Utstyr.

Rosetaske

Gammel bruker i ny drakt.
Septembermødre <3
Har dere tenkt noe på hva slags utstyr dere skal ha? Og da mener jeg feks merke og type vogn, hva slags seng, hva slags bæretøy, hvilket stellebord osv?
 
Nei, ikke idet hele tatt. Jeg tillatter meg selv ikke å tenke på det før 12 uker har gått...omtrent..hehe.. Eneste jeg vet er at vi skal nok ha samme vogna som vi hadde til storesøster. Den ser ny ut og er fornøyd med den!
 
hmmm, nei, kjøper nok brukt seng. Men ny madras. sete blir Acta graco logico... HÅPER den passer i bilen med de 2 andre setene :p ogsåååå :p vogn: tror det blir Brio Happy denne gangen.. Kunne tenkt med Emmaljunga Edge, men tror nok den blir for stor for bilen vår.. ;) Bæretøy, så hadde eg et sjal med de 2 andre, blir d denne gangen også hvis eg velger å kjøpe det.. Også skal jeg ha en vugge, eller kurv til å ha i stuen i starten... Har jeg tenkt på alt??? JA.... Blir sprø av all tenkingen så tidlig ... :p så håper for guds skyld at d går bra denne gangen..... :smiley-bounce015
 
Det meste bruker jeg etter de andre 2 :) Eller jeg har lyst på en annen vogn, har kansje sett for meg en emmaljunga eller babytravel Amsterdam :)
 
Jeg har sett litt på forskjellige vogner, men faller nok på emmaljunga mondial duo combi i grått skinn :D Ellers tror det faktisk blir IKEA seng og stellebord. Men det er fortsatt veldig tidlig, og kjenner jeg meg selv rett endrer jeg mening ganske ofte :p
 
Jeg har sett litt på forskjellige vogner, men faller nok på emmaljunga mondial duo combi i grått skinn :D Ellers tror det faktisk blir IKEA seng og stellebord. Men det er fortsatt veldig tidlig, og kjenner jeg meg selv rett endrer jeg mening ganske ofte :p

Samme her, både vognvalg og farge :D samt det med ikea seng. :)

Men, blir ikke shopping før etter uke 12 værtfall. :)
 
Jeg har alt, bortsett fra bilsete. Skal ha et Maxi cosi.

Vogn har jeg, emmaljunga city cross, den er jeg superfornøyd med, så den vil jeg fortsette å bruke.
 
Har det meste. Trenger bilstol, men må vite at dette går bra. Kommer nok til og vente med og handle inn til etter OUL.
 
Har seng etter storesøster. Men kommer til å kjøpe ny madrass. (Fra IKEA). Stellebord har vi og. (Håper jeg finner skruene til påbyggingsdelen, hvis ikke må vi kjøpe nytt) (Igjen, IKEA).

Gav nettopp bort lekegrinda, så må ha ny. (Gulvkaldt, 4åring med småleker og katt). Har lyst på en sånn hvit i tre, som er firkantet og man kan justere høyden på.

Og jeg vil ha både MobyWrap og ErgoBaby bæresele.

Av vogn, kommer vi til å kjøpe bag til vogna etter storesøster. TFK Joggster Twist. Så om det er en gutt, så må han ta til takke med en SJOKKROSA TFK Joggster Twist 2011-modell :p


Og bilstol trenger vi og.
 
Har det meste, men blir emmaljunga viking søskenvogn i svart og besafe bilstol lilla, blå eller svart :) jenta mi får ny seng med gjerde og hus og hage på.. :)
og så skal vi ha 6kanta lekegrind med justerbar bunn :)
 
Last edited:
Har veldig lyst på babybay. I tillegg til en vanlig seng som feks kan brukes i stua første tiden og så ta den inn på soverommet når babybayen blir for liten. Sikkert Ikeaseng eller noe.

Manduca bæresele, men har også lyst på bæresjal.

Babybjørn vippestol.

Vogn er det store spm. Jeg har lyst på Emmaljunga Edge duo, men må forsikre meg om at hjulene er bra nok til litt grove grusveier osv. Titter på litt forskjellige, må nok prøve noen først. Men kommer antagelig ikke til å kjøpe Før jeg er rundt 30 uker. Skal jo oppbevare alt også. Dessuten passer det jo bra med Sverigetur i juli, ferie :)
 
Har tenkt masse på det, men ikke bestemt meg for noe særlig. Blir nok seng og stellebord fra IKEA, samt å sy en del klær selv. Vil ha bæretøy, og ønsker meg i hvert fall ergobaby og ringslynge. Kanskje mobywrap også/i stedet for ringslynge :)
 
Aner ikke hva vi skal ha egentlig men har begynt å kikke litt. Sett på Simo vogn i brun/sand. Skap og stellebord fra IKEA. Men ikke bestemt meg. Ønsker meg egentlig en litt mer forseggjort seng og stellebord!

Vi trenger alt! Hvor skal man begynne liksom :p får ikke lov å kjøpe noe før etter OUL av samboern :p men vi får nå se ;)
 
Med en datter på 6 mnd har vi ganske mye. Det jeg liker aller best er stellekommoden. Den har 4 skuffer hvor du kan velge å ha badebalje i øverste skuffen. Da hun vokste ut av den tok vi i bruk skuffen til klær. Veldig deilig å ha håndklær og alle klær som skal inn på huden i stellekommoden. Som pysj, body, strømpebukser og sokker og sånn har vi i den. Greit å ha tilgang på slikt i umiddelbar nærhet.

Seng kjøpte vi på IKEA, den som har to skuffer under. Perfekt slik at det ikke samler seg støv under og fin plass til sengetøyet hennes.

Tripp trapp stol med new born sete kunne jeg ikke vært foruten. Da hun var 5,5 mnd satt vi på bøyle og pute. Fikk også playtray til å feste på. Altså et matbrett som er tilpasset til Stokkestol, men ikke Stokke som har produsert det. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten den heller ;)

Vippestol er et must. Jeg liker Babybjørn sin.

Med en frøken som både fikk kiss og kolikk var elektrisk uro en stor hjelp, men kun etter hun ble 3 mnd... Prøvde tidligere, men måtte bare ta den ned og prøvde igjen senere og da gikk det bra :)
 
Jeg har egentlig bare tenkt så smått på vogn.. Hadde Emmaljunga Edge forrige gang og var veldig fornøyd med den..men kunne tenkt meg å prøvd noe annet nå - har sett litt på Tfk :) Prøver å ikke tenke for mye på det enda :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Tørr ikke tenke så på det ennå.. Synes det er så altfor tidlig...!
Og så trenger jeg egentlig ikke tenke på det heller, for vi har "alt" etter våre to gutter.
Men skulle det bli ei jente må vi nok kjøpe en del nytt.
 
Back
Topp