Utvendig vs innvendig ultralyd.

Tussi20

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Junispirene24❤️
Noen som vet når de går fra innvendig til utvendig ultralyd? :happy:
 
Det varierer vel fra lege til lege:p Jeg har hatt innvendig i uke 6, utvendig i uke 8 og innvendig i uke 10 igjen.
 
Tror det som regel er et skifte rundt 11-12 uker. Har tatt innvendig i uke 8 og utvendig i uke 11 tidligere jeg ihvertfall.
 
Uke 5 og 12 var innvendig for meg sist. OUL var utvendig. jeg fikk beskjed at innvendig UL var mer detaljert da man kommer nærmere livmoren når spiren er så pitteliten. Ikke vondt eller ubehagelig med innvendig, man er jo så oppslukt av bildene, hjerte osv at alt annet forsvinner i øyeblikket.
 
Uke 5 og 12 var innvendig for meg sist. OUL var utvendig. jeg fikk beskjed at innvendig UL var mer detaljert da man kommer nærmere livmoren når spiren er så pitteliten. Ikke vondt eller ubehagelig med innvendig, man er jo så oppslukt av bildene, hjerte osv at alt annet forsvinner i øyeblikket.

Har ingenting i mot innvendig, og har tatt det hos GY før, men greit å være forberedt :hilarious:
Har blitt henvist til TUL, men vet enda ikke om jeg får det. :smiley-angelic001
Om jeg ikke får blir det nok til at vi bestiller en privat. :happy:
 
Sniker fra juni. Hun jeg har brukt til tul dette svangerskapet og forrige har tatt utvendig fra uke 6 med fine bilder:)
 
Her på Gyn prøver de med utvendig først uansett hvor kort/langt på vei man er. Har man lite polstring går det helt fint med utvendig ultralyd fra uke 6. Aldri tatt innvendig og har hatt en deel TUL i svangerskapene mine.
 
Tok utvendig i uke 7 sist svangerskap, så det varierer nok etter hvem man går til.
 
Det avhenger også litt av hvor mye kropp mor har og hvor godt apparatet er :)
 
Det avhenger også litt av hvor mye kropp mor har og hvor godt apparatet er :)

Da antar jeg at jo større en er jo mindre er sjangsen på å se med utvendig? :rolleyes:

Da bør nok jeg forberede meg på innvendig isåfall :facepalm:
 
Det kommer nok an på kropp og hvor babyen ligger. Jeg så et bankende hjerte på utvendig ultralyd allerede 6+3 :)
 
Haha huff, hva vet vel jeg :angelic: i uke 11 måtte jeg dra ligge og dra litt i mageflesket, da så han fint med utvendig. Tok innvendig i uke 7, det var ikke ille altså - ganske problemfritt.
 
Jeg har tatt utvendig ultralyd i uke 7. Har aldri tatt innvendig :)
 
Ser ut som jeg får TUL, det sto på helse norge nå at henvisninga var vurdert, og at time ville bli tildelt. :joyful:
 
Jordmor sjekket utvendig i uke 7+1 her, ikke verdens beste oppløsning på apparatet, så ville sett mer innvendig, men så fint en spire med hjerteaktivitet.
 
Tok utvendig både i uke 8 og 10. Ikke noe problem :)
 
Back
Topp