Utstyrsliste

Bkno9087872

Forelsket i forumet
Da har denne tutten begynt storhandling til den lille for fult! Det jeg har fått i hus er

-Vogn
-stellematte
-seng,madrass og det som trengs i seng
-babynest
KLÆR:
Body 50/56: 9stk
Sparkebukse 50/56: 7
genser/jakke: 3
Basic lue str 56: 2
ull/fleecedresser til ute 50/56: 3stk
Ullheldresser 50/56: 3
Strømpebukse 50/56:1
Tøfler: 2
Sokker: 2nyfødt

Så tenker jeg noen nattpysjer, strømpebukser å luer til i 50/56. Og itilegg har jeg både en søster og mormor som har strikket en hel haug. Vil det holde med klær til den lille i starten? Har også en del i 62, men tenker det vi MÅ ha i starten.. Hva mer mangler jeg av nødvendige ting? Ikke til meg selv, men barnet:)

Gulpekluter/gaskluter. Det går mange av de! Til gulping, beskyttelse på stelleputa, underlag under hodet i vogn, nest, seng i tilfelle gulp. Jenta mi bruker de også som kosekluter. Hadde vel ni store og femten små før fødsel, det var alt for få.. I tillegg er de små helt bortkastet.

Gulpekluter/gaskluter. Det går mange av de! Til gulping, beskyttelse på stelleputa, underlag under hodet i vogn, nest, seng i tilfelle gulp. Jenta mi bruker de også som kosekluter. Hadde vel ni store og femten små før fødsel, det var alt for få.. I tillegg er de små helt bortkastet.

Ja, det vet jeg. Har bare tenkt det under kategori "meg" viss du skjønner, hehe :)

Ja, det vet jeg. Har bare tenkt det under kategori "meg" viss du skjønner, hehe :)

For meg var det helt nødvendig men ikke pga gulp men pga ekstrem stor melkeproduksjon. Uten klutene måtte jeg skifte 3-4 ganger om dagen :p så så mye for at ungen lager klesvask :D

For meg var det helt nødvendig men ikke pga gulp men pga ekstrem stor melkeproduksjon. Uten klutene måtte jeg skifte 3-4 ganger om dagen :p så så mye for at ungen lager klesvask :D

Får aldri for mye kluter, det har jeg merket etter xantall tanteunger :P så kommer til å kjøpe en del av det. Er vell mer klær jeg er usikker på hvor mye jeg skal ha av hvilken str, og om jeg skal kjøpe inn en del 62 også eller om det kan kjøpes etter hvert

Hvor små var de? Det selges mange gulpekluter 30x30 sm, er det smått? Og hvorfor bortkastet?

Hvor små var de? Det selges mange gulpekluter 30x30 sm, er det smått? Og hvorfor bortkastet?
Husker ikke hvor små de var, men de som funker her er 50x50 og 60x60. De som er mindre tar ikke imot gulp noe godt. Lite praktiske å ha over skulderen, da de ikke dekket foran og bak skulderen (og det er greit hvis det er litt mere gulp). Ikke minst kan jeg bruke de lengre enn de små, fordi man kan "brette inn" gulpen slik at man får en ny ren side. Og de er greie å brette dobbelt under hodet i babynestet. Men det er sikkert smak og behag det som det meste annet ;)

Husker ikke hvor små de var, men de som funker her er 50x50 og 60x60. De som er mindre tar ikke imot gulp noe godt. Lite praktiske å ha over skulderen, da de ikke dekket foran og bak skulderen (og det er greit hvis det er litt mere gulp). Ikke minst kan jeg bruke de lengre enn de små, fordi man kan "brette inn" gulpen slik at man får en ny ren side. Og de er greie å brette dobbelt under hodet i babynestet. Men det er sikkert smak og behag det som det meste annet ;)
Ok, takk, da skal jeg se nærmere på de som er større, takk for tips ;)

vet du hvor vi kan finne de til en okpris? :)

Tilbud på Kid nå, 3pk 60,- mener jeg det var. Det er 60x60cm. Ellers har jeg kjøpt på Sparkjøp, men det er godt over et år siden nå, så husker ikke prisen..

vet du hvor vi kan finne de til en okpris? :)

Jeg syns de fra IKEA er veldig fine og gode. Er litt tykkelse i de så holder godt!

Jeg fikk utrolig mye klær i 62! Ikke så mye i 56, men det kommer jo an på de som gir! Jeg ville kjøpt inn litt i 50, en del i 56. Litt i 62 også ventet med å kjøpe mer til du har hatt litt barselbesøk.
Jeg har en gutt som nesten ikke gulper. Jeg har kastet klær på vask bare for å få brukt alt jeg har fått :p kunne bruke en body i sikkert 2 uker uten at den ble møkkete!

Vil også anbefale deg å kjøpe inn en del nattøy! Ca halve tiden av døgnet skal tilbringes i det og det kan fort gå et par-tre-fire-fem i uka :p

Jeg syns de fra IKEA er veldig fine og gode. Er litt tykkelse i de så holder godt!

Jeg fikk utrolig mye klær i 62! Ikke så mye i 56, men det kommer jo an på de som gir! Jeg ville kjøpt inn litt i 50, en del i 56. Litt i 62 også ventet med å kjøpe mer til du har hatt litt barselbesøk.
Jeg har en gutt som nesten ikke gulper. Jeg har kastet klær på vask bare for å få brukt alt jeg har fått :p kunne bruke en body i sikkert 2 uker uten at den ble møkkete!

Vil også anbefale deg å kjøpe inn en del nattøy! Ca halve tiden av døgnet skal tilbringes i det og det kan fort gå et par-tre-fire-fem i uka :p

Har 2-3bodyer og 2-3bukser i str 50, men det meste 56.. Kjøpt noe i str 62. Tror kanskje jeg venter med mer klær til etter jul, har flere i familien som har spurt om jeg ønsker gave til meg eller den lille til jul å da har jeg såklart sakt til den lille :P så nå har jeg sakt til dem det gjelder hva jeg ønsker meg og trenger :) Men har ikke tenkt over at det trengs så mye nattøy, tenkte at det sikkert gikk en del i body og strømpebukse på dagene hjemme. Har tenkt at får jeg en gulpebaby så får jeg kjøpe inn mer

Har 2-3bodyer og 2-3bukser i str 50, men det meste 56.. Kjøpt noe i str 62. Tror kanskje jeg venter med mer klær til etter jul, har flere i familien som har spurt om jeg ønsker gave til meg eller den lille til jul å da har jeg såklart sakt til den lille :P så nå har jeg sakt til dem det gjelder hva jeg ønsker meg og trenger :) Men har ikke tenkt over at det trengs så mye nattøy, tenkte at det sikkert gikk en del i body og strømpebukse på dagene hjemme. Har tenkt at får jeg en gulpebaby så får jeg kjøpe inn mer

Høres ganske bra ut det du har spør du meg! Tenkte at alle babyer gulper jeg å, men min er en overskuddsgulper og gulper bare hvis han er mett men tar nye tak. Da slipper han og tar tak hele tiden. Da vet jeg at NÅ kan det komme gulp :p

Glemte faktisk å tenke på nattøy jeg å! Hadde tre stk og når jeg melka ned en eller to hver natt var det litt lite :p

Du bør kanskje kjøpe en bilstol hvis du har bil :-) og evt vognpose :)

Har vognpose og det som vi trenger til vogn, bilstol pose venter jeg litt med.. Vet ikke hvor mye bil som blir brukt, har oppkjøring 2uker før termindato så er ikke sikkert jeg får kjørt opp og da blir det bare bilturer en sjelden gang når noen kan kjøre :)

Strømpebukser er viktig :) Og etpar luer til ja.

Og gulpekluter som noen nevner. Gasklutene er gode til gulp, men jeg brukte flanell under hodet hennes, da rant det ikke gjennom kluten og ned på madrassen :) Kjøpte sånne store på Sparkjøp, geniale :)

vugge, vippestol? Det var veldig kjekt for oss ihvertfall. Hadde en elektrisk vugge som gjorde at hun kunne sove i timesvis mens vi jobbet rundt i huset og fikk gjort masse :)

Strømpebukser er viktig :) Og etpar luer til ja.

Og gulpekluter som noen nevner. Gasklutene er gode til gulp, men jeg brukte flanell under hodet hennes, da rant det ikke gjennom kluten og ned på madrassen :) Kjøpte sånne store på Sparkjøp, geniale :)

Men hvilken str på luene burde jeg kjøpe? De som jeg har er luer som kommer fra sett i str 50/56.. Prøvde å google men da fant jeg bare at luen burde prøves før kjøp. Heldigvis har jeg en strikkeglad mormor som har strikket hentesett i nyfødt str, og flere sett 3-6mnd :)

Back
Topp