Utstyr

Elentári

Glad i forumet
Marsboere 2020
Er det noe dere tenker at "det må jeg bare ha!"?
Og dere som har barn fra før, er det noe dere vil ha denne gangen, som dere angrer på at dere ikke har hatt før?


Selv skal jeg kjøpe bb hugme denne gangen. Blir sikkert ille i bekkenet etter hvert, så må ha litt avlastning i senga :p
Må også ha en til tripptrappstol når nr 2 kommer.
Også var jeg litt crazy i går og bestilte deluxe bag til babyjoggeren. Var jo på tilbud...... :angelic:
 
Vi hadde ikke vippestol sist, men tenker kanskje det er praktisk denne gangen. Har lyst på Cosyfix ammepute også. Ellers har vi egentlig alt fra toåringen :)
 
BBhugme er allerede på plass i senga. Jeg var plaget med bekkene bare noen få dager forrige svangerskap og det var etter netter da puta var i vask. Hadde den med på ferie:hilarious:

Caboo close bæresele også fantastisk og den skal jeg ha med på sykehuset denne gangen.

Eneste nye jeg vil ha er en sånn melkeoppsamler.
 
Babybjørn vippestol var helt gull for 10 år siden, så den skal jeg ha denne gangen også!
Så lurer jeg på om jeg burde ha sånn babynest denne gangen? Er det noen som anbefaler det eller noe annet man MÅ ha? Jeg vil ha minst mulig stæsj, prøve å kun kjøpe det meste nødvendige, orker ikke huset fult av ting!
 
Jeg syns det var veldig kjekt å ha babynest, har hatt det til begge to. Og cozyfix ammepute anbefales, den er genial. Veldig kjekt å ha vippestol også, og sånn newbornseat til tripptrappstolen.
 
Jeg brukte kanskje babynest 1 gang. Men vet andre har brukt det masse!
Jeg ville ventet med det og sett ann om du får en klistermerkebaby først :p

Vi må også ha ny vippestol, for den til nr1 ble ødelagt. Den ble brukt kjempemasse!

I den evige prøvetiden har jeg ikke klart å la vær å handle, så jeg har allerede caboo close, aldoria sjal og gravidklær gjemt inni skapet :p
 
Newborn-sete til tripp trapp! Fikk ikke det før forrige var 3 måneder, men herregud som jeg elsket det. Angret bare på at jeg ikke skaffet det tidligere.
 
BBhugme ble kjøpt inn sist uke :)
Har lyst på en bedside crib. Ellers har jeg ikke sett på så mye. Syns det er litt tidlig enda, så tørr ikke begynne kjøpe noe enda.
 
Endte med innkjøp av bbhugme sist pga store ammeproblemer og for mye rot med mange lag puter ellers og jeg elsker den. Bruker den store også som ammepute og den kan knytes også
Bedside crib er gull
Newborn seat til tripp trapp er gull, om du har en unge som vil være med til bords
Gode ammeinnlegg (for min del funker Medela best)
Gode ammetopper (jeg elsker boob sine for min egen del)
Ulltøy til mor og barn
Gulpekluter
 
Stokke stol med newborn sete, bryst pumpe
 
Jeg har ikke særlig igjen av noe da jeg egentlig trudde jeg ikke skulle ha flere.. så har en del på listen!
Har fått lånt en sånn smal seng (bedside crib?) den lånte jeg sist også og den var genial!
Hadde også stokkenewborn Seat som jeg vil innvistere i igjen (den ble jo solgt)
Og så har jo vognene kommet langt de siste 8 årene, så blir en litt mer moderne vogn.. har siklet litt på Stokke sine, men har ikke bestemt meg enda.. men det å ha tralle/vogn til å sette babybilsetet i var også genialt å ha! Så det vurderer jeg igjen..
 
Ikke egentlig så mye nytt, unntatt sjal... (allerede 2 på vei....). Og ny seng til storesøster slik at lille kan få hennes.

Prøvde å ikke gå bananas med første, og følgende er eg fornøyd med å ha i hus før ho kom:
Sjal (elastisk)
Seng (ikea sprinkelseng som kan brukes både som bedside og som toddlerseng uten kant) + dyne/dynetrekk
Babynest (sov best der)
Klær (kjøpte mye brukt på finn, nesten bare det +litt vi fikk i gave)
Vogn (joda, brukte sikkert 5 ganger før 3 mnd alder, men praktisk til å ha ting i)+vognpose/teppe.
Bbhugme var genial som gravid, brukt en del til flasking
Fikk noen ulike flasker som fulgte med sånne gratis babypakker, de var ganske kjekke når amminga gikk skeis, kjøpte flere av den vi likte best (avent) etterhvert.
Kjøpte også ei manuell brystpumpe relativt kort tid etter fødsel, etter å også ha lånt pumpe på sykehuset. Tja, nå er den jo i hus, men håndmelking i ei brødform var egentlig like (lite?) effektivt. Skal definitivt ikke pumpe mye nå heller, men ser an.
Ammesinglet var fantastisk, mest fordi de er behagelige å gå i (brukes stadig, 1,5 år etter ammeslutt....). Men skulle nok vært flinkere til hud mot hud i starten istedenfor ammebh/singlet. Likte best kappahl sine (h&m hadde teite kanter), boob var også ålreite.
Hadde også bleier og bleiebøtte fra sånne gratispakker, god start! Bleiebøtte var dels dust da, bruker mest noen veldig manuelle fra baby avdelingen på IKEA. Gikk etterhvert over til mest mulig tøybleier så da gikk det ikke så mye engangsbleier heller.
Stellematte! Og gulpekluter, vaskekluter. Badebalje (ehm, klesvaskdunk, sånn eg bruker til tørre klær).
 
Babynest, vippestol og bæresele hadde jeg ikke klart meg uten. Men bæreselen min kunne bare brukes fra 4 mnd tror jeg (eller fra nyfødt med innlegg), men det innlegget synes jeg var pes. Så om ting går bra denne gang vil jeg ha bæresele (uten nødvendig innlegg) til nyfødte, og bedside crib. Innbiller meg at sånn seng må være veldig grei. Ellers har jeg alt fra treåringen.

Om hun trenger mme, så vil jeg også ha en sånn til å koke flaskene. Men satser på at det går bra med amming. Sist kjøpte jeg ikke pumpe før hun var født, trodde ikke jeg trengte det. Men det blir jo brukt for å få ammingen i gang. Fikk låne på sykehuset, men måtte sitte den ut på gangen igjen etter bruk. Og den brukte man jo hver 2-4. time eller noe, så skulle jeg gjort det igjen hadde jeg kjøpt en pumpe fra start.
 
Det jeg også må ha nå er dobbel medela swing brystpumpe. Pumpet mye sist og var stress med enkel pumpe :p

Også nytt baby bilsete.
 
Denne gangen vil jeg ha bedside crib og newborn-sete til tripp trapp stol. Ellers har jeg det vi trenger. Har vært veldig fornøyd med bæreselen ergobaby adapt, da hun var helt avhengig av å være inntil meg en lang periode :happy:
 
Jeg har allerede kjøpt meg bb hugme pute. Jeg var halvt invalid pga bekkenet sist, og det gjør allerede vondt nå, så denne gangen skal jeg definitivt ligge godt i senga!

Har kjøpt elastisk sjal, har vevd og sele fra før. Håper å begynne sjalbæring tidlig nok nå til at den lille har bedre tålmodighet enn storesøster hadde.

Ellers ønsker jeg med lekegrind, så ikke storesøster løper ned den lille, ønsker meg ny vippestol siden den vi har er delvis utslitt, og vil ha bedside crib denne gangen. Har ei sprinkelseng md avtakbar side som storesøster bruker enn så lenge, men den viste seg å være litt upraktisk som bedside når vi måtte opp om natta x ørten.
 
Er det noe dere tenker at "det må jeg bare ha!"?
Og dere som har barn fra før, er det noe dere vil ha denne gangen, som dere angrer på at dere ikke har hatt før?


Selv skal jeg kjøpe bb hugme denne gangen. Blir sikkert ille i bekkenet etter hvert, så må ha litt avlastning i senga :p
Må også ha en til tripptrappstol når nr 2 kommer.
Også var jeg litt crazy i går og bestilte deluxe bag til babyjoggeren. Var jo på tilbud...... :angelic:


Bbhugme har jeg allerede tatt i bruk! Den er magisk ❤️
Ellers har vi egentlig det meste etter storesøster.
 
Back
Topp