Jeg har kjøpt 10-11 bodyer, i mix av 50, 50/56, 56 og 60. Mest er ull, jeg syns det er best :)
Ellers har jeg kjøpt masse strømpebukser i samme str. Har fått tips av venninner om at når du bare går hjemme med baby så gidder du ikke kle på så mye mer enn body og strømpebukse den første måneden.
Det er greit å ha noen "utenpå" klær til når du får gjester eller skal ut. Og det er greit å ha noen pysjer. Så jeg har vel 4pysjer i samme størrelse, 3 heldresser, 6 bukser (3 i 50 og 3 i 56/60).
I de større størrelsene har jeg kjøpt litt, men ikke mye. Sier til alle som vil kjøpe til baby at jeg ønsker meg klær i større størrelser :)
På den måten vet jeg at jeg har det jeg trenger den første tida så jeg slipper å løpe på butikken, og de som vil kjøpe noe kan kjøpe noe jeg trenger ;)
Luer har jeg vel 3-4stk i små størrelser i forskjellig tykkelse og 2stk i større størrelser.
Har vel ca 10-12 par sokker, men i diverse størrelser. Trenger ikke så mange hvis man bruker en del strømpebukser :)
vi har to babytepper i ull og ett helseteppe. I tillegg til sånne tynne bomullstepper som jeg har tenkt å bruke som stelleunderlag når vi er ute.
Har kjøpt sykt masse kluter... mest fordi vi planlegger å ikke bruke våtservietter, og også minst mulig papirservietter. Har kjøpt billige gaskluter til stumpen, og litt finere kluter med farge og mønster som gulpekluter/kosekluter og evt ansiktsvask kluter.
I tillegg skal vi bruker tøybleier, så har kjøpt masser av de.
Har fått veldig anbefalt skinn i vognen, så det har vi investert i.
Andre smarte ting: badebalje, termometer til vann, "babykit"(med termometer, saks til negler etc), babyolje, sinksalve, me soft eller vidi papirservietter (hvis du ikke gidder vaske kluter er disse bedre enn våtservietter), ett par tåteflasker just in case (er en i babybox fra apoteket), MME just in case (jeg har kjøpt ett par ferdig blandet måltids kartonger sånn i tilfelle det blir krise og er søndag eller natta), tutter.
Håper det hjalp, har ikke nevnt sånne standard ting som seng, bilsete etc, men virket ikke som det var det du var ute etter :)