Utstyr

Snykvit

Elsker forumet
Nå begynner det å nerme seg for oss. Har dere alt på plass? Kjøpt inn og funnet frem det man trenger?

Jeg fikk kjøpt bilstol i dag og er megafornøyd med det. Ellers har jeg funnet frem klær og vogn etter lillesøster. Elsker de små søte klærne. :smiley-chores011:Heartbigred
 
Har alt fra før etter søsknene som ble født i 2016 og 2017, men har ikke ordnet klart noe nei. Alt står på kottet :hungry:
 
Ja, nå har vi endelig fått kjøpt kommode til badet oppe, og stellebord til badet nede. Må bare skru det sammen, så kan jeg begynne å vaske babyklær og legge på plass både klær og stelleprodukter :D Det er så koselig. Kjøper stellematter til både kommode og stellebord på IKEA, også har jeg kjøpt noen fine trekk på lekmer til å ha utenpå. Må også hente vugge hos svigers og kjøpe madrass og laken/sengetøy. Vogn og bilstol er på plass, men jeg mangler gulpekluter, vaskekluter og håndklær. Handler nok litt på nett, også vil jeg kjøpe meg en deilig kosedress og ammesingletter til fødebagen. Og jeg har lyst på en ny bag til å pakke til meg selv på føden.
Ellers er det rolige dager, jeg strikker små babyplagg både til vår baby og til familie og venners babyer og koser meg veldig med det❤️
 
Man skulle tro at jeg hadde mer på stell siden det er nr 3 og jeg begynte å shoppe relativt tidlig MEN sånn er den ikke :hilarious: Viktigste er på plass i forhold til å mate babyen men ingenting med stelling er på plass. Har en del klær men det ligger litt her og der siden barnerommet ikke er helt ferdig enda. Jeg trenger oversikt :hungover:
 
Skal kjøpe babycall og badebalje nå, er vel ingen ting som mangler nå :p må kjøpe inn litt til meg selv og fødebagen da :facepalm:
 
Her er alt kjøpt, skrudd opp og vasket. :D styrer med å fylle fryser med middager og bakst, og å få orden i huset før baby kommer, ellers er alt klart <3
 
Absolutt ingenting klart. Har kjøpt nesten alt vi trenger, men må fortsatt få hentet alle klærne (arver) og sortere/vaske de, montere alle tingene og slikt. Kanskje vi får gjort det før ungen er her :woot: Tar på å pusse opp hus! (Startet med det før vi ble gravide)
 
Mangler fortsatt bilstolbase og tripptrappstol, og så må vi lete frem babytepper og gulpekluter som vi har fra førstemann. Ellers er vel det meste klart :happy: må pakke fødebag også.
 
Aah vi fikk jo en i fjor i januar så her har vi det meste utenom bilstol og babyklær fra ste 68 og nedover.
Vi skal også kjøpe en til Stokke stol, et bilsete og muligens vogn. Enda ikke bestemt oss for søsken vogn eller vanlig :angelic:
 
Her tar vi det litt for med ro.. Først sommer, så ordne klart til baby:binkybaby Må pusse opp babyrommet og kjøpe bilstol og babycall. Har kjøpt vogn. Ellers håper jeg vi finner det meste på loftet :angelic::)
 
Vogn, bilstol, kurv til stua, stellematte, Kommode og klær er i hus... Flasker, pumpe, smokker og Gulpekluter er og på plass (fått så mye av venninner ❤️)
Skal kjøpe seng til uka og madrass... Så venter Eg på produkter fra Nederland til baby svigersøster ordner med det
Mangler litt Hånduker og Kluter... Og sikkert enda mer og mangler ting til meg som skal i bagen
 
Vi har kjøpt det meste, mangler litt småtteri.
Har ikke vasket å lagt på plass klær enda. Har alt av klær, vognposer, bilstolposer og annet småutstyr i kasser inne i walk in garderoben vår enda.

Har siste arbeidsdag i morgen og regner med å ha litt mer overskudd til å pusle litt med småtterier etter det:happy:

Men er litt usikker på hva vi egentlig trenger av "stelleutstyr", selv om dette er nr 3.

Vi har to vogner(en er en lett ekstravogn som skal stå i bilen og brukes som byvogn når mannen er borte på jobb) og lurer litt på om det er nødvendig å kjøpe inn dobbelt av vognposer og utstyr til ekstravogna.
Er så lenge siden vi har hatt baby at jeg nesten føler meg som førstegangs igjen:wacky:
 
Har sortert alt av klær fra storebror og lagt ulike størrelser i forskjellige skuffer, så tenker jeg å vaske etterhvert som vi får bruk for større :) Vasker str 50 og 56 når jeg starter permisjon. Enten i uke 37 eller 38, tenker jeg. Har det meste vi trenger fra storebror. Må etterhvert ha en til Stokke steps, men trenger ikke den med en gang, så venter litt med den :) Må også ha en sprinkelseng når han er ferdig med bedside, men venter litt med den også, for vil se an om vi skal ha en ny sprinkelseng eller om evt storebror får ny seng :)

Har igjen litt babystrikk som jeg prøver å få tid til å pusle med innimellom all flyttingen og utvaskingen. Går tregt, men forhåpentligvis blir det mer tid til det etter overtakelsen på gamle huset :happy:
 
Har det meste fra lillebror, men ingenting er klart. Det meste ligger nede i boden. Skal begynne å ordne når ferien er over og lillegutt begynner i barnehagen igjen tenkte jeg...
 
Har på plass det meste nå tror jeg, har fått masse klær og har vasket dette men er førstegangs så vet ikke helt hvor mye av alle størrelser jeg trenger :) tror jeg har alt for mye klær i 56 vertfall, sier til meg selv att nå er det nokk baby klær men finner alltid så mye fint og vil jo bruke det med en gang så ender opp med 56 :laughing002 vogn og bilstol var jeg veldig tidlig ute og kjøpte, ville ha alt klart med en gang da vi gledet oss sånn :happy: har også kjøpt stokke tripp trapp stol med baby sete og tenger jeg kan kjøpe resten av tingene til stolen i ettertid. Har en bed side seng som skal brukes de første månedene og får sprinkel seng av tanten min siden hun hadde en stående så da mangler jeg bare madrass og dyne til denne men venter med det til jeg har hentet sengen :p trenger nokk noen vaskekluter men ser hvor lenge de jeg har kjøpt inn holder før jeg kjøper for mange av de også ;) ikke mange ukene igjen nå før lille kommer men føles ut som en evighet fordeom tiden har gått så fort :Heartblue
 
Vi har kjøpt inn alt til både meg og baby. Nå gjenstår det kun å montere seng, stellebord, bilstol samt å vaske tøy. Vi skal også ha innvendig og utvendig vask av bilen før vi monterer inn bilstolen :)
 
Back
Topp