Utstyrsliste - detaljert! :)

MissDolly

Glad i forumet
Oktoberskatter 2014
Utstyrsliste


Fant denne på babyshoppen! Ser veldig nyttig ut, ihvertfall for oss som venter vår første :)
Kunne ha begynt å handle NÅ jeg, men fornuften sier meg at jeg skal vente minst 2 uker til!
 
Så over lista, og den så ikke så aller verst ut. Ville kjøpt det mest nødvendige først, og så evt supplert med det dere ser dere trenger. Vær forsiktig med å hamstre opp klær i de små størrelsene. Vi endte opp med ei snuppe i str 46/48, så vi brukte faktisk endel 50. Jeg hadde kjøpt inn endel i 56 fordi jeg tenkte at det er en "sikker" str. De fleste barn skal innom den str. Joda, snuppa mi hoppa over den og rett til 62 :)
 
Skulle jo ikke ha en baby nå, så har solgt og gitt bort så og si alt ... 
Bra å ha en liste å fölge nå da :) 


Here we go again ... !!
 
handler ut fra det jeg hadde sist gang jeg.. Kjekt å få august-unge på nytt - da passer dresser og sånt.. :D
Fikk også en stor unge sist, men brukte 50 i 1 mnd.. så jeg måtte ut og handle litt ekstra faktisk :) I gaver fikk jeg stort sett i 62-68 :)
 
Har også hatt altfor mye klær i alle str hittil. I butikkene sa de at 62 og 74 er de str de bruker lengst, men 74 ble den str som han måtte slutte å bruke før det står de egentlig skal slutte, alle de andre str holdt han seg i de mndene det står på. Men 80 er rimlig stort enda!1 Nok om det :)

Oljer og stelleprodukter er ikke så viktig.Kastet bort masse unødig penger på det. Det man trenger er Inotyol, genial sak!Gullet har ALDRI vært sår i stumpen :)
 
Inotyol er en gudegave :) Har kun brukt olje den gangen vi måtte bruke hvitvask pga allergi. Så en eneste gang iløpet av 13 mnd... Har heller ikke brukt såpe nå før hun fylte året og syns skum er gøy.
 
Vi fikk en gutt som brukte str 56 i body til han var 3 mnd - nå 4 mnd senere bruker han 74, det har han gjort en måned :p . Her er det 50/56 som har vart lengst!

Så grei ut den lista, men langt fra alt man trenger med en gang. Det viktigste er bilsikring hjem fra sykehuset, noen skift med klær, og et sted å sove...

Vi trengte forresten en haug bodyer og siklesmekker, hadde vel 25 stk ca. Gulpebaby...
 
på min sønn var str 50 allt for stort. han var 3900gr og 49 cm. brukte str 50 og 62 i en evighet! nå er han 14 mnd i slutten av desember og bruker str 74. så han er ikke så stor. håper vi kan bruke noe av d han hadde i de små str. men sånn ellers er denne listen veldig bra. men som noen over her sier. bodyer får man ALDRIG nok av. følte jeg byttet mange ganger til dagen. men da hadde jeg en unge som gulpet mange ørten ganger til dagen.
 
Back
Topp