Utvendig hemoride!!

dollygirl

Glad i forumet
hva gjør jeg?? jeg smører med med sånn krem jeg kjøpte på apoteket.. men hvor lang tid tar det før den er borte?? gjør sååå vondt[&:][&:][&:][&:] noen med samme problem eller tips???

Litt detaljer her:

En kjølende isbit på kanskje? Hvis du legger den i litt plastik kan du la den ligge på en stund. Det tar nok litt tid før smertene forsvinner, ja. Kan du trykke den inn, gjør det. Ellers er tips nummer to å ikke trykke så hardt når man må nummer to. Gjør bare vondt værre. Det kan kanskje hjelpe med noe smøring helt ytterst (vaselin), ellers har jeg fått god hjelp av AC3 comfort (kjøpes på apoteket) som også hjelper med å smøre området.

Og når det værste av smertene står på så kan en varm dusj lindre godt og kanskje gi deg litt fred fra smertene.

Hvis det som kommer er for hardt kan kostholdsendringer hjelpe (blir fort hardt hvis du har sjeldnere do rytme enn før):
  • Spise godt med fiber + masse vann (fiber trekker også litt vann), aktivitet (for å få fart på tarmene) og biola (som hjalp på meg).
  • Trenger du å få mer fart på sakene kan en kur (må taes i noen dager) med laktulose skulle det overnevnte ikke hjelpe. Evt er svisker og kiwi bra til å sette i gang ting. Vær litt forsiktig med å ta flere midler med avførende effekt samtidig.

Jeg sliter med det samme,ble aldri helt borte sist faktisk,den gjorde bare ikke vondt. Merker at mine har begynt å trekke seg sammen nå,har holdt på i nesten to uker med intense smerter. Nå klør det bare noe helt for jæv....

Back
Topp