Utvasking av leilighet ved flytting

Frøkenfriken

Forelsket i forumet
Ja, det har seg sånn at jeg flytter om en drøy uke! Gleder meg veldig, skal bli godt å slippe denne leiligheten for å si det sånn..
Jeg har så smått begynt å vaske ut, og så kom jeg til å lure på en sak. Når vi flyttet inn var det ikke akkurat strøkent her. Det var stygge merker bak ovnen bla. og generelt ganske shabby.
Må jeg vaske det helt støkent da? Det er jo klin umulig å få vekk all dritten på kjøkkenveggen som var her fra før ! 

Jeg hadde hvertfall gjort en skikkelig innsats og så heller forklart til ny eier eller noe sånt hvorfor det er stygge merker der.

Nei det er ikke akkuratt fristende å vaske det strøkent når det ikke var det når du flyttet inn.. Men du må helt sikkert vaske bra, ellers sier dem ifra!

Der jeg bodde før tok hun som leide ut å gikk over alle mulige kriker og kroker, sto med lommelykt å lyste påveggen overalt for å se at det ikke var noe møkk der.. Jeees!!Men du kan jo sifra at den dritten som ikke går vekk var der før du flytta inn da

Jeg har virkelig prøvd og egentlig sagt meg ferdig, men nå vurderer jeg om jeg skal gjøre et nytt forsøk eller ei..emoticon
Vi leier forresten. 

gi beskjed til husverten hvordan det så ut før og att de merkene sliter du med og få vekk..

men når jeg tar utvask bruker jeg altid hansker fordi jeg har så varmt vann att det merkes igjenon hansken også har jeg grønnsåpe og klor i vannet.. nå blei jeg usikker på om vi gravide kan bruke klor men prøv det kansje det fjerner det?

hvis det ikke var rent da du flyttet inn, skulle du gitt beskjed da - ikke nå når du selv skal vaske ut..
utleiere generelt bryr seg dritten om "den gangen", men de ser på hva som er nå - og er det ikke rent, er det du som får regninga..
Jeg hadde selv glemt noe kingelvev oppe i et hjørne da jeg flyttet ut av en leilighet en gang, men utleier "glemte" å møte til befaring, så da de kommenterte det ved åpning av depositumskonto sa jeg bare at det fikk de ta på sin egen kappe som ikke kom når de hadde avtalt med meg.. Og det var igrunnen bare rett og rimelig..

Men er det ting du virkelig sliter med å få vekk, bør du iallefall gi beskjed - men ikke ta for gitt at utleier aksepterer det hvis du ikke har sagt fra før nå.

Dollface skrev:
hvis det ikke var rent da du flyttet inn, skulle du gitt beskjed da - ikke nå når du selv skal vaske ut..
utleiere generelt bryr seg dritten om "den gangen", men de ser på hva som er nå - og er det ikke rent, er det du som får regninga..
Jeg hadde selv glemt noe kingelvev oppe i et hjørne da jeg flyttet ut av en leilighet en gang, men utleier "glemte" å møte til befaring, så da de kommenterte det ved åpning av depositumskonto sa jeg bare at det fikk de ta på sin egen kappe som ikke kom når de hadde avtalt med meg.. Og det var igrunnen bare rett og rimelig..

Men er det ting du virkelig sliter med å få vekk, bør du iallefall gi beskjed - men ikke ta for gitt at utleier aksepterer det hvis du ikke har sagt fra før nå.

Huseier sjekket jo over leiligheten før vi flyttet inn, så regner vel med at de har lagt merke til flekkene.. Vi har ikke betalt depositum, ettersom huseier aldri ba om dette. Tenker jeg snakker med de om saken, men er redd for at jeg må ta støyten, altså.. Jeg får bare prøve litt diverse såper, rent må det da bli til slutt!

Denlille skrev:
Dollface skrev:

Huseier sjekket jo over leiligheten før vi flyttet inn, så regner vel med at de har lagt merke til flekkene.. Vi har ikke betalt depositum, ettersom huseier aldri ba om dette. Tenker jeg snakker med de om saken, men er redd for at jeg må ta støyten, altså.. Jeg får bare prøve litt diverse såper, rent må det da bli til slutt!

Har du ikke betalt depositum hadde jeg ikke giddi å strevd noe mer.. Du har prøvd, flekkene sitter, han kan ikke trekke noen penger fra et depositum som ikke eksisterer om han skulle få lyst til det.. :)

Det er jo bare å ringe og snakke med utleier, så får dere komme til enighet. Du kan forresten prøve sånne magic eraser-svamper, de tar det utroligste.

Når jeg leide var jeg alltid pinlig nøye med utvask, uansett hvordan det så ut når jeg kom inn.

Dersom du ikke var fornøyd med vasken når du flyttet inn skulle du gi beskjed om dette innen rimlig tid slik at utleier sørget for skikkelig vask, evt gir fratrekk i første husleie og du vasket selv.
Flekker som ikke går bort går ikke bort, enkelt og greit, det sier du bare i fra om.
Men at du skal ta en "kattevask" fordi det var generelt shabby da du overtok, det er jo ikke riktig.
Har leid ut i noen år nå og synes folk er elendige til å vaske ut etter seg! De glemmer hår i sluket, kjøkkenvifta, håndtakene på kjøkkenskapene, bak kaminen, i det hele tatt...
ekkelt.

Back
Topp