Utstyrstråden

Gårdsdrøm

Betatt av forumet
Har du tenkt på hva du skal ha av vogn? Vognposer? Seng? Vugge? En tråd vi kan diskutere alt av utstyr i ;)

Elsker babyshopping <3

Her blir det en del arving etter storebror. Baby får samme vugge (den jeg hadde da jeg var liten) og sprinkelseng. Har også et babynest, samt alt av dyner og vognposer. Men ny vogn skal vi ha! Det blir nok en Bugaboo Cameleon 3+ :) Veldig lyst på denne fargen, dark kaki, det er 2016-modellen så bør vel kjøpes før jul kanskje ;) Ellers så blir det litt klær, men skal ikke kjøpe store mengder, her lyst til å kose meg med shopping når baby er født også. Greit å ha noe å gjøre :pbugaboo.jpg

Vi har det aller meste fra storesøster, men jeg tenkte å prøve meg på å sy babynest og så må vi vel vurdere om vi trenger søskenvogn. Storesøster har ikke begynt å gå enda

Her må så og si alt kjøpes inn igjen. Det blir litt arveklær fra storebror om det blir gutt. Ellers har jeg kun spart på sånn babygym. Alt annet ble sakte men sikkert solgt side jeg var alene og dermed ikke hadde planer om ny med en gang :p
Vil også prøve å ikke kjøpe så mye babyklær da det er kos å kjøpe når h*nå er kommet

Jeg kjøpte baby"vugge" fra jobben i våres da vi slutter på pilla. Så den på jobben og den var så nydelig at jeg klarte ikke å stå i mot.

Ang vogn tenker jeg emmaljunga. Hadde Simo sist.
Har veldig lyst på lysegrå eller hvit :)

Resten har jeg ikke tenkt så mye på enda

Jeg grubler mye på vogn for tiden og skulle gjerne vært å prøvekjørt allerede, men prøver å styre meg til jeg er over 12 uker :P Vi må ha søskenvogn siden det bare blir 18 mnd mellom barna :) Ellers har vi jo mye utstyr fra storebror, hvertfall hvis det blir en gutt til :)

Så fremt neste også er en gutt (krysser fingrene) trenger vi ikke kjøpe mye. Det blir ca 18 mnd mellom mine også. Jeg vil nok kjøpe en bugaboo søskenvogn :) er veldig fornøyd med hvor lett bugabooen jeg har nå er å trille. Annet enn det, blir det nok bare noen nye ullbodyer i minste str :) og et hus :D

Her er hvertfall vognene på plass. Her blir det simo kombivogn som vi brukte til storebror, også har vi hatt TFK joggster twist ved siden av, men den har vi skaffet babybag til så vi kan bruke den også fra begynnelsen. Utenom det, tviler jeg på at vi kommer til å kjøpe noe utstyr før utpå nyåret en gang :)

Har fortsatt alt etter sistemann på 1 år :) Solgte bedsidecriben så kunne tenkt meg en ny :) Og så må jeg vel finne meg en søskenvogn :)

Vi har det meste etter storebror men søskenvogn må nok skaffes ettersom de blir relativt tette i alder. Sønnen min fyller 1 om ett par uker :)

Denne gangen skal jeg ha ny ammepute og så vil jeg ha bæresjal ❤️ Enda en sprinkelseng må vi også skaffe tenker jeg. Pluss ny bilstol.

Vi har det meste etter jenta vår men må nokk ha ny bilstol også noen klær hvis det blir gutt :-)

Vi må ha alt da det er første, og jeg vet nesten ikke hvor jeg skal starte. De anbefaler jo alt+++ når man er på butikker som Babyshop/Barnas hus ol. så jeg blir sikkert lurt til å kjøpe inn mer enn jeg trenger. :p

Når begynner dere forresten å kjøpe inn ting som barnevogn ol? :)

Vi må ha alt da det er første, og jeg vet nesten ikke hvor jeg skal starte. De anbefaler jo alt+++ når man er på butikker som Babyshop/Barnas hus ol. så jeg blir sikkert lurt til å kjøpe inn mer enn jeg trenger. :p

Når begynner dere forresten å kjøpe inn ting som barnevogn ol? :)

Kjøp så lite som mulig og heller ta en handlerunde hvis du ser behovet! Jeg vil anbefale et godt bæresjal/sele, NaturesSway hengekøyeseng, vogn, lammeskinnvognpose og bilstol. (Du trenger ikke bilstolpose, barn har overlevd i alle år med teppe på seg!!).

Hvis du ser behov for ammepute etter fødsel, så kjøp det heller da. Det samme går for stellebord. Holder det med stellematte til 200kr på baderommet/tørketrommel/gulvet?!

Kjøper du den hengekøya slipper du reiseseng, seng, madrass, sengetøy, dyne, vugge og nest :)

Men vi er forskjellige! Noen kjøper jo til og med flere vogner :P lykke til i utstyrsjungelen

Kjøp så lite som mulig og heller ta en handlerunde hvis du ser behovet! Jeg vil anbefale et godt bæresjal/sele, NaturesSway hengekøyeseng, vogn, lammeskinnvognpose og bilstol. (Du trenger ikke bilstolpose, barn har overlevd i alle år med teppe på seg!!).

Hvis du ser behov for ammepute etter fødsel, så kjøp det heller da. Det samme går for stellebord. Holder det med stellematte til 200kr på baderommet/tørketrommel/gulvet?!

Kjøper du den hengekøya slipper du reiseseng, seng, madrass, sengetøy, dyne, vugge og nest :)

Men vi er forskjellige! Noen kjøper jo til og med flere vogner :P lykke til i utstyrsjungelen

Takk for gode råd! Tar det med meg når jakta begynner :p

Har det meste etter førstemann, men jeg skal spandere på meg en bb hugme pute etter hvert som magen vokser :)

*Dytter denne opp igjen*

Siden dette er vårt første barn må vi kjøpe "alt". Jeg håper jeg får kjøpt mye brukt :) Har allerede begynt å kikke på vogner, og det er jammen vanskelig å finne frem i den jungelen :p

Selv om mini er 6 år og utsiktene for fler barn var veldig minimale, har jeg faktisk bilstol, babygym, dyner, brystpumpa, flaskesterilisator, stellematte og stellebord ennå. Har bestemt meg for vogn nå, så den blir kjøpt inn tidlig. Ellers skal jeg ha nest, ammepute og bedside crib før fødsel. Klær venter jeg litt med, hadde alt for mye sist, mye ble aldri brukt, så det var masse bortkasta penger.

Har det meste av utstyr etter førstemann. Vurderer søskenvogn, men finner ingen jeg liker...

Har også det meste etter storesøster. Mulig vi trenger en til sprinkelseng, vet ikke om storesøster er klar for å flytte ut av den når babyen kommer. Ellers så trenger vi klær hvis det blir gutt og Newborn sete til tripptrappen hvis ikke vi får låne det vi lånte sist :)

Back
Topp