Utvidet nyrebekken hos foster

**Annie**

Elsker forumet
Hei! Sniker fra februar jeg!noen som har fått samme beskjed? Utvidet nyrebekken os foster på venstre side 15mm 12mm. Blir henvist videre til større sykehus, og kjenner jeg er bekymret!

Eg fekk beskjed om noko liknande på onsdag, men det var mindre...8mm. Og noko om blæra som var 29mm. Er ikkje henvist nokon plass, men han snakka om at me måtte tenkje på kvar eg sku få føde. Skal tilbake på ul om to veker, så får høyre kva han seier då.

Skal du tilbake på ul? eller berre fått henvisning vidare?

Skal på ul på et større sykehus.. Venter på brev i posten! Der har de barnelege, så skal vel vurdere om jeg skal føde der. Var det kun på ene siden med deg? Her er det venstre nyre.

Skal på ul på et større sykehus.. Venter på brev i posten! Der har de barnelege, så skal vel vurdere om jeg skal føde der. Var det kun på ene siden med deg? Her er det venstre nyre.

Han sa ikkje noko om det var forskjell på høgre og venstre side. Håper du får brev i posten kjappt. Pyton å gå sånn å vente!!

Hei ;) Sønnen min fikk påvisst utvidet nyrebekken på rutine Ul i uke 18. Vi ble da henvist til Rikshospitalet for kontroll og var der inne 2 ganger før fødsel for UL. husker ikke akkurat hva det ble målt til ,men fra fødsel og til 2 år fikk han antibiotika hver kveld ( 1ml) og var på flere kontroller på sykehuset der de målte størrelse på ultralyd og sjekket i tillegg hvordan urinen ble skilt ut . Han har fortsatt noe utvidet nyrebekken, men det har gått betraktelig ned. Så eneste vi må passe på nå er at han ikke får urinveisinfeksjon. Men,merker ikke noe på han og hos de aller fleste vil nyrebekkenet bli "normalt" relativt fort :)

Back
Topp