Utstyrsliste must have

Elise95

Glad i forumet
Har min egen laange liste over alt vi må ha til lille, men føler likevell jeg mangler noe. Så hva er dine "must have's"? Elsker lister, så gjerne kom med hele regla om du gidder:) vil også gjerne ha tips til ting selv om det ikke er det mest nødvendige:p

Lage egne "våtservietter" til baby selv med babyolje og slike dry wipes på apoteket f.eks. Har ikke laget selv, men har en venninne som har brukt de fra fødsel av og til nå :) så vårserviettene i stellebagen blir byttet ut med noe litt bedre nå tenker jeg :D

Noe annet jeg kommer på i farten kan være gulpekluter av gas. Plenty er greit å ha selv om du ikke skulle få den verste gulpern :p om du skal amme, så ville jeg kjøpt melkeoppsamlere til å ha foran brystet som ikke ammes. Medmindre du skal amme ene og pumpe andre :p var gull verdt for meg første dagene med de minste/første fete råmelkdråpene.

Jeg var en av de som hadde alt "basic" utstyr og så an etter behov :) mao. er ikke den beste til å gi råd annet enn "tynn" erfaring

Kjøp det du vet er nødvendig også tar du ting litt etterhvert som behovet kommer. Kan spare mye på det. Vi arvet to ulike babyseler, brukte aldri noen av dem. Flere kroner spart hvis vi hadde brukt penger på det før fødsel. Vet ikke om du kjøper brukt, men vi handlet og brukt ettersom behovet meldte seg. Så kjøpte f.eks babygym, vippestol, lekegrind, newbornsete fra Stokke, brystpumpe og bilstolpose brukt. Noe av dette før fødsel selvsagt ;)

Ellers trenger du:
Bilsete, seng med tilbehør, stelleplass, vogn, skinn, vinterpose, vogndyne, vil anbefale bilstolpose nå på vinteren.
Ammetopper, amme bh, ammeinnlegg i ull og engangs.
Håndkle, kluter, gulpekluter. Stelleprodukter som babyolje og salve. Litt klær selvsagt. Men vi fikk mye klær i gave så glad vi ikke hadde handlet all verden.

Sikkert mye mer og, som jeg ikke kommer på...

Gulpekluter er veldig greit. til slev, sikling og gulping. under hode i vogn og seng
Stellebord med stellematte
Veldig greit med babynest hvis man skal sove i samme seng. da unngår man iallefall å rulle oppå baby og man slipper å være engstelig for det.
En dyne trenger baby, sengetøy (håndklær kan bruke de som man ellers har)
Klær
Stelleprodukter med bleier
Vogn er veldig greit og også vippestol kan være en fin sted å plassere baby under måltider om man ikke har newbornseat.
Er ganske mange ting man kan kjøpe underveis.
Flasker, smokker, bæreseler. brystpumpe. flaskevarmer, beholdere til morsmelk. vippestol vognpose.

Gulpekluter er veldig greit. til slev, sikling og gulping. under hode i vogn og seng
Stellebord med stellematte
Veldig greit med babynest hvis man skal sove i samme seng. da unngår man iallefall å rulle oppå baby og man slipper å være engstelig for det.
En dyne trenger baby, sengetøy (håndklær kan bruke de som man ellers har)
Klær
Stelleprodukter med bleier
Vogn er veldig greit og også vippestol kan være en fin sted å plassere baby under måltider om man ikke har newbornseat.
Er ganske mange ting man kan kjøpe underveis.
Flasker, smokker, bæreseler. brystpumpe. flaskevarmer, beholdere til morsmelk. vippestol vognpose.
Helt enig! Unødvendig å kjøpe inn for mye, man merker hva man mangler etterhvert:)
Babynest var gull verdt her også, deilig å alltid ha en lun og god plass å legge fra seg den nyfødte.

Bilstol, bleier, klær og pupp/flaske. ;)

Sånn ellers er jo stellebord, vogn+pose, babynest, Tripp Trapp-stol med newbornsete, gulpekluter, nesesuger, termometer, Paracet stikkpiller, vaskekluter, og stelleprodukter også kjekt å ha. ;)

Vi brukte bleiebøtten vi fikk gratis til dispenseren var tom, brukte aldri mikrosterilisator eller smokker/flasker(før han var over 5 mnd), og bilstolposen ble heller aldri brukt. :P

Det kan lønne seg å se an behovet deres litt, for det går alltids an å kjøpe ting etterhvert. :)

Har min egen laange liste over alt vi må ha til lille, men føler likevell jeg mangler noe. Så hva er dine "must have's"? Elsker lister, så gjerne kom med hele regla om du gidder:) vil også gjerne ha tips til ting selv om det ikke er det mest nødvendige:p

Denne følger jeg! Et evig hav av produkter og vet jo ikke halvparten av hva jeg egentlig trenger..
Tisselaken, hadde jo ikke hørt om det engang før svigerinne nevnte dette til meg! :P

Back
Topp