Uttak av p-stav

Koalabjørn

Forumet er livet
Marshmallows 2022
Stjerneskuddene 2024
Hola! Hvor lang tid har det tatt før dere har "kommet i balanse" etter fjerning av p-stav?
Her er tempen helt baluba og spotter mye, men tok den ut for en uke siden så det er jo å forvente.

I 2021 fikk jeg mensen som vanlig etter uttak av p-stav. Skal sies at jeg hadde ganske regelmessig mens med den p-staven også, og at staven var langt over "utløpsdato" da jeg lenge slet med å bestemme meg for hvorvidt vi skulle få unge eller om jeg skulle koste på meg å sette inn en ny som jeg kanskje ikke ble å ha inne så lenge :laughing002 Ble gravid etter tre mnd uten aktiv prøving :D

Satt inn ny p-stav igjen etter graviditet, og tok den ut i juni/juli(?) 24. Da skulle vi ikke begynne å prøve enda, men jeg var møkklei av "flatt" humør og spotting i tid og utid... Kan ikke huske at jeg var plaget med spotting etter uttak, men siden den gang har det vært noe varierende sykluslengde for min del. Før hadde jeg alltid 24 dagers syklus og kunne vite omtrent på timen når TR skulle komme. Men siden ifjor sommer har den variert fra 24-32 dager :confused: vet ikke om det skyldes graviditeten , p-staven, alderen, eller noe annet :laughing002

Tempen er ihvertfall stabil nå og dropper litt innimellom. Tror jeg snart er på min baseline. Tenker det betyr at kroppen er på vei inn i normal rytme igjen. Begynte å tempe da jeg tok ut staven. Har gått glipp av ett par tempinger pga våkenetter, men syns det er skikkelig gøy å se bevis på hvordan kroppen endrer seg med og uten hormonell prevensjon.
1000017064.jpg

Det tok ca 3 mnd før det var stabilt, men jeg slet veldig med spotting det siste året på stav + jeg flyttet rett til et annet land etter uttak som også kan ha påvirket. Må sies at første eggløsning kom 1 uke etter uttak av stav, så den kom MYE raskere enn jeg forventet. Etter første mnd hadde jeg 2 mnd med litt krøll (syklus på 16, 26 og 23 dager), også har det vært normalt siden da. 26 dager er forsåvidt en normal syklus men den kom mellom de to korte.
Masse lykke til! Virker som du er interessert i å se på kroppen sin respons, og det kan jo absolutt være en fordel det:happy:

Kroppen er ikke i balanse. Har hatt to runder med spotting, el slim og el smerter, men ut i fra tempen ser det ikke ut som jeg har hatt eggløsning og har ikke fått første mens enda. Men det er jo bare litt over 2 uker siden uttak :hilarious: bare rart med spotting, el slim og smerter.

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp