Utstyrsgrader

Jeg kan begynne! Jeg har allerede gjort noen små innkjøp, i tillegg til at vi selvsagt har mye fra de andre barna.

Vogn: babyjogger city elite 2 med bagdel.
Bilstol: bruke den vi har fra før, kjøpt adapter til vogna

Har også kjøpt to typer bæretøy til nyfødttiden. Elastisk sjal og en bæresele i tillegg har jeg kjøpt to bamser som er laget av naturmaterialer. Skal prøve å unngå plast så langt det lar seg gjøre denne gangen.

Hva planlegger dere å skaffe dere av diverse utstyr?
- vogn, seng, babynest, annet spennende?
Vi har en del fra samboers første barn! Vippestol, vognpose til vinter, babygym, bæresele, massevis av klær, newborn- og baby-set til tripptrapp! Vi har og en stellekommode på badet som vi kjøpte for et år siden, skal kjøpe stelletopp til den.

Av det vi vet vi skal kjøpe, er det vogn, bilstol, bedside crib til vårt soverom, nest/carrier og vugge/seng i stua :happy:

Vi har det meste fra de andre tre. Men hadde jo begynt å selge å kvitte oss med masse. Så nå må vi gjenkjøpe det vindmøller mest for. Feks må vi ha ny babybilstol og bærenest. Og jeg skal ha ny gravidpute til meg selv. Og ny moonboon da vi ikke klarer å produsere sove babyer

Vi har det meste. Eneste vi mangler er evt en ny tripp trapp stol, men tenker eldstemann kan heller gå over til vanlig stol når det blir aktuelt. Også trenger vi kanskje bilstolpose ettersom jeg har 2 vårbarn så har det ikke vært behov. Men en novemberbaby trenger nok noe mer enn ett tynt ullpledd slengt over knærne.

Vi var ferdig etter nr 3 så vi har niks og nada. Gleder meg til å handle!

Har kjøpt en vugge, kjøpte den forrige svangerskap før jeg mistet. Leverte den ikke tilbake, men kommer til å vente lenge før jeg handler noe denne gangen.

Skal ha bæresjal, det er vel egentlig alt jeg har bestemt. :hilarious:

Vi hadde mye, men solgte unna en del siden vi egentlig var ferdig :laughing002 :banghead: Skal i hvert fall kjøpe sleep carrier. Hadde fra Najell med lillesøster, men vurderer Voksi nå. Hadde Moonboon med begge jentene, men tenke å vente og se om vi trenger det. Håper denne ungen kan sove i nest Bedside crib må vi kjøpe inn igjen. Bilstolpose må vi ha.
Må nok også kjøpe ny brystpumpe. Har veldig lyst til å kjøpe ny vogn, men det er så dyrt…

Tror vi også skal kjøpe en lekegrind/soveområde til stua denne gangen. To turbobrødre med masse småleker er kanskje greit å kunne skille dem litt fysisk. Har kjøpt ny Tripp trapp på Finn. Teknisk sett kunne kanskje eldste brukt vanlig stol, men hørt flere som gjerne bruker Tripp trapp ut barneskolen, så da gikk vi like gjerne for en til hver. Elsker å få tak i bruktkupp!

Vi har omtrent alt vi trenger. Tror jeg skal unna meg et bæresjal til eller to, eller tre om jeg kommer over noen fine. :happy: Også skal vi bytte ut fox5 med en mer vintervennlig vogn, nå som vi ikke trenger tenke på plass i bilen (har 18måneder mellom store og lillebror, så kjørte med to vogner en periode).

Vi har alt etter storebror på 1,5 år men vi solgte vogna siden vi aldri ble fornøyd med fargen (navnet på fargen tilsier at den skulle være grå men var i virkeligheten blå) så vogn må vi ha. Tenker det kanskje blir en bugaboo donkey brukt og vi har kjøpt Voksi Carry Me på tilbud nå. Super tidlig men det får bare være :laughing002 vi vil ikke vite kjønnet denne gangen så vi skal plukke ut litt kjønnsnøytrale klær fra storebror og kjøpe ett nytt sett til hvert kjønn som vi skal ha med på sykehuset :D kjøpte en brukt tripptrapp stol på Finn som jeg må pusse opp som babyen skal få bruke med babysettet som vi har fra før

Mine 2 fra før er så store, så vi har heller ingenting. Kjøpte en mummi (ofc) Stellematte i Sverige i sommer. Skal bare legge den oppå benken på vaskerommet å bruke det som stellebord.

Svigers kommer til å kjøpe vogn :Heartpink det er visst noe de alltid gjør.

Åsså har jeg kjempe lyst på ein sånn bilstol som man kan snurre for å ta ut babyen!

Har strikket litt klær, faktisk mest vinterklær da jeg begynte å strikke endel babyklær på denne tiden for 3 år siden, å tenkte vi kom til å få vinterbaby. Har også handlet litt brukte klær som har vært fine, og noe nytt.. Men dette var før jeg ble gravid. Har også kjøpt mummi gulpekluter og mummi smokker :laughing002 (var redd de skulle gå utav produksjon før jeg ble gravid og fikk kjøpt)

Tripp trapp stol med nyfødt innlegg vil jeg ha, brystpumpe, babycall, baby gym (mummi ofc) bæresele har jeg aldri hatt til de eldste, men tror faktisk det kan vær praktisk, så tror jeg skal skaffe meg det. Å en bb hug me er allrede i tankene som kan brukes nå som gravid og til amming! Ellers er jeg også vant til å ha sommerbarn, så må nok ha bilstol pose og diverse.

Fy søren jeg gleder meg til å gå crazy!
Hadde jo egentlig spart opp et ganske stort budsjett, men den unødvendige medisineringen i vår ivf behandlingen har spist godt av budsjettet. Så må i gang med ny sparing :laughing002

Har det meste fra før, men litt klær og dill blir det nok. Trenger ny gravidpute til meg selv, det er det viktigste. Bedsidecrib, ammepute, vugge og veldig mye annet har vi på utlån, klart for å returneres veldig snart.
Deilig å slippe de store utgiftene, selv om det jo er veldig stas å handle inn.

Back
Topp