Utstyr!

Heldiggrisene

Blir kjent med forumet
:)
Hva er det man egentlig trenger av utstyr?
Hvis noen kunne være så snille å legge ut utstyr listene sine hadde jeg blitt glad:-)

Dette har vi på plass:

Bilstol
Vogn
Vippestol
Baby kurv (deretter sprinkelseng)
Brystpumpe og flasker
Babycall
Stellebord

Klær og sengetøy selvfølgelig og da..

Utstyr vi har klart

Vugge
Det meste av klær - Har prøvd å tenke logisk og kjøpe langermet/kortermet/ull/bomull og str. etter rett årstid og ca. str. på baby :) Har fått kjøpt mye klær pga. har grepet anledning med salg og ulike kunderabatter :)
Stelleveske
Bilstol
Vippestol
Tynn dundyne til vugge
Ulike tepper (ull, bomull, vognteppe)
Lammeskinn
Håndkler og vaskekluter
Badestamp
Gulpekluter
Tisselaken (Både til meg og baby, tenker å ta et på min side av sengen om jeg skulle begynne å lekke fra brystene, evt. når det nærmer seg termin, i tilfelle vannet går i sengen).
Sprinkelbeskytter til seng

Utstyr vi mangler

Vognpose
Seng m/tilbehør (madrass, dyne, sengetøy)
Stellebord
Ulike toalettsaker til baby og meg selv (Sinksalve, olje, brystvortekrem, våtservietter, bleier)
Babycall
Flasker - Antall avhenger litt av om jeg får til å amme eller ikke
Tutter - Vil kjøpe en tutt og se hvordan det går, om hun klarer å ta den, før vi hamstrer
Ammeinnlegg
Amme-bh'er/ammevennlige klær
Bæresele

Jeg føler jeg har mye klart i forhold til f.eks. venninnene mine som er like langt/lenger på vei enn meg.
Men det kommer delvis pga. grei økonomi, og delvis av at jeg har kjøpt ca. alt på salg hehe! :) Har vært sykemeldt en del og hatt god tid til å følge med på prisene på ting.
Det har resultert i at vi har kjøpt ting som egentlig har vært litt dyrere for en billig penge, bl.a. nyeste testvinnende bilstol som jeg egentlig syns var for dyr, og stellevesken jeg hadde sikla på en stund :)
Å følge med på salg på klær har jeg også gjort, og vugge f.eks. kjøpte vi brukt.

Dette er hva vi har:
Klær i str 50 og 56 (handler ikke mer nå før han er født)
Gulpekluter
Vaskekluter
Dundyne til vogn
Sengesett til vogndyne
Laken til madrass i vogn
2 saueskinn, et til vognen og et til evnt seng.
Vippestol
Babytepper (surret tepper rundt jenta den første tiden, syns det blir så nakent uten ;))
Ammepute
Ammebh'er
Badebalje

Hva vi skal kjøpe:
Vogn
Stelleveske
Vognpose
Bilsete
Sprinkelseng og madrass
Sengekant
Dyne, laken og sengesett til sprinkelseng
Stellebord og stellematte
Øvrige stelleprodukter som bleier, kremer, osv.

Sent from my iPad using Tapatalk

Last edited:
Her er det kun kommet inn ei søskenvogn og en sparkedress ;) Men med to tette så blir vi bare å kjøpe litt klær, ordne en babydan angel, stelleplass og bilstol. Skal også sy et babynest å ha.

Back
Topp