utvendig elr innv. ul i uke 12?

silia

Flørter med forumet
Hei. På grunn av litt usikkerhet om termin har jeg fått innkalling til ul i uke 12. Er det noen som hvet om det blir brukt utvendig ul så tidlig, eller er det størst sjangs for en innvendig? Håper at jeg får utvendig[:)] Har nettopp tatt gyn. og synes liksom at det har vært nok "roting" oppi der nå......

Hei! Jeg tok UL da jeg var i uke 12, og jeg fikk utvendig.Her var det ikke noe galt,vi var bare nysgjerrige så vi tok det privat. Legen sa at det var akkurat på grensa om han skulle ta innvendig eller utvendig,men det ble utvendig.Vet ikke om det er noe standard for dette,eller om det kommer an på legen. Lykke til!

Ja da satser jeg på å få en utvendig jeg også.... Gleder meg masse til å få se om alt står bra til der inne. Tror jeg hadde bestilt privat jeg også, for å få sett bebisen, dersom jeg måtte ha ventet til uke 18. Det er jo gruelig lenge da.....

var på UL etter blødning i uke 12 - da tok de først innvendig. De sa det var akuratt på grensa mellom utvendig og innvendig.
De prøvde så litt med utvendig.
JEG så best på innvendig, men gubben påstår han så best på utvendig....

Halloen......
Jeg tok en utvendig da, Men det var hos legen min og mest fordi vi ville se på babyen der.... [:D]

jeg hadde utvendig i uke 8 jeg...så masse da...

heisann, jeg tok utvendig UL da jeg var 11 uker på vei. Var på sykehuset innlagt pga gallestein og dem ville sjekke at alt var bra med babyen [:)] Lykke til da [:)]

Jeg tok utvendig ultralyd i uke 12. Vi kunne se alt SÅ bra! Gynokologen fikk målt fosteret og fant ut at jeg var litt lenger enn vi trodde. I tillegg kunne hun se at alt stod bra til...alle fingrene var der og nesebeinet var tydelig osv.

Kommer an på om apparatene er gode eller ikke om de tar innvendig eller utvendig!

Lykke til og kos deg masse!

Klem, M

Jeg var UL for to dager siden, fikk da innvending.. Ble litt nervøs, men følte verken ubehag eller smerter pga det.. Ble så opptatt av det lille knøttet på skjermen at jeg helt glemte hvor jeg var. Så bare gled deg du, om det blir innvendig eller utvendig, helt utrolig å se det lille hjerte som slår, armer og ben..[8D] Lykke til[:)]

Jeg så MASSE på den utvendige i forrige uke jeg...og da var jeg 12 uker. Tror kvaliteten på bildene kommer an på hva slags maskin de har!!

Uansett er det så fantastisk å se barnet sitt at man glemmer hva man driver med enten de er inne i deg eller utenpå tror jeg[;)]

Tror det er vanlig å ha innvendig UL tom. uke 11.
Etter det, er det vanligst med utvendig UL, men vet at noen praktiserer det anderledes.
For meg har det stemt! Har tatt innvendig UL før uke 12, og utvendig i uke 12.

Har tatt begge deler fra uke 12, og må si at har hatt mest utbytte av innvendig, for alt er litt større da liksom.. Og de fører ikke den stanga så langt inn heller! Har vert på innv.ul tidligere pga no galt med eggstokkene, og da må de jo litt lenger opp, så var nesten overraska hvor kort inn de gikk når de skulle sjekke fosteret.. Det er iallefall så utrolig verdt det! Ser alt mye tydeligere.. Det er iallefall MIN opplevelse da.. Alle har det vel forskjellig..

Takk for mange svar[:)] Har nå vært på ul, og den ble tatt utvendig. Fikk sett babyen godt, og det vesle hjertet banket så flott som bare det. Fikk flyttet terminen min to uker frem, så nå er jeg plutselig 14 fullgåtte uker. Skal inn til ordinær ul om 4 uker, og gleder meg allerede.

de fleste foretrekker innvendig pga ser mye mer... de sa ho t meg og eg ville ikke spre beina heller[:@]
var uke 12 eg og

Back
Topp