Utstyrsliste

Irismor

Forelsket i forumet
Mangler vi en utstyrsliste her?
Jeg har ikke sett en, kunne godt tenkt meg en liste over hva babyen trenger.. vet det er litt i siste liten.. men har faktisk nesten ikke handlet noe klær til baby..

noen som vet hva, hvor mye og kanskje andre smarte ting de små trenger?

Her er vår liste ---> http://livetsmiler.blogg.no/1330547857_utstyrsliste.html

Har ikke over tøy da, men har egentlig bare brukt litt sunn fornuft, samt googlet noen lister og tatt utgangspunkt i disse. Er jo fullt mulig å kjøpe inn ting etter hvert som man ser en trenger det også :)

Her er en liste som jeg har sett litt på:

Klær :

Sommer:
6-8 stk langermede bodyer
6-8 stk kortermede bodyer
4-5 sparkebukser
2-3 jakker i bomull
2-3 pysjamaser i bomull
2 tynne luer
2 helsetepper
Sokker

Vinter:
6-8 bodyer i ull eller bomull
4-5 sparkebukser med fot
2-3 innejakker
3-4 strømpebukser
Tykke sokker
Vinterdress
1-2 luer i ull
1 lue i vindtett stoff
Hals
Votter

Har ikke kjøpt noe særlig på "vinterlisten" men det kan jo være litt surt i april, så vi har kjøpt noen ullbodyer, ull strømpebukser, en ull lue og et par ulldresser.

Lykke til med handlingen!

jeg har det samme fra vinter listen..
Det jeg sliter med er å tenke hva jeg trenger i str 50 og hva jeg trenger i str 56.. står jo feks ikke trøyer der...
fikk beskjed av min mor at du helst ikke skal bruke bodyer som går over hodet på nyfødte.. 

Jeg har kjøpt 10-11 bodyer, i mix av 50, 50/56, 56 og 60. Mest er ull, jeg syns det er best :)
Ellers har jeg kjøpt masse strømpebukser i samme str. Har fått tips av venninner om at når du bare går hjemme med baby så gidder du ikke kle på så mye mer enn body og strømpebukse den første måneden.
Det er greit å ha noen "utenpå" klær til når du får gjester eller skal ut. Og det er greit å ha noen pysjer. Så jeg har vel 4pysjer i samme størrelse, 3 heldresser, 6 bukser (3 i 50 og 3 i 56/60).
I de større størrelsene har jeg kjøpt litt, men ikke mye. Sier til alle som vil kjøpe til baby at jeg ønsker meg klær i større størrelser :)
På den måten vet jeg at jeg har det jeg trenger den første tida så jeg slipper å løpe på butikken, og de som vil kjøpe noe kan kjøpe noe jeg trenger ;)

Luer har jeg vel 3-4stk i små størrelser i forskjellig tykkelse og 2stk i større størrelser.
Har vel ca 10-12 par sokker, men i diverse størrelser. Trenger ikke så mange hvis man bruker en del strømpebukser :)

vi har to babytepper i ull og ett helseteppe. I tillegg til sånne tynne bomullstepper som jeg har tenkt å bruke som stelleunderlag når vi er ute.
Har kjøpt sykt masse kluter... mest fordi vi planlegger å ikke bruke våtservietter, og også minst mulig papirservietter. Har kjøpt billige gaskluter til stumpen, og litt finere kluter med farge og mønster som gulpekluter/kosekluter og evt ansiktsvask kluter.
I tillegg skal vi bruker tøybleier, så har kjøpt masser av de.

Har fått veldig anbefalt skinn i vognen, så det har vi investert i.
Andre smarte ting: badebalje, termometer til vann, "babykit"(med termometer, saks til negler etc), babyolje, sinksalve, me soft eller vidi papirservietter (hvis du ikke gidder vaske kluter er disse bedre enn våtservietter), ett par tåteflasker just in case (er en i babybox fra apoteket), MME just in case (jeg har kjøpt ett par ferdig blandet måltids kartonger sånn i tilfelle det blir krise og er søndag eller natta), tutter.

Håper det hjalp, har ikke nevnt sånne standard ting som seng, bilsete etc, men virket ikke som det var det du var ute etter :)

Irismor skrev:
jeg har det samme fra vinter listen..
Det jeg sliter med er å tenke hva jeg trenger i str 50 og hva jeg trenger i str 56.. står jo feks ikke trøyer der...
fikk beskjed av min mor at du helst ikke skal bruke bodyer som går over hodet på nyfødte.. 

angående bodyer over hodet : noen babyer liker det ikke, andre bryr seg ikke. Men kan være greit å se at det er knapper med mulighet til å lage en stor åpning ihvertfall.
Men vil du være på sikre siden kan du jo kjøpe omslagsbodyer. Jeg har også noen omslagstrøyer fra jeg selv var liten, men har hørt fra mange at bodyer er bedre fordi de sklir ikke så mye opp, så du trenger ikke drive å rette på de hele tiden for at baby ikke skal ligge på en krøll.

omslagsbodyer var god ide :)
liker også ha mye i ull.. men vi har ikke tørketrommel, så ser for meg at vi trenger en del ekstra bodyer i bomull og.. :)

Takk for lister :D

De selger bodyer på Cubus som er knapper hele veien som er omslagsbody, jeg kjøpte de helt frem til mini ikke passet dem lengre, tror de går helt til 68, kjempe praktiske :D

Babymaskin skrev:
De selger bodyer på Cubus som er knapper hele veien som er omslagsbody, jeg kjøpte de helt frem til mini ikke passet dem lengre, tror de går helt til 68, kjempe praktiske :D

Så flott! Det skal jeg absolutt benytte meg av..
fant jo ut at jeg har ikke engang ett eneste håndkle til babyen.. :p
jeg vil jo helst ikke ut å handle når babyen er helt nyfødt...

Irismor skrev:

Babymaskin skrev:

håndklær har ikke jeg kjøpt heller, der sa du noe... hmm.. må nok shoppe ett par-tre stk kanskje :)

Joha (som finnes på babyshop, barnas hus og andre babybutikker) har mye deilige omslagsbodyer i ull/silke blanding.

DK82 skrev:

Irismor skrev:

Babymaskin skrev:

håndklær har ikke jeg kjøpt heller, der sa du noe... hmm.. må nok shoppe ett par-tre stk kanskje :)

Joha (som finnes på babyshop, barnas hus og andre babybutikker) har mye deilige omslagsbodyer i ull/silke blanding.

jeg har veldig lyst på noen av de søte med hette som du bare kan pakke godklumpen inn i :)

ull/silke blandinger er jo noe av det herligste.. utrolig hvor mykt det kan være :) driver å strikker en jakke til babyen i ull/silke nå :D gleder meg såååå til den er ferdig..

jeg absolutt elsker ull/silke ;)har strikket en del (ett par bilder lagt ut i dag på chattetråden) i ull/silke og kjøpt noe. Prøver alltid å kjøpe mest av det, men det er ikke suuupert utvalg akkurat. Men Joha har altså en del :)

Back
Topp