Utstyrstråd: DRØMMElisten

Frumammaliv

Betatt av forumet
er det dere drømmer om av utstyr til babyen? (Om du bryr deg litt om slikt da :p)
Jeg har en lang liste! Er glad for at det kommer både feriepenger og skattepenger ila sommeren for å si det sånn! Hehe

Dette blir siste barnet vårt, tredje gutten. Han kom litt overraskende på, vi hadde nemlig solgt og gitt bort så og si alt av både klær og utstyr, så da må vi kjøpe nytt! Så «synd» :p
Denne gang tenker jeg som så at jeg skal ha alt jeg ønsker meg, for det blir ingen flere muligheter, ikke noe kompromiss på noe! Haha, sær? Neida.

Noen av tingene har vi allerede kjøpt. Skal sies at jeg har selvfølgelig Finn varsel på det meste, det er veldig greit å kjøpe brukt når man kan! Masse å spare :) Full leander vugge med stativ og himmel har vi f.eks kjøpt for 700kr !

Legger ved noen bilder jeg
09DA60C8-53CA-4F62-9A95-79FAB3FA8EBB.jpeg 55B5C9ED-4E30-4A99-BE98-B571D4EAB764.jpeg
09DA60C8-53CA-4F62-9A95-79FAB3FA8EBB.jpeg 55B5C9ED-4E30-4A99-BE98-B571D4EAB764.jpeg F0A3B568-FA9B-476D-8C03-DE0DC1E9F88D.jpeg
 
Så fine ting :)Det er forhåpentlig sistemann her også, men har tatt vare på det meste. Har alt av store ting, men har veldig lyst til å strikke og sy litt klær/tepper og slikt med særpreg:)
 
Så fine ting :)Det er forhåpentlig sistemann her også, men har tatt vare på det meste. Har alt av store ting, men har veldig lyst til å strikke og sy litt klær/tepper og slikt med særpreg:)


Åå, strikkeklær er en helt egen liste <3 Hjemmestrikk er heeelt nydelig! Jeg har desverre null tålmodighet til det, men mammaen min strikker alt jeg vil ha :) og hun koser seg med litt «redebygging» hun også.
Jeg er enebarn, og hun er alene. Tror vi er begge ganske overrasket over at det skulle bli så mange barnebarn :p
 
Åå, strikkeklær er en helt egen liste <3 Hjemmestrikk er heeelt nydelig! Jeg har desverre null tålmodighet til det, men mammaen min strikker alt jeg vil ha :) og hun koser seg med litt «redebygging» hun også.
Jeg er enebarn, og hun er alene. Tror vi er begge ganske overrasket over at det skulle bli så mange barnebarn :p
Koselig med en engasjert mamma! Det har jeg også, men hun bor dessverre helt på andre siden av landet. Skulle veldig gjerne ha begynt med «redebygging» jeg også, men vi skal forhåpentligvis flytte rett oppunder fødselen, så jeg får meg ikke helt til å lage til til babyen her vi bor nå. Hadde vi vært på plass hadde det sikkert blitt litt mer shopping:hilarious: Så sånn sett fint for lommeboka at situasjonen er som den er:happy: Vi har jo det meste vi trenger, så det er ingen krise med noe.
 
Åh da ønsker jeg meg hus!

Vi bor i leilihet i dag og jeg ønsker meg hus for å kunne lett la lille sove ute i vogn, slippe å humpe ned og opp trappene med vogn, større bad (!) Lettere adkomst, mer lekeplass.
Virkelig på drømmelisten det
 
Er egentlig mye jeg sikkert kunne tenke meg bare for det ser fint ut og det hadde vært stas å kunne innrede med akkurat det en ville.

Denne stellematta såg jeg i en butikk for flere måneder siden og synes den var så fin, du kan putte den på hvilken som helst kommode og den blir der (glir ikke), lett å vaske og holde ren osv, men koster alt for mye og er jo ikke serlig praktisk når vi ikke har en stor å fin kommode å sette den på uansett.

Screenshot_20190507-193331_Samsung Internet.jpg

Skulle hatt den i blå eller grå om det var aktuelt, da vi mest sannsynlig venter en gutt :)
 
Er egentlig mye jeg sikkert kunne tenke meg bare for det ser fint ut og det hadde vært stas å kunne innrede med akkurat det en ville.

Denne stellematta såg jeg i en butikk for flere måneder siden og synes den var så fin, du kan putte den på hvilken som helst kommode og den blir der (glir ikke), lett å vaske og holde ren osv, men koster alt for mye og er jo ikke serlig praktisk når vi ikke har en stor å fin kommode å sette den på uansett.

Vis vedlegget 297254

Skulle hatt den i blå eller grå om det var aktuelt, da vi mest sannsynlig venter en gutt :)


Den der er jo såå praktisk sammenlignet med de vanlige! Bare det at man lett kan vaske av er gull :-D
Den babybæsjen setter virkelig flekker.. jeg har hentet meg en skikkelig fin troll stellekommode på Finn (gratis) som jeg bare må pusse litt på og gi ny maling, lager en stelletopp som går utover så denne passer perfekt :)
Men den er ganske stiv, så du kan fint ha den vendt utover uten stelletopp, hvertfall i noen måneder :)
 
Har egentlig alt etter storebror og lillesøster. Men har Veldig lyst på en wallbeck ammestol, men da må jeg vinne i Lotto først...

https://wallebeck.no/produktkategori/gyngestoler-ammestoler/


Tips om du enten har en litt handy mann eller er god på eBay :p har et vennepar dom gjorde dette og.
Strandmon stolen fra IKEA med en liten hack, de bestilte gyngebein til den (noe du klarer å lage selv om du har noen som er litt handy)
Og det ble skikkelig fint og veldig god å sitte i!!
Det kan jo være en gøy løsning? :)

Søk på strandmon hack på Pinterest og der kommer du deg innpå linken der de gir steg for steg oppskrift og det er link til hvor du kan kjøpe bein om man ønsker det :)

0048E60F-6A52-4886-993C-504A14145C1A.jpeg
 
Den der er jo såå praktisk sammenlignet med de vanlige! Bare det at man lett kan vaske av er gull :-D
Den babybæsjen setter virkelig flekker.. jeg har hentet meg en skikkelig fin troll stellekommode på Finn (gratis) som jeg bare må pusse litt på og gi ny maling, lager en stelletopp som går utover så denne passer perfekt :)
Men den er ganske stiv, så du kan fint ha den vendt utover uten stelletopp, hvertfall i noen måneder :)

Hehe, fikk ikke mindre lyst på den nå :D Så kjekt at du skal pusse opp en kommode til baby og bruke denne matten :)

Kanskje vi ender opp med den om vi flytter før baby kommer og har plass til en litt større og finere kommode :angelic:
 
Tips om du enten har en litt handy mann eller er god på eBay :p har et vennepar dom gjorde dette og.
Strandmon stolen fra IKEA med en liten hack, de bestilte gyngebein til den (noe du klarer å lage selv om du har noen som er litt handy)
Og det ble skikkelig fint og veldig god å sitte i!!
Det kan jo være en gøy løsning? :)

Søk på strandmon hack på Pinterest og der kommer du deg innpå linken der de gir steg for steg oppskrift og det er link til hvor du kan kjøpe bein om man ønsker det :)

Vis vedlegget 297323

Har vært inne på tanken. Har sett den siden. Akkurat nå driver vi å pusser opp huset så har ikke villet spørre samboer ennå, men planen er å se på det i begynnelsen av august når vi er ferdig med huset :)
 
Sniker fra juli. Fikk ikke med meg det var en september tråd:hilarious:

Vi er ferdig med innkjøp og alt er egentlig klart til lillemann kommer. Denne gangen har jeg fått alt på drømmelista:Heartblue Hadde en del fra storebror som vi invisterte i og fortsatt elsker.
 
Last edited:
Av ting vi ikke hadde til førstemann, og jo klarte oss fint uten, ønsker jeg meg nå babynest og lekegrind. Ønsker meg babynestet fra Voksi.

Mulig også en litt penere stelleveske enn jeg hadde sist. Og ny tripp trapp med newborn set :happy:
 
Er egentlig mye jeg sikkert kunne tenke meg bare for det ser fint ut og det hadde vært stas å kunne innrede med akkurat det en ville.

Denne stellematta såg jeg i en butikk for flere måneder siden og synes den var så fin, du kan putte den på hvilken som helst kommode og den blir der (glir ikke), lett å vaske og holde ren osv, men koster alt for mye og er jo ikke serlig praktisk når vi ikke har en stor å fin kommode å sette den på uansett.

Vis vedlegget 297254

Skulle hatt den i blå eller grå om det var aktuelt, da vi mest sannsynlig venter en gutt :)

Veldig fin! Men syns den ser hard ut. Er den det?
 
Veldig fin! Men syns den ser hard ut. Er den det?
Den er ikke så myk nei, så er noe helt annet enn de andre stellemattene, dette er liksom "gummi", ville nok også hatt et håndkle eller annet oppå så det ikke blir kaldt/ubehagelig for baby å ligge der. Selv har jeg ikke prøvd den som stellematte, bare sett den i butikk. Har vel mest lyst på den fordi den ser fin ut på en litt større kommode :rolleyes::angelic:
 
Denne ønsker jeg meg også. Ikke til baby da, men til meg selv! Blir nok å kjøpe den óg, bare ikke helt enda :D

nature-bond-silikon-brystpumpe.jpg
 
Akkurat nå bor jeg i et rekkehus vi pusser opp, alt er bare rot og det er mye igjen. Nå har vi revet kjøkkenet og avtalt at elektriker og rørlegger skal komme, men Ikea svarer ikke og jeg blir bare redd vi må leve uten kjøkken lenge. Jeg ønsker meg mest av alt at det meste her i huset skal være ferdig pusset opp til babyen kommer. Jeg håper virkelig at vi får det til!
 
Back
Topp