Utvide fedrekvote

LilleUllsokk

Forumet er livet
Septembermødre <3
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
Leste at det er foreslått å utvide fedrekvoten til 19 uker for de som har 80 % permisjon, gjeldende fra 1. januar. Noen som vet noe mer?
 
Nav skrev et innlegg om det på foreldrepenger- facebooksiden sin for noen timer siden. Det virker ikke som de heller vet så mye mer før det i såfall blir vedtatt. Men begynner du permisjonen din før 01.01 blir du ikke berørt av det nye forslaget.
 
Veldig glad for at permisjonen min begynner 25.12! For for oss hadde dette vært veldig dumt! Er dumt fra før med de 15 ukene som han ikke får tatt på vanlig vis uansett.
 
Tar 100% hvis ikke hadde vi startet før 3 Jan er siste dag på jobb så hadde gitt ifra meg tre dager for å slippe å gi tre uker mer til far
 
Jeg synes egentlig det er hårreisende at slike endringer ikke varsles minimum 10 mnd i forveien. Slike ting, inkludert endringene som kom 1.juli i år, bør man vite om når man bestemmer seg for å få barn.
De må gjerne vedta endringer, men det bør være en «karantene» på lengden av et svangerskap før nye regler settes ut i praksis..
 
Nå må de søren meg gi seg altså! :bored: Det går heldigvis bra her, siden vi skal ta 100% og starter 27.12, men mister jo allerede mye av de 15 ukene til far som han ikke kan ta ut.. :bored:
 
Back
Topp