Utvendig ultralyd

LineMerethe

Gift med forumet
Hvor langt i svangerskapet må man være for å få dette? Jeg skal prøøøve å holde meg til det, men merker jeg begynner å bli litt utolmodig. Vil jo så gjerne se den lille[:)]

ja, men man kan vell se det tidligere? Legen sa at i uke 12 kunne man ta utvendig, men jeg har hørt så forskjellig.

Jeg fikk faktisk utvendig ultralyd i dag på første svangerskapskontroll, helt uten at jeg ba om det...[:D] Jeg er i uke 9+6 i dag. Såg godt det lille nurket, og såg godt både hodet, magen, ryggen, føttene og armene.[:D]

Takk. det var det jeg trodde[;)] Jeg skal høre med legen neste kontroll om vi kan ta en titt[:D]

hmmmm......... når jeg var i uke 16 sist måtte jeg ta ul pga kynnere, og da måtte jeg ta innvendig fordi de mente at de så ikke godt nok på utvendig???

(utvendigfolka mente at de ikke gjorde, innvendigfolka mente at det var tull[8|])

ORIGINAL: *mini og reka*

hmmmm......... når jeg var i uke 16 sist måtte jeg ta ul pga kynnere, og da måtte jeg ta innvendig fordi de mente at de så ikke godt nok på utvendig???

(utvendigfolka mente at de ikke gjorde, innvendigfolka mente at det var tull[8|])

Hmmmm, så rart at de sa det![8|] Hadde ingen problemer med å se det han skulle i dag legen min, i hvertfall...[:D]

Jeg er lovd å få en tidlig utvendig ultralyd mellom uke 11 og 14 engang

Jeg hadde utvendig ultralyd i uke 7+2.. [:)]

Jeg hadde utvendig ul i uke 7[;)] Så det helt tydelig[:)]

aww, nesten så jeg bestiller meg en privat time bare for å se at alt er bra[:D] Får man bilder med?

Oi kan man få utvendig så tidlig? Da skal jeg jammen høre om ikke jeg kan få utvendig i morgen[:)] 

ORIGINAL: Maisa

Jeg fikk faktisk utvendig ultralyd i dag på første svangerskapskontroll, helt uten at jeg ba om det...[:D] Jeg er i uke 9+6 i dag. Såg godt det lille nurket, og såg godt både hodet, magen, ryggen, føttene og armene.[:D]

Fikk du se d lille hjerte slå også ? ;)

ORIGINAL: bh2000

ORIGINAL: Maisa

Fikk du se d lille hjerte slå også ? ;)

Legen var så rask, så jeg rakk ikke å se etter det før undersøkelsen var over... Ble så fascinert av at jeg faktisk kunne se såpass som jeg gjorde, at da jeg var ferdig med å se på hodet, ryggen, føttene og armene var undersøkelsen over...[;)] Turte liksom ikke å spørre om han kunne gjøre det en gang til, men spurte om han hadde sett hjertet slå.[;)] Og det hadde han, godt og tydelig, sa han!! [:D][:D] Hurra![:D]

Jeg ringte volvat nå og lurte på om det gikk ann å ta utvendig ultralyd hos dem når jeg var 8 uker på vei. Da sa ho at jeg måtte vente til uke 14? Syntes jeg hørtes merkelig ut..

her tar de ikke utvendig før etter uke 12.

Det høres merkelig ut. De kan fint sjå utvendig i uke 7-8.. Det har eg gjort begge gangene. Men de beste bildene får en på innvendig så tidlig. Du får nok med bilder hjem om du går til privat. Men før uke 10 er det lite armer og bein på bildene..

ORIGINAL: Cillia

Jeg hadde utvendig ul i uke 7[;)] Så det helt tydelig[:)]

Klarte de å se noe i det heletatt da? Var på første ultralyd når jeg var 7+3 og da slet de med å se nurket fordi det ikke var større enn 6,8 mm stort...

Jeg har fått time hos legen den 25, så regner med det blir ultralyd da. Jeg ba hvertfall om å få sjekke hjertet[;)]

Back
Topp