Utstyrsliste - Hva har vært/er greit for dere?

tiddelibim

Glad i forumet
Stjeler denne fra Juni forumet som igjen var stjelt fra Mai forumet, greit å vite andres erfaringer. [:)] 

Den første vognen: (typebetegnelse, antall hjul etc)
Stelleveske: (type etc)

Den første sengen: (samsoving, kurv, sprinkelseng, vogge etc)
Bilsete: (typebetegnelse)
Hva sover babyen på : i vognen (tisselaken, madrassbeskytter, skinn etc)
Hva sover babyen på i sengen (som over)
Om vinteren i vognen: (Voksi, fleece, dun, skinnpose?)
Stellebord/kommode (type/plassering):
Bad: (Vask, balje, Tummytub etc)
Ammeutstyr(pumpe, pute, flasker etc)
Høystol: (type)

Smokk: Ja eller nei?
Bleiebøtte: tull eller trenger?
Leketeppe: tull eller trenger?
Vippestol: tull eller trenger?
Bæresele: tull eller trenger?
Lekegrind: tull eller trenger?
Reiseseng: tull eller trenger?
Hva bruker du til rompevask: (klut, våtserviett etc):
Bleier: (Pampers, Libero el. Tøybleier): 

Før på mer om noe er glemt

Skriver ut i fra det jeg hadde med 1 mann.

Den første vognen: Hadde Basson Roma, Var igrunn fornøyd, men er en stor og tung vogn å få inn og ut av bil...
Stelleveske: Hadde en enkel stelleveske uten noe dill. Kjempe greit å ha! Men man kan bruke det man vil om det er en veske eller bag eller egen stelleveske...
Den første sengen: Vognbagen. (ingenting var klart siden han kom 1 mnd før tida...) Etterhvert krybbe så sprinkelseng.

Bilsete: Leide først feste til vognbagen... Så maxicosi bilsete. Skal kjøpe eget maxicosi denne gang. Brukte nesten like mye på leie som hvis jeg hadde kjøpt et nytt maxicosi sete uten base... Hadde ikke behov for base sist men vurderer det denne gang.
Hva sover babyen på 
i vognen Brukte bare vanlig laken og helseteppe under i vognbagen.
Hva sover babyen på i sengen Vanlig laken og helseteppe. Ikke noe fan av tisselaken, da min gutt ble veldig fort svett og klam...
Om vinteren i vognen: Først posen etter jeg var liten, ser ut som ullpose men er ikke ull.... Så fikk jeg lånt en voksi når den andre var for liten. Voksi er bra!
Stellebord/kommode Kjøpte et brukt et med skuffer og badekar under stelledelen. Syns det var tull med badekar under stelledelen. Ble til at jeg kjøpte egen balje med stativ i tillegg.
Bad:  Se over
Ammeutstyr
Høystol:
brukt stokke tripp trapp
Smokk: Ja

Bleiebøtte: Kjekt å ha men ingen must 
Leketeppe: Kjekt å ha, men kan jo bruke hva som helst.
Vippestol: Kjekt å ha, vi brukte ikke vår mye
Bæresele: Utrolig kjekt på reiser!
Lekegrind: Et must have her i hus! 
Reiseseng: Kjekt å ha men ingen must
Hva bruker du til rompevask: Vasken! Eller kluter hjemme. Våtservietter på tur eller sånne engangskluter fra euroshopper. (euroshopper er bedre enn libero sine!)
Bleier: 
Libero!  

Den første vognen: (typebetegnelse, antall hjul etc) Jeg hadde Simo kombivogn til snuppa. Den passet utrolig bra hjemme i Nord-Norge. Denne gangen gaar jeg for Bugaboo Cameleon fordi den passer bedre her i Seattle.
Stelleveske: (type etc)
Proevde flere med snuppa, men var skuffet over de fleste fordi de ikke var vanntette. Naa har jeg en Skip Hop som er aapen paa toppen og heller ikke vanntett, men den fungerer kjempegodt her likevel.
Den første sengen: (samsoving, kurv, sprinkelseng, vogge etc) Snuppa sov i en kurv den foerste maaneden helt til hun nesten falt ut av den. Da ble hun flyttet over i sprinkelseng. Denne gangen blir det nok vognkurven i begynnelsen og deretter sprinkelsenga.
Bilsete: (typebetegnelse) Hadde et babysete til snuppa, men husker ikke merket. Denne gangen blir det et Britax sete som kan brukes fra foedselen av frem til barnet er i allefall 4 aar.
Hva sover babyen på : i vognen (tisselaken, madrassbeskytter, skinn etc) Skinn, fant at det holdt ungen passelig sval og varm paa samme tid selv om sommeren.
Hva sover babyen på i sengen (som over) Skinn og vanlig laken.
Om vinteren i vognen: (Voksi, fleece, dun, skinnpose?) Brukte voksi hjemme i Norge, men kunne ikke ta den med hit. Vurderer aa kanskje lage en selv til neste mann.
Stellebord/kommode (type/plassering): Stellekommode med badekar under lokket som vi hadde paa badet. Elsket den, men faar desverre ikke tak i en ny her i USA. Blir derfor en vanlig kommode med stellepute naa paa soverommet.
Bad: (Vask, balje, Tummytub etc) Denne gangen blir det balje.
Ammeutstyr(pumpe, pute, flasker etc) Har pumpe og flasker i Norge, men maa nok kjoepe nye her hvis jeg trenger det denne gangen ogsaa.
Høystol: (type)
Ja, en saann gammeldags en som man kan omgjoere til stol og bord med hjul paa. Denne gangen tror jeg at jeg velger et sete som kan festes paa vanlige stoler.
Smokk: Ja eller nei? Ja, greit aa ha. Snuppa tok den 6 typen smokk vi gav ho.
Bleiebøtte: tull eller trenger? Brukte en vanlig soeppeboette med lokk.
Leketeppe: tull eller trenger? Hadde gulvteppe som hun lekte paa.
Vippestol: tull eller trenger? Trengte den og hadde den med overalt.
Bæresele: tull eller trenger? Hadde babybjoern til snuppa og vil bruke den til nestemann ogsaa.
Lekegrind: tull eller trenger? Vet ikke hva jeg ville gjort uten den. Haaper aa kunne ha noe lignende til nestemann ogsaa, spesielt siden vi naa har baade katt og hund.
Reiseseng: tull eller trenger? Trenger, var veldig mye ute aa reiste de to foerste aarene. Denne gangen orker jeg ikke aa kjoepe noen ny. Skal vi til mamma har hun den gamle enda.
Hva bruker du til rompevask: (klut, våtserviett etc): Vann og vanlig myk vaskeklut. Coop vaatservietter om vi var ute.
Liberobleiene.

Den første vognen: (typebetegnelse, antall hjul etc) emmaljunga duo edge sort...ville ikke kjøpt denne på nytt,,for den er så tung!!!!!! og litt for stor..men den er veldig romselig og god, og robust da..så skal nok bruke den igjen. haDDE JEG KJØPT EN NY, HADDE DET BLITT SIMO SIN, ELLER TEUTONIA.. oi caps lock..
Stelleveske: (type etc)  husker ikke merket, men den er en billig sort, helt ok en..
Den første sengen: (samsoving, kurv, sprinkelseng, vogge etc)

Bilsete: (typebetegnelse) 9-13 kg. acta graco med base..kjempegod og praktisk stol, lett å feste.. den neste str. be safe izi combi...også veldig grei..
Hva sover babyen på : i vognen (tisselaken, madrassbeskytter, skinn etc) madrass med tisselaken og med laken....som baby også lammeskinn..
Hva sover babyen på i sengen (som over) madrass med laken og lammeskinn..
Om vinteren i vognen: (Voksi, fleece, dun, skinnpose?) vi har dunpose,,,som visstnok er superbrannfarlig[:o]hehe...
Stellebord/kommode (type/plassering): vi har en sånn som ser ut som en vanlig kommode i tre...matte øverst og badekar i øversteskuffen..dette kan tas av, og da er det en vanlig kommode, men med hjul..husker ikke merket, men den er whitewash og står på badet..
Bad: (Vask, balje, Tummytub etc) vi har  stellebord med lite badekar i...gikk over til det store karet når dette ble for lite..
Ammeutstyr(pumpe, pute, flasker etc) nødvendig alt d her...
Høystol: (type) vi jhøpte tripptrapp med bøyler...når hun ble større tok vi vekk bøylen...bruker den fortsatt..kommer vel til å bruke den noen år til..

Smokk: Ja eller nei? jaaaaaaa
Bleiebøtte: tull eller trenger? dette syns jeg er tull, så dette kjøpte vi aldri..har ikke savnet det heller...den er ganske stor da...og refillene koster endel...vi kaster bleiene i vanlig søppelbøtte på badet, men bæsjebleier går vi direkte ut i søppeldunken med..(evt, oppbevarer i en pose på verandaen)
Leketeppe: tull eller trenger? dette trenger man for at barnet skal ligge mykt på gulvet når h*n leker...og særlig om der er gulvkaldt er dette smart..
Vippestol: tull eller trenger? denne er grei å ha...men bør jo ikke brukes for mye...
Bæresele: tull eller trenger? ble sjelden brukt, men veldig grit på flyreise når barnet er pååtil 1 år..
Lekegrind: tull eller trenger? vi syns det er tull, slik som vi bor...har trappegrind...men hos farmor og farfar til jenta vår er der en grind,,men de har en pus da (som ikke kan hoppe)[;)]
Reiseseng: tull eller trenger? Vi har ikke en slik selv...de vi bruker å besøke har selv sørget for en seng i hus....dette gjelder besteforeldre, og oldeforeldre...er vi hos onkler, har de lånt den sengen som står hos besteforeldre....alle de nevnte har investert i reisesenger...og ikke vanlige...
Hva bruker du til rompevask: (klut, våtserviett etc): Pampers sine våtservietter
 vi har alltid brukt mest libero...syns de tar mer...

Den første vognen: (typebetegnelse, antall hjul etc) Emmaljunga Smart Duo, fin om bagvogn- altfor tung og klumpete som sportsvogn. Kjøpte OTH når mini var 10 mnd og har ikke angret et sekund. [:)]
Stelleveske: (type etc) Emmaljunga-ok, Simo-Bra

Den første sengen: (samsoving, kurv, sprinkelseng, vogge etc) Vugge til han var 6 mnd.
Bilsete: (typebetegnelse) Britax med isofix base
Hva sover babyen på : i vognen (tisselaken, madrassbeskytter, skinn etc) skinn
Hva sover babyen på i sengen (som over) madrass og overmadrass
Om vinteren i vognen: (Voksi, fleece, dun, skinnpose?) Odenwalder eller 7 AM pose
Stellebord/kommode (type/plassering): Hadde vegghengt sist pga lite plass, skal ha nytt nå[;)]
Bad: (Vask, balje, Tummytub etc) Tummytub og balje
Ammeutstyr(pumpe, pute, flasker etc) Avent elektrisk. Mam flasker
Høystol: (type) Stokke tripp trapp

Smokk: Ja eller nei? JA[:D]
Bleiebøtte: tull eller trenger? Fint når man bor høyt i blokk og ikke går ut med søpla hele tiden.
Leketeppe: tull eller trenger? Trenger[:)]
Vippestol: tull eller trenger? Fint når man feks skal i dusjen..
Bæresele: tull eller trenger? Brukte Baby Bjørn lite, skal bruke en annen bæresæle nå.
Lekegrind: tull eller trenger? Skal ha denne gangen[;)]
Reiseseng: tull eller trenger? Trenger, har brukt den masse på hyttetur osv.
Hva bruker du til rompevask: (klut, våtserviett etc):Klut og vann eller våtserviett 
Bleier: (Pampers, Libero el. Tøybleier): Libero

ORIGINAL: tiddelibim

Stjeler denne fra Juni forumet som igjen var stjelt fra Mai forumet, greit å vite andres erfaringer. [:)] 

Den første vognen: (typebetegnelse, antall hjul etc) 16 år siden husker ikke 
Stelleveske: (type etc) skal ha

Den første sengen: (samsoving, kurv, sprinkelseng, vogge etc) sprinkelseng
Bilsete: (typebetegnelse) skal ha
Hva sover babyen på : i vognen (tisselaken, madrassbeskytter, skinn etc) vet ikke 
Hva sover babyen på i sengen (som over) vet ikke
Om vinteren i vognen: (Voksi, fleece, dun, skinnpose?) flecce
Stellebord/kommode (type/plassering): trenger ikke
Bad: (Vask, balje, Tummytub etc) Balje
Ammeutstyr(pumpe, pute, flasker etc) Pumpe, Flasker
Høystol: (type) vet ikke

Smokk: Ja eller nei?  Nei
Bleiebøtte: tull eller trenger?  Kanskje
Leketeppe: tull eller trenger?  Ja
Vippestol: tull eller trenger?  Ja
Bæresele: tull eller trenger?  Nei
Lekegrind: tull eller trenger? Ja
Reiseseng: tull eller trenger? Kanskje
Hva bruker du til rompevask: (klut, våtserviett etc):  Klutt, Våtservietter
Bleier: (Pampers, Libero el. Tøybleier):  Libero

Før på mer om noe er glemt :Har katter så myggnetting til alle soveplasser

Den første vognen: (typebetegnelse, antall hjul etc) Brio Happy - fin den, men kjekkest med bag. Kjøpte en OTH vogn til Ida som sportsvogn og fikk med bag, så til nestemann kan vi teste ut begge. Men tenker det blir Brio vognen som skal ut på tur i all slags vær.
Stelleveske: (type etc) Har en Skip Hop stelleveske, men den har ikke flapp over og kan dermed ikke lukkes igjen. Helt idiotisk. Er en av de få tingene som MÅ handles inn til denne lille.

Den første sengen: (samsoving, kurv, sprinkelseng, vogge etc) Veldig godt fornøyd med Stokke Sleepi. Hadde med minikit så sengen var liten som et rede. Når det er sagt så sov Ida best inntil mammas pupp. Kommer til å kjøpe ammemadrass denne gangen.
Bilsete: (typebetegnelse) Maxi cosi cabriofix - anbefales!
Hva sover babyen på : i vognen (tisselaken, madrassbeskytter, skinn etc) Har aldri trengt tisselaken før nå disse dagene som Ida har hatt omgangssyken. Har brukt lammeskinn både i vogn og seng.
Hva sover babyen på i sengen (som over) Se over
Om vinteren i vognen: (Voksi, fleece, dun, skinnpose?) Brukte dyne helt til hun skulle over i sportsvogn (januar), da hadde hun lammeskinnspose. I høst kjøpte vi odenwalderpose til oth vognen, så da er det jo bare å prøve seg fram med den lille
Stellebord/kommode (type/plassering): Stellekommode på badet. Skjønner ikke hvordan vi skulle klart oss uten.
Bad: (Vask, balje, Tummytub etc) Var badekar med stellekommoden, men ble bare brukt to ganger. Brukte tummytub til hun begynte å reise seg opp og har brukt ikea sin blå balje siden.
Ammeutstyr(pumpe, pute, flasker etc) Ammeputen var god i begynnelsen, pumpene likte jeg ikke og håndmelket meg heller. Det viktigste ammetilbehøret var gaskluter i bøtter og spann + gode ammebh'er.
Høystol: (type) Har tripp trapp og ikea sin billige. Gode begge to.

Smokk: Ja eller nei? ja
Bleiebøtte: tull eller trenger? Vi har ikke, men har kort vei ut til søppelet. Det har derimot vært genialt med egen skittentøysbøtte til vaskekluter (mye bedre for huden enn våtservietter!) 
Leketeppe: tull eller trenger? Lekematte! Lett å gjøre ren og veldig  god å ligge/leke på. Brukes ennå. Kjøpt på Barnas Hus.
Vippestol: tull eller trenger? Kjekt å ha
Bæresele: tull eller trenger? Var tull med førstemann men kommer kanskje mer til sin rett med denne
Lekegrind: tull eller trenger? Kjekt å ha
Reiseseng: tull eller trenger? Trenger ikke fra begynnelsen, men veldig kjekt å ha på ferie og sånn.
Hva bruker du til rompevask: (klut, våtserviett etc): Gaskluter. Gul rand til stumpen og rosa til ansiktet. Har etterhvert funnet fram til at papirklutene er kjekke til bæsjebleier. Ellers våtservietter på tur.
Bleier: (Pampers, Libero el. Tøybleier): Libero sine i begynnelsen, så Pampers active fit. Etter hvert Libero up&go på dagen og Pampers active fit på natten. Da Ida begynte å bevege seg ble Libero bleiene (de vanlige) veldig klumpete!

Før på mer om noe er glemt
Ulltepper er geniale! Og gulpekluter og -smekker (Ida var et gulpebarn). Ellers anbefaler jeg myke klær og gjerne bukser med sånn mykt stoff ved magen (nesten som mammabukser). De fleste førstegangs erfarer vel at selv om det er litt kjekt, så er det slett ikke nødvendig med dongeribukser i str 62, og jammen blir de store nok fort. Denne lille skal få se ut som en baby ganske mye lenger (håper jeg). En annen ting er at jeg kjøpte inn alt av stelleprodukter på forhånd og har dem ennå (hun er 18 mndr). Eneste vi trengte var sinksalve (sverger til silulen - kjøpes på apoteket) og badeolje (også apoteket). Har etterhvert fått bruk for a-creme og sjampo, men butikkene er jo åpne etter fødselen og. [;)] Og en ting - omslagsbodyer de første månedene (gjerne str 62 og!) [:D]

Den første vognen: (typebetegnelse, antall hjul etc) Hadde Simo Duo til de andre 2, men denne gangen blir det quinny 4xl med dreami bag
Stelleveske: (type etc) Har Simo bagen, men den er liten så kjøpte Reisebagen Proff til nr. 2, stor og romslig, og er med skillevegger så man kan lage rom i den selv

Den første sengen: (samsoving, kurv, sprinkelseng, vogge etc) Begge mine har sovet i bagen oppi senga til å begynne med, etterhvert gått over til sprinkelsenga
Bilsete: (typebetegnelse) Førstemann hadde et arva ett... [>:] Andremann har hatt Akta Graco, har nå Besafe Isi Combi eller noe slikt.
Hva sover babyen på : i vognen (tisselaken, madrassbeskytter, skinn etc) Førstemann hadde skinnpose, siden Voksi Classic. Andremann har hatt voksi aktiv hele tiden.
Hva sover babyen på i sengen (som over) Madrass og tisselaken
Om vinteren i vognen: (Voksi, fleece, dun, skinnpose?) Voksi
Stellebord/kommode (type/plassering): Førstemann fikk låne stellekommode, sto på badet. Andremann har vegghengt stellebord fra ikea, henger på badet.
Bad: (Vask, balje, Tummytub etc) Balje og i vasken,
Ammeutstyr(pumpe, pute, flasker etc) Med førstemann hadde jeg en million flasker! Pumpe hadde jeg også, og ammepute. Andremann hadde jeg 2 flasker, minimalt brukt, og en ammepute som nesten aldri ble brukt.
Høystol: (type) Stokke tripp trapp

Smokk: Ja eller nei? Har hatt masse smukker, men unga mine har ikke villet ha det.
Bleiebøtte: tull eller trenger? Tull
Leketeppe: tull eller trenger? Greit å ha et teppe på gulvet, men det trenger ikke være et typisk leketeppe, pledd funker fint.
Vippestol: tull eller trenger? Et must!
Bæresele: tull eller trenger? Sele: nei, Mei Tai eller lignende: ja. Jeg har ikke brukt min sele mye, angrer for at jeg ikke kjøpte Mei Tai før snuppa var ett år.
Lekegrind: tull eller trenger? Kjekt å ha!
Reiseseng: tull eller trenger? Kjekt å ha om man reiser mye. Vi har ikke, men svigers har.

Hva bruker du til rompevask: (klut, våtserviett etc): Bruker for det meste klut og vann.
Bleier: (Pampers, Libero el. Tøybleier):  Har brukt papirbleier, men begynte med tøybleier til snuppa våren 08, GØY!!

Den første vognen: (typebetegnelse, antall hjul etc) Hadde en eldre modell Simo dypvogn til førstemann. Kjekt på vinteren med god plass,  men var veldig stor og tok mye plass. Byttet til Simo kombi. Nå har jeg ikke peiling på hva jeg skal ha
Stelleveske: (type etc) Hadde en som mamma hadde sydd. Den er borte nå, men hun syr nok en til.
Den første sengen: (samsoving, kurv, sprinkelseng, vogge etc)Sov i vognen på dagen, ellers sprinkelseng. Nå har jeg kjøpt vogge til den første tiden 
Bilsete: (typebetegnelse)  Hadde nett til bag den første tiden, siden en HTS
Hva sover babyen på : i vognen (tisselaken, madrassbeskytter, skinn etc) Skinn og laken/helseteppe og laken
Hva sover babyen på i sengen: som over
Om vinteren i vognen: (Voksi, fleece, dun, skinnpose?) skinnpose
Stellebord/kommode (type/plassering): Hadde først bare stelleunderlag på vaskemaskinen eller kjøkkenbordet og utstyret i stellevesken. Kjøpte siden et rimelig stellebord på Jysk. Nå har vi fått stellekommode.
Bad: (Vask, balje, Tummytub etc)  Brukte en babybalje før vi kjøpte stellebord som det var balje i. Det er også balje i stellekommoden vi har fått, så vi kommer nok til å bruke den (kanskje, ellers balje, for det er litt tungvint.)
Ammeutstyr(pumpe, pute, flasker etc) Jeg hadde pumpe og flaske til de få gangene jeg skulle noe. Ammepute hadde jeg ikke, men tenkte jeg skulle ha nå.
Høystol: (type) Husker ikke hva den het. Den var i plast og kunne legges ned begge veier så ble den lav med bord på ene siden, og med ratt og meier på den andre siden. Den har jeg desverre ikke lenger og har forsøkt å finne en slik, men finner ikke. Om noen har sett en sånn hadde det vært kjempefint om de sa ifra til meg[:)]. Nå har jeg fått en tripp trapp
Smokk: Ja eller nei? Likte ikke før og liker ikke nå, men min hadde slikt sugebehov at etter 6 mnd ga jeg opp og fikk sove litt mer en en time om gangen. Jeg kommer til å prøve uten nå også, men ikke for enhver pris
Bleiebøtte: tull eller trenger? Ikke veldig nødvendig, men jeg hadde det sist, og kommer helt klart til å skaffe en nå også for jeg synes det er kjekt å ha.
Leketeppe: tull eller trenger? Man kan bruke hva som helst, men et leketeppe er det gjerne litt farger og figurer som kan være artig for knøttet å kikke på. mamma sydde et forrige gang, og skulle prøve å gjøre det nå også.
Vippestol: tull eller trenger? Trenger
Bæresele: tull eller trenger? hadde babybjørn sist. Ble ikke mye brukt, men hadde god bruk for den innimellom, så det blir nok en nå også. E.L
Lekegrind: tull eller trenger? Ikke mye brukt sist, for han hatet å ligge der, men nødvendig av og til. Skal ha nå også.
Reiseseng: tull eller trenger? Trenger. Har en del familie langt unna, så det blir litt reising
Hva bruker du til rompevask: (klut, våtserviett etc): Begge deler litt ettersom
Bleier: (Pampers, Libero el. Tøybleier): Det ble Libero forrige gang. Virket som de passet mer i fasongen på gutten min, og ikke "lakk" så mye.

Ellers kommer jeg også denne gangen til å ha en masse gulpekluter.

Den første vognen: (typebetegnelse, antall hjul etc): Quinny Freestyle, 3-hjuling. Fornøyd med den.
Stelleveske: (type etc): Babydan. Billig og praktisk
Den første sengen: (samsoving, kurv, sprinkelseng, vogge etc): Sprinkelseng fra Ikea. Tok ned siden og hadde den helt inntill dobbeltsenga.
Bilsete: (typebetegnelse): Maxikosi.
Hva sover babyen på : i vognen (tisselaken, madrassbeskytter, skinn etc): Alltid dunpose den første tiden (født på vinteren)
Hva sover babyen på i sengen (som over): Madrass med overmadrass, og ullteppe fra nøstebarn de første månedene
Om vinteren i vognen: (Voksi, fleece, dun, skinnpose?). Dunpose. Ticket to heaven.
Stellebord/kommode (type/plassering): Enkelt stellebord.
Bad: (Vask, balje, Tummytub etc). Balje.
Ammeutstyr(pumpe, pute, flasker etc).
Høystol: (type). Hvit ikeastol først, tripp-trapp etter hvert.
Smokk: Ja eller nei? Ville ikke ha før etter at jeg sluttet å amme. Men anbefaler smokk!
Bleiebøtte: tull eller trenger? Har ikke hatt
Leketeppe: tull eller trenger? Har ikke hatt (hadde lekematte)
Vippestol: tull eller trenger? Ja!
Bæresele: tull eller trenger? Sjal eller ergo/mei-tai. Ikke baby-bjørn
Lekegrind: tull eller trenger? Hadde ikke med førstemann. Håper vi slipper med andremann også.
Reiseseng: tull eller trenger? Ja. Praktisk, men ikke noe man nå ha før fødselen, kjøp ved behov.
Hva bruker du til rompevask: (klut, våtserviett etc): Mesoft først. Ica vaskeservietter etter hvert.
Bleier: (Pampers, Libero el. Tøybleier): Pampers, kun fordi det var pampers-avtale på nærbutikken.

Den første vognen: (typebetegnelse, antall hjul etc) svithun duo til nr 1 (dårlig vogn), Simo kombi til nr 2(fornøyd, men byttet den ut da hun var 9 mnd, har hatt mange siden :)) har en teutonia mistral som skal brukes nå :)
Stelleveske: (type etc) merket var allerhand tror jeg og var veldig fornøyd, den var stor og hadde god plass til flasker, ekstra tøy o.l.  håper jeg finner den på loftet.
Den første sengen: (samsoving, kurv, sprinkelseng, vogge etc) sprinkelseng med ny madrass, vugge/kurv i stuen
Bilsete: (typebetegnelse) har hat maxi cosi til  både 1 og 2, kjøpt nye hver gang, og skal ha det denne gangen også
Hva sover babyen på : i vognen (tisselaken, madrassbeskytter, skinn etc) skinn og laken
Hva sover babyen på i sengen (som over) tisselaken, laken
Om vinteren i vognen: (Voksi, fleece, dun, skinnpose?) har hatt både skinnpose og voksipose. fornøyd med begge deler
Stellebord/kommode (type/plassering): har hatt både stellebord og vanlig kommode. funker bra begge deler
Bad: (Vask, balje, Tummytub etc) balje og vasken :)
Ammeutstyr(pumpe, pute, flasker etc) kan ikke amme så her er det mye flasker, og ammepute
Høystol: (type) tripp trapp stol
Smokk: Ja eller nei? Ja, begge mine har hatt enormt sugebehov så smokken var veldig god å ha
Bleiebøtte: tull eller trenger? har aldri hatt behov for det
Leketeppe: tull eller trenger? leketeppe er kjekt å ha
Vippestol: tull eller trenger? har vært greit å ha her,brukte den mye til både 1 og 2
Bæresele: tull eller trenger? har ikke hatt dette før, men ei venninne har laga meitai til meg så det skal jeg bruke denna gangen
Lekegrind: tull eller trenger? har ikke hatt behov for det
Reiseseng: tull eller trenger? kjempe bra kjøp for vår del. Greit å ha når barna eventuelt skal sove hos besteforeldre, pluss vi reiser mye.
Hva bruker du til rompevask: (klut, våtserviett etc): har brukt både kluter og våtservietter
Bleier: (Pampers, Libero el. Tøybleier): Libero 

Den første vognen: (typebetegnelse, antall hjul etc) Emmaljunga classic 2007 modell, superfornøyd med vogna, men den er tung og tar stor plass i bilen, siden det er duovogn er jo bagen veldig tung.... så nå har jeg kjøpt maxi cosi mura vogna [:)][:)] den er mye lettere å trille, har tre hjul, stor bag og tar liten plass... gleder meg til å bruke den.

Stelleveske: (type etc) Har babybjørn sin harde, den er greit men kanskje litt liten?

Den første sengen: (samsoving, kurv, sprinkelseng, vogge etc) Første 2 mnd lå han i bagen til vogna for sengen ble for stor, så det er ingen vits å re opp senga flere uker før babyen kommer hehe, jeg gjorde selv dette... Fra 2 mnd lå han i egen seng, fra 4 mnd på eget rom [:)] Lå aldri i vår seng annet enn mens jeg ammet han, la han rett over i egen seng etterpå

Bilsete: (typebetegnelse) Maxi cosi

Hva sover babyen på : i vognen (tisselaken, madrassbeskytter, skinn etc) bare rett på madrassen i starten siden han er født i mai, fra høsten lå han på skinn både i senga og bagen. Tisselaken har jeg aldri brukt, de er så stive og rare

Hva sover babyen på i sengen (som over) Vanlig madrass med laken, skinn på høsten/vintern

Om vinteren i vognen: (Voksi, fleece, dun, skinnpose?) skinnpose siden voksien er så stor, bruker voksi nå etter han ble 1 år

Stellebord/kommode (type/plassering): Stellekommode fra ikea, med stellematte på

Bad: (Vask, balje, Tummytub etc) Brukte balje i begynnelsen, nå boblekaret eller dusjen

Ammeutstyr(pumpe, pute, flasker etc) Ammepute er et must [:)] skal definitivt ha elektrisk pumpe nå, hadde manuell forrige gang og det var veldig tungvindt og slitsomt, brukte pumpa mye.  Dr brown flasker i starten pga at det er kolikkflasker, Avent sine etterhvert, veldig fornøyd med dem.... begynte med litt flaske fra 3 mnd.

Høystol: (type) tripp trapp stol, men brukte ikke denne før han var 7 mnd

Smokk: Ja eller nei? prøvde alle men han nektet å ta det, heldigvis sier jeg nå hehe

Bleiebøtte: tull eller trenger? Kjekt å ha når de er små, men vi kasta ut hele bøtta nå og skal ikke ha noen ny, hele bøtta stinker...... nå bærer vi bæsjebleiene ut, pakker de først inn i brødposer så de ikke lukter... refillen til bøttene er superdyyyyyre... egentlig er bøtta bare tull spør du meg

Leketeppe: tull eller trenger? Veldig kjekt å ha, men enda kjekkere med sånn puslematte fra nille [:)]

Vippestol: tull eller trenger? Her ble den godt brukt

Bæresele: tull eller trenger? Hold dere langt unna Babybjørn sin, den er forferdelig ubehagelig, har den selv. Denen gangen skal jeg uten tvil ha en mai tei [:)]

Lekegrind: tull eller trenger? Veldig kjekt å ha

Reiseseng: tull eller trenger? Veldig kjekt å ha

Hva bruker du til rompevask: (klut, våtserviett etc): Klut og vann. Våtservietter kun om vi må på tur. Mesoft er genialt, usterile kompresser kjøpt på apotek... billige og myyyyyke. Supre til å fjerne bæsj med, tørke snørr, rense navel osv.. et must [:)]

Bleier: (Pampers, Libero el. Tøybleier): Libero i starten, da lakk pampers.... men nå bruker vi kun pampers og er veldig fornøyde [:)]

må bare si det igjen, MESOFT måå dere ha hehe [:)]  bruker det kjempemye. Og Inotyol rumpesalve, den fungerer mye bedre enn Zink. Kjøp MASSE gulpekluter, de brukes og til alt, jeg hadde 25 stk og det var for lite, samme med kluter, det går veldig mye av det.

Back
Topp