Utvide familien via adopsjon eller som fosterforeldre?

Desembermamma88

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Lurer på om det er flere som vurderer å utvide familien via adopsjon eller som fosterforeldre? Dette er jo ofte et betent tema hos oss som jobber veldig for å få de barna vi ønsker naturlig. I en ideell verden ville jeg gjerne ha gått gravid tre ganger, med tre års mellomrom. Men det tror jeg ikke kommer til å skje, etter alt styret som var for å få første, og under graviditeten. Kommer til å jobbe hardt for å gå gravid en gang til, men så? Har alltid ønsket meg en stor familie, men ikke for en hver pris. Har noen andre her vurdert å adoptere eller bli fosterforeldre, nå eller på sikt? Vet det følger med andre bekymringer og utfordringer, men utfordringer er jo også noe vi allerede er vant til på denne reisen...
 
Jeg har tenkt tanken på å være fosterfamilie. Har to barn, ønsker nr. 3.
Dersom jeg ikke blir gravid nå på siste forsøk er det den eneste sjansen. Om vi tar steget å ta til oss et barn blir det ikke før om noen år.
 
Jeg har tenkt tanken på å være fosterfamilie. Har to barn, ønsker nr. 3.
Dersom jeg ikke blir gravid nå på siste forsøk er det den eneste sjansen. Om vi tar steget å ta til oss et barn blir det ikke før om noen år.

Synes at å være fosterforeldre høres ut som en fin måte å få gitt av den ekstra omsorgen en sitter på. Men er enig med deg i at det kan bære ok å vente noen år.

Masse lykke til med det siste forsøket! Krysser fingrene for at det går deres vei!
 
Ikke vurdert det for oss, tror ikke jeg er sterk nok til å gjøre det. Men er utrolig imponert og har stor respekt for de som gjør det ❤️
 
Vi har to fosterbarn, begge kom til oss som babyer, og det er tre år mellom dem.

Jeg har selv ingen biologiske barn, men samboeren min har en voksen datter.

Prosessen for å bli fosterforeldre og livet med fosterbarna har vært helt fantastisk hittil. Selvsagt finnes det enkelte skjær i sjøen (hvilke famiøier har vel ikke det?), men vi har lært utrolig mye om hverandre som par, om barns utvikling og tilknytning, og vi er absolutt fullverdige foreldre.

Jeg ønsker å bli gravid en gang, men om det ikke skjer er det absolutt ingen krise. Jeg håper at dere som har tenkt tanken tar et steg videre og skaffer dere mer informasjon om hva det dreier seg om å bli fosterforeldre

Spør gjerne meg, for den del! I tillegg til egen erfaring kjenner jeg mange fosterfamilier med barn og fosterbarn i alle aldre, og jeg kjenner systemet godt ❤️
 
Lenge siden denne ble opprettet, men velger å svare siden underforumet er på vei til å dø :bag:

Vi har visst lenge at vi skal bli fosterhjem, en dag.
Vi har vært prøvere i 4år, med en pause det siste året i påvente av en spesiell type behandling.
Nå ser det ut som dette kan ta ganske lang tid, men det er heller ikke garantert at biologisk barn er i enden av reisen.

Akkurat nå er vi besøkshjem og ønsker å fortsette den ordningen med dette barnet en god stund til.
På grunn av venting på behandling, relativt lav alder hos begge to og besøksbarnet så avventer vi fosterhjem en stund til, men det er en fremtidsplan.

Mange spør hvorfor vi ikke ønsker å starte adopsjonsprosessen. Vi tror vi har noe å gi barn som har gått igjennom noe vanskelig, det er for mange barnevernsbarn i Norge som behøver hjelp, derfor starter vi der.
 
Back
Topp