vi handlet inn det aller meste før baby ble født, og vi fikk vell bruk for det meste.
tips til utstyr herfra:
bilstol + baksetespeil. Hadde ikke bilstol pose sist runde da vi fikk sommerbarn, men tror vi kjøper inn denne gangen ifm spesielt levering i barnehagen
vogn + dunpose
komplett babyapotek med nødvendig utstyr som febermåler/paracet/øye og nesedråper (veldig mange babyer har noe puss i øyenene så det er greit å rense med sterilt vann) + utstyr til å stelle navlestump + bleie/rumpe krem
stokke babdebalje + newborn stol. vi brukte ikke den i starten, det var enklere å ha mini på armen nedi i baljen, virket som mini syns det var bedre å ha en hånd å hvile på
bleier, engangsservietter fra apoteket, en million gulpekluter
akkurat dette er mega individuelt, men kjøp inn en god del, å heller suppler på hvis du får en gulpebaby
babynest ble ikke mye brukt her, baby sov på en av oss på dagtid, og det syns jeg var helt perfekt da ingen kos er bedre + jeg fikk sett sååååå mange serier og filmer
men babynest var greit å ha til de gangene jeg ville legge baby ifra meg og gjøre andre ting mens han sov i starten
vippestol ble MYE brukt her, de fra babybjørn er helt konge. vi erfarte at å ligge å vippe litt i den stillingen fikk mini til å få ut mye luft fra magen, pluss digg for ham å komme seg opp å se litt men samtidig være litt for seg selv. mye god underholdning i oss som gikk rundt i stuen
samt perfekt å bruke når jeg skulle i dusjen,
sprinkelseng, vi har en nydelig stokke sleepi + mini seng, den ble lite brukt når han var nyfødt, da jeg syns det var tungvint å gå inn og ut av sengen for å amme, denne gangen blir det next to me samsovingseng.
bæresele kjøpte vi etterhvert, mini var vell 3 mnd før vi fikk det i hus, så ikke behovet før det. men denne gangen skal jeg kjøpe ergobaby embrace bæresjal/sele, for å se om det faller i smak helt fra fødselen av. ser det behovet mer nå da vi vil ha en nesten to åring hjemme som jeg vil være med, samtidig som baby trenger nærhet.
lekegrind til stuen, det hadde vi sist gang og syns det var helt perfekt. det trengs ikke på flere mnd med mindre en har søsken/dyr i hus, men når mini vokste til, og han var tiiidlig ute med å bevege seg/krype, da var det supert å ha en lekegrind der han var trygg hvis jeg måtte på do eller lignende. han trivdes og veldig godt oppi der med tusen leker
Nå med søsken i hus skal jeg kjøpe en mosekurv som baby kan sove oppi, i lekegrinden for å få fred. babynest kan også brukes til dette, men syns ikke den vi har er bra til å transportere mini rundt i, da foretrekker jeg kurv da vi har hus og trapper.
babycall med video var gull verdt her, og er det enda. jeg er en av de mammaene som sjekker ungen litt for ofte når han sover, og da er det genialt å bare slå på kamera heller istedenfor å gå inn å se til ham
så her skal en til baby unit med kamera i hus (neonate anbefaler jeg på det sterkeste) det er og deilig å ta med seg babycall når en skal ta en tur i dusjen foreksempel mens de sover, så slipper en å panikkdusje
stokke tripp trapp + newborn sete
babygym - dette ble tatt tidlig i bruk, og mini digget å få ligge å se på alle de kjekke lekene/fargene/speilene
bb hug me, fantastisk i svangeskapet men og fantastisk å ha med på barselhotellet + som ammepute både der og hjemme
babytepper er gull verdt
div babyleker/bøker ble overraskende tidlig interessant hos oss i alle fall
det var dette jeg kom på som funket for oss