Utstyrsgalleri

Bridget

Forelsket i forumet
Juli13-jentene
Jeg synes det er så inspirerende og artig å se hvordan andre reder til for sine små, og inspirert av diverse tråder her lurer jeg på hva dere har anskaffet/lånt/arvet/tenkt å anskaffe til de nye verdensborgerne? Sett mange har laget egne tråder om dette, men hadde vært fint å få samlet disse i en tråd - kanskje også med linker til hvor det evt. er kjøpt dersom det er nyinnkjøpte ting. :)
Jeg er dessverre ikke helt i gang med redebyggingen enda, men vi har litt div etter storebror som skal frem i lyset igjen :)
Det jeg så langt vet at jeg skal anskaffe er ;​
NUK smokker​
104576_3ny.jpg
Stellebord, dette, eller et lignende :)
gulliver-stellebord__0099278_PE241099_S4.JPG
Stellepute;​
varenr1061.jpg
Ammepute;​
milj__boppy_5.jpg
Ergobaby:​
117430_1_2_1.jpg
Vurderer også ei slik badebalje, men vi får se hva det blir til - noen som har erfaring med de?
Selges på ebay/amazon :)
Tippitoes-Bath-Pink-2.jpg
Bildene ellers hentet fra jollyroom.no og IKEA :)
Ellers tror jeg at vi har det meste, sprinkelsenga skal få ny madrass og nytt sengetøy samt at vi skal handle inn noen nye håndklær og kluter :)

Så koselig med litt bilder :)

Hvorfor skal du ha nuk smokkene? Bare lurer ;) Her bruker vi først de gratis smokkene som kommer med apotekpakkene - så kjøper vi når vi ser om nurket vil ha smokk og evt hvilken type etter hver :)

Vi har så mye fra før - har stellebord som enda er i bruk, bilsete har vi, vippestol, lekegym m.m. Kjøpte manduca nå til gutten våres - synes den hadde bedre egenskaper en ergoen ;) Og har ringsjal (close carryer/caboo) fra før - brukte det myyyyye sist :D Og så ble det en bæreslynge også, blir nok super å amme i!

Har blitt mye innkjøp av klær til jente da :D hehe, selv om vi har en del på loftet. Og har fått i hus troll bedside crib til babyen, men den ligger nedpakket enda.
troll_bedside_crib-261.jpg

Hvorfor skal du ha nuk smokkene? Bare lurer ;)

Jeg hadde de til storebror og var veldig fornøyd med de, egentlig bare derfor (også er de jo veldig fine!) :)
Han fikk ikke smokk før han var nærmere 2 mnd, da hadde han så sugebehov at han drakk mer enn han trengte og gulpa kjempeladninger. Prøvde da MAMsmokk, men den fikk han ikke taket på, de kulerunde fra apoteket hadde jeg hørt så mye div om pga. tannstilling osv. så da ble det Nuk som har en liten kul og som satt som ei kork ;)
(Han fikk også smokker fra RBKtilhengerne i familien og fra navnesutten, disse het ikke NUK, men hadde samme form)

Hoho.. det ble en lang avhandling om smokker :D

Jeg vurderer også en slik type "inntil" seng - vet du hvor lenge de kan bruke disse? Størstemann lå i vognbagen sin oppi senga de første ukene, men dette ser jo litt mer lettvint ut :)

Hvorfor skal du ha nuk smokkene? Bare lurer ;) Her bruker vi først de gratis smokkene som kommer med apotekpakkene - så kjøper vi når vi ser om nurket vil ha smokk og evt hvilken type etter hver :)

Vi har så mye fra før - har stellebord som enda er i bruk, bilsete har vi, vippestol, lekegym m.m. Kjøpte manduca nå til gutten våres - synes den hadde bedre egenskaper en ergoen ;) Og har ringsjal (close carryer/caboo) fra før - brukte det myyyyye sist :D Og så ble det en bæreslynge også, blir nok super å amme i!

Har blitt mye innkjøp av klær til jente da :D hehe, selv om vi har en del på loftet. Og har fått i hus troll bedside crib til babyen, men den ligger nedpakket enda.
troll_bedside_crib-261.jpg

Hvor har du kjøpt den senga?

Jeg synes det er så inspirerende og artig å se hvordan andre reder til for sine små, og inspirert av diverse tråder her lurer jeg på hva dere har anskaffet/lånt/arvet/tenkt å anskaffe til de nye verdensborgerne? Sett mange har laget egne tråder om dette, men hadde vært fint å få samlet disse i en tråd - kanskje også med linker til hvor det evt. er kjøpt dersom det er nyinnkjøpte ting. :)
Jeg er dessverre ikke helt i gang med redebyggingen enda, men vi har litt div etter storebror som skal frem i lyset igjen :)
Det jeg så langt vet at jeg skal anskaffe er ;​
NUK smokker​
104576_3ny.jpg
Stellebord, dette, eller et lignende :)
gulliver-stellebord__0099278_PE241099_S4.JPG
Stellepute;​
varenr1061.jpg
Ammepute;​
milj__boppy_5.jpg
Ergobaby:​
117430_1_2_1.jpg
Vurderer også ei slik badebalje, men vi får se hva det blir til - noen som har erfaring med de?​
Selges på ebay/amazon :)
Tippitoes-Bath-Pink-2.jpg
Bildene ellers hentet fra jollyroom.no og IKEA :)
Ellers tror jeg at vi har det meste, sprinkelsenga skal få ny madrass og nytt sengetøy samt at vi skal handle inn noen nye håndklær og kluter :)

dette var en koselig tråd :) Alltid ålreit med litt inspirasjon og tips!

Skal se om jeg får lagt ut bilder av noe av det vi har handlet inn etter hvert :)

Hvor har du kjøpt den senga?
Kjøpte sengen på jollyroom - bestilte via nettet når de har rabattkampanje ;)

Jeg hadde de til storebror og var veldig fornøyd med de, egentlig bare derfor (også er de jo veldig fine!) :)
Han fikk ikke smokk før han var nærmere 2 mnd, da hadde han så sugebehov at han drakk mer enn han trengte og gulpa kjempeladninger. Prøvde da MAMsmokk, men den fikk han ikke taket på, de kulerunde fra apoteket hadde jeg hørt så mye div om pga. tannstilling osv. så da ble det Nuk som har en liten kul og som satt som ei kork ;)
(Han fikk også smokker fra RBKtilhengerne i familien og fra navnesutten, disse het ikke NUK, men hadde samme form)

Hoho.. det ble en lang avhandling om smokker :D

Jeg vurderer også en slik type "inntil" seng - vet du hvor lenge de kan bruke disse? Størstemann lå i vognbagen sin oppi senga de første ukene, men dette ser jo litt mer lettvint ut :)

Litt usikker på hvor lenge man kan bruke den - det står så forskjellig. Vi brukte sånn type seng sist til han var 7-8 mnd sist om eg ikke husker feil. Men andre har skrevet alt i fra 5 mnd til 10 mnd på nettet. Kommer ann på babyen og når den er mer bevegelig/snur seg ol. Fordelen med denne er at den kan brukes som benk etterpå :) Så har vi jo sprinkel seng, men den bruker jo gutten vår enda - så tenker han skal få ha den til baby skal overta, og da får han storgutt seng ;) :D

Hmm.. jeg har fundert så lenge på hvordan jeg kan "girlifisere" den blå, litt slitne blå kombivogna etter storebror og nå tror jeg at jeg har funnet løsningen med Simo sine softline trekk! :D Noen som har disse? Evt. noen som har sydd selv?​
Feks;​
65745643%20Fleece%20i%20vogn.ashx
65745641%20Fleece%20i%20vogn.ashx
Åh.. jeg hiiger etter å begynne få ting på plass nå, selv om det er over 3 mnd igjen!​

Hmm.. jeg har fundert så lenge på hvordan jeg kan "girlifisere" den blå, litt slitne blå kombivogna etter storebror og nå tror jeg at jeg har funnet løsningen med Simo sine softline trekk! :D Noen som har disse? Evt. noen som har sydd selv?​
Feks;​
65745643%20Fleece%20i%20vogn.ashx
65745641%20Fleece%20i%20vogn.ashx
Åh.. jeg hiiger etter å begynne få ting på plass nå, selv om det er over 3 mnd igjen!​
Jeg har to trekk begge i blått da. Ene med mønster og det andre ensfarget. Disse er ukke nyeste modell. Kanskje fra 2008? Kjempe greit i den gamle bagen i vogna fra 1997 med plast inni sidene ;)

Fikk tak i softline i dag - de hadde ett igjen i rosa! :D *nøgd*

Ikke rukket å prøve det på bagen enda, driver og tømmer og vasker oss ut av gamle leiligheten - utrolig mye styr! :eek:

Kom over noen kupp på H@M også - pappan som har kjøpt sko og sommerkjole til jenta si! :)

Vedlegg

• 1366492584475.jpg
    1366492584475.jpg
    96,4 KB · Visninger: 47
Fikk tak i softline i dag - de hadde ett igjen i rosa! :D *nøgd*

Ikke rukket å prøve det på bagen enda, driver og tømmer og vasker oss ut av gamle leiligheten - utrolig mye styr! :eek:

Kom over noen kupp på H@M også - pappan som har kjøpt sko og sommerkjole til jenta si! :)
Awwwww....så søtt...

Noen av dere som har peiling i stellemattejungelen?
Tenker å kjøpe Malm kommode (fire skuffer, perfekt høyde), og vurderer denne oppå:

http://www.bambina.no/produkt/babyutstyr/stellepleiebade/country-kisses-stellematte-bla
e15c7ab5783c5bcc2f6bda8ca22c7aaa-image.jpeg

Noen som kan anbefale denne eller evt. en annen? :)

Vet ikke om det er så stor forskjell på stelleputer jeg? Veldig fin var den hvert fall! :)

Trollmor: hvordan er den bæreselen å feste? Vurderer Ergobaby her, men er ikke så bevandret i denne jungelen :)

Den er veldig lett og feste.
Men jeg personlig syns ikke den er så veldig god til helt ferske babyer. Tror jeg ville gått for Ergo med spedbarnsinnlegg hvis jeg skulle kjøpt i dag. De er veldig like :)

Ihi.. se hva jeg fikk i hus i går! :D Hadde kombivogn etter storebror, men kom over et kupp på en vogn som faktisk har et merke og som til stadighet (forhåpentligvis) ikke mister fremhjulet :D
13_504008747.jpg

Dytter opp denne igjen jeg, ser det er mange som er på redebyggingshandel om dagen - så legg gjerne inn bilder evt. anbefalinger her! :D

Back
Topp