mye hjertefeil i familiene, og da gikk de gjennom absolutt alt i hele kroppen til jentungen og sjekket både blodgjennomstrømning, nyrer, skjelett, gane, hjerne, beina, etc etc, tok ca en time
Hadde ukentlig oppfølging med ul i første trimester også.
Uke 20ish.Hvilken uke fikk du det i?Førstemann har dysmeli, dvs mangel/utviklingsavvik på den ene hånden hans. Tror det var derfor hun mente å henvise oss på utvidet ultralyd. Vil det da si at de sjekker barnet i magen for eventuelt det samme? Eller sjekker de også om barnet kan ha noen ‘’sykdommer’’?
Uke 20ish.
Det kan være forskjellig fra person til person, her var det bare ultralyd på den timen, men de sjekker at alt skulle være i orden av ting de kunne plukke opp på ultralyd.
Fokus her var jo hjertet og hjertefunksjoner, fokus hos deg blir nok armer f.eks.
Nei da er det nok ikke det samme. I uke 11-14 Så kan de se skjelett osv, så det kan være det de ser etterOkei. Fikk vite det vi skal på bruker å gjøres mellom uke 11-14 så da er det kanskje ikke det samme.
Er sikkert en tul der de ser etter evt avvik hos fostret, jeg er henvist til sykehuset med det pga komplikasjoner i første svangerskapet, og at jeg har et barn med spesielle behov.
Fikk time i uke 12+6.
Glad for muligheten til en grundig sjekk, men gruver meg også..
HeisannDet er selvfølgelig for å se etter avvik og slikt. Bare nysgjerrig hvordan de gjør det og hvor lang tid som blir brukt på det osvMen det høres ut som det samme som jeg kanskje skal på. Lykke til
![]()
Fosterhjertet sees best omkring eller rett etter uke 20 så blir litt annerledes enn annen utvidet UL/diagnostikkUke 20ish.
Det kan være forskjellig fra person til person, her var det bare ultralyd på den timen, men de sjekker at alt skulle være i orden av ting de kunne plukke opp på ultralyd.
Fokus her var jo hjertet og hjertefunksjoner, fokus hos deg blir nok armer f.eks.