Utvendig eller innvendig ultralyd

Nilelin83

Flørter med forumet
Dere som har vert på tul mellom uke 10 og 13, var det utvendig eller innvendig? Har veldig lyst til å dra på ultralyd for å se den lille, men kjenner jeg har lite lyst på innvendig
 
Kun innvendig i Norge før uke 13 på to ulike klinikker. Fikk faktisk utvendig i Danmark ved begge de samme graviditetene bare en uke etter de innvendige (uke 13 og uke 11,5) - og de klarte å se foster helt fint! Så usikker på hvorfor de alltid tar innvendig UL på de klinikkene jeg har vært i Norge.
 
Tenker det er utvendig. Jeg var på ultralyd 6+4 og da så han alt på utvendig ultralyd, men tok innvendig også da vi ikke hørte hjertet slå på utvendig.
Men vi så både hjertet slå og lille spira på utvendig så tidlig, så da regner jeg med at man ser det i uke 10 :)
 
Jeg fikk utvendig da var jeg 8 uker. Alt så bra ut. Du har jo kommet lengre enn meg da tror du kan si at du vil prøve utvendig når du kommer til UL. Det ska nok gå bra
 
Utvendig på 8 uker, gikk fint selv om jeg ble satt en uke tilbake :)
 
Kun innvendig i Norge før uke 13 på to ulike klinikker. Fikk faktisk utvendig i Danmark ved begge de samme graviditetene bare en uke etter de innvendige (uke 13 og uke 11,5) - og de klarte å se foster helt fint! Så usikker på hvorfor de alltid tar innvendig UL på de klinikkene jeg har vært i Norge.

Har tenkt det samme men noen ganger sier de at de ikke hører hjerte rytmen fint. Føler det er bare noe de antager uten å være 100% sikker. Men jeg fikk utvendig i uke 8 da hørte vi alt. Det er noe med å gjøre legen som undersøker tror jeg. Føler de er så glad å stappe staven neden der heheh. Det er bare spørre når man har kommer ditt om å ta det utvendig.
 
Har tenkt det samme men noen ganger sier de at de ikke hører hjerte rytmen fint. Føler det er bare noe de antager uten å være 100% sikker. Men jeg fikk utvendig i uke 8 da hørte vi alt. Det er noe med å gjøre legen som undersøker tror jeg. Føler de er så glad å stappe staven neden der heheh. Det er bare spørre når man har kommer ditt om å ta det utvendig.

Grunnen til at det kan være vanskelig å høre hjertelyden er fordi embryoet er så lite at det er vanskelig å treffe hjertet med den lydtingen slik at man får høre hjertet slå. På innvendig kommer man mye nærmere og det er lettere å "sikte seg inn på hjertet"
 
Jeg var sist uke, var da 8+4 og jeg fikk tatt utvendig. Ingen problem :)
 
Jeg hadde utvendig i går (10+6). Så alt veldig bra og hørte hjertet godt :) Veldig flink dame, som driver privat i Sandvika. innvendig ultralyd høres mindre behagelig ut :p
 
Hadde utvendig i uke 12 forrige graviditet.
 
Innvendig ul går utrolig fint for meg som har vært gjennom prøverør og vist frem dåsa både utvendig, innvendig, forlengs og baklengs til så mange helsepersonale at jeg har kommet heeeelt ut av tellinga!
Man har vært så mange ganger oppi den gynstolen at det er som å gå i butikken!

Som om det ikke var nok, måtte jeg til og med få sjekket nummer to 3-4 ganger etter totalruptur ved fødsel, så her er det ikke noe på min kropp som er hellig lengre....

Så jeg mener faktisk ikke å være spydig, men jeg må nesten le litt når andre syns det er ekkelt med innvendig ul....for i prøverørsverdenen har vi ikke noe mulighet til å ha sånne preferanser skal vi få barn.

Hvis man noen gang var sjenert eller trodde at kroppen var noe intimt og personlig, så forsvant i hvert fall det på den n'te gynundersøkelsen ( gjerne med 4 stk som ser understellet samtidig)

Spøk til side, så skjønner jeg jo at det blir noe annet for dere som ikke har vært gjennom det ;):happy:
 
Innvendig ul går utrolig fint for meg som har vært gjennom prøverør og vist frem dåsa både utvendig, innvendig, forlengs og baklengs til så mange helsepersonale at jeg har kommet heeeelt ut av tellinga!
Man har vært så mange ganger oppi den gynstolen at det er som å gå i butikken!

Som om det ikke var nok, måtte jeg til og med få sjekket nummer to 3-4 ganger etter totalruptur ved fødsel, så her er det ikke noe på min kropp som er hellig lengre....

Så jeg mener faktisk ikke å være spydig, men jeg må nesten le litt når andre syns det er ekkelt med innvendig ul....for i prøverørsverdenen har vi ikke noe mulighet til å ha sånne preferanser skal vi få barn.

Hvis man noen gang var sjenert eller trodde at kroppen var noe intimt og personlig, så forsvant i hvert fall det på den n'te gynundersøkelsen ( gjerne med 4 stk som ser understellet samtidig)

Spøk til side, så skjønner jeg jo at det blir noe annet for dere som ikke har vært gjennom det ;):happy:
Jeg dør litt når jeg leser dette:laughing021
Og jeg er så enig:joyful:
Etter ett år med 16 besøk nedentil, pluss kolonoskopi så er det blidd så normalt å dra ned buksa til kvitkledde/grønnkledde at jeg faktisk gruer meg mer til tannlegetimene hver 18. mnd:joyful::happy:
 
Innvendig ul går utrolig fint for meg som har vært gjennom prøverør og vist frem dåsa både utvendig, innvendig, forlengs og baklengs til så mange helsepersonale at jeg har kommet heeeelt ut av tellinga!
Man har vært så mange ganger oppi den gynstolen at det er som å gå i butikken!

Som om det ikke var nok, måtte jeg til og med få sjekket nummer to 3-4 ganger etter totalruptur ved fødsel, så her er det ikke noe på min kropp som er hellig lengre....

Så jeg mener faktisk ikke å være spydig, men jeg må nesten le litt når andre syns det er ekkelt med innvendig ul....for i prøverørsverdenen har vi ikke noe mulighet til å ha sånne preferanser skal vi få barn.

Hvis man noen gang var sjenert eller trodde at kroppen var noe intimt og personlig, så forsvant i hvert fall det på den n'te gynundersøkelsen ( gjerne med 4 stk som ser understellet samtidig)

Spøk til side, så skjønner jeg jo at det blir noe annet for dere som ikke har vært gjennom det ;):happy:

Samme her :D Hahah. Slapp prøverør, men med utallige gynekolog undersøkelser i tre år, med forskjellige leger, sykepleiere og you name it som skal inn å se, da blir man veeeldig vandt til det. Leger som liksom skriker på andre leger "kom å se her! Ta å kjenn etter inni der", nei innvendig ultralyd er ikke noe å være bekymret for i mine øyne! :D hahah
 
Eg var på utvendig ul i dag, trodde eg var 10+6 men er vist 11+5. Gik veldig fint å ta utvendig :)
 
Back
Topp