Utstyr utover?

unike

Elsker forumet
Julibarna2014
Aron er snart 6 mndr, ca 9,5 kg og 71-72 cm lang. Når bytter vi bilstol? Seng? Vogn? Når kjøper vi spisestol og sånn gå-bortover-stol med bord og leker på? Kan jeg nå selge: vugge, bilstol med base? Tenkte selge ammepute og sterilisator nå. Det er vel greit å slutte med nå. Er det mer jeg kan selge eller bør kjøpe?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Bilstol: når han vokser ut av den. Jeg håper den varer til han passerer året, men det begynner å bli trangt.
Seng: når den begynner å bli for kort. Eller han klatrer ut av den. Søsknene mine var ca 2 år da de byttet.
Vogn: når bagen blir for liten. Det tar vi når det kommer.
Spisestol: vi har tripp trapp stol med baby set, og bruker det daglig. Om morgenen sitter han i den hvis han blir utålmodig på gulvet. Gir mat i den av og til og, men det blir grisete siden han henger litt framover i den. Ikea-stolen med pute passer bedre, han sitter såpass trangt i den at han ikke får til å henge framover like mye.
Gåstol er ikke anbefalt (http://goo.gl/eWjH4q, gammel artikkel, men dog. Du finner mange, og nyere artikler ved å google).

Jeg tar vare på alt utstyret da vi skal ha en til (hvis alt går etter planen). Hvis du ikke skal ha flere er det bare å selge det du ikke bruker. :) Babyklærne for eksempel?

Vuggen har pappa laget til oss, så den blir aldri solgt. Den er dekorativ i seg selv, og blir nok brukt som oppbevaring av leker til nestemann kommer.
Lillemann bruker den fortsatt daglig, det blir slutt på det når han begynner å sette seg opp selv.
 
Aron er snart 6 mndr, ca 9,5 kg og 71-72 cm lang. Når bytter vi bilstol? Seng? Vogn? Når kjøper vi spisestol og sånn gå-bortover-stol med bord og leker på? Kan jeg nå selge: vugge, bilstol med base? Tenkte selge ammepute og sterilisator nå. Det er vel greit å slutte med nå. Er det mer jeg kan selge eller bør kjøpe?


Sent from my iPhone using BV Forum
Jeg er en shoppaholiker... Har allerede kjøpt ny bilstol. Cybex Sirona. Har kjøpt ny vogn... Så nå har jeg to :p tripptrapp stol har vi fått til jul og har brukt den hele jula.

Idag har jeg solgt alle klærne hans.
.fra 50-68. Vemodig. Menmen.. Plass til mer! Vi har en lekegrind på vei. Jeg skal selge lekematta hans snart. Den runde med leker.. Han har ikke tid til å ligge på en plass mer. Ruller og åler seg bare alle andre steder... Hva slags utstyr man trenger må man kanskje se ann etthvert?
 
Aron er snart 6 mndr, ca 9,5 kg og 71-72 cm lang. Når bytter vi bilstol? Seng? Vogn? Når kjøper vi spisestol og sånn gå-bortover-stol med bord og leker på? Kan jeg nå selge: vugge, bilstol med base? Tenkte selge ammepute og sterilisator nå. Det er vel greit å slutte med nå. Er det mer jeg kan selge eller bør kjøpe?


Sent from my iPhone using BV Forum
Baby-bilstolene går opp til 13 kg, men må som oftest byttes ut før de små veier såpass - pga lengden deres. De skal ikke ha toppen av hodet over stolen. Litt varierende "sittelengde" i de forskjellige stolene. Med storesøster mener jeg vi byttet stol når hun nærmet seg året..? Må nok bytte tidligere nå. Lange lillemannen min :)
 
Vi byttet bilstol på storesøster tidlig for hun var lang. Lillesøster har fortsatt spedbarnsinnlegget i, så til henne blir den nok brukt lengre.

Jeg har tatt vare på det meste, fordi vi visste vi ville ha en til. Nå vet vi ikke, så sparer mye, men selger det jeg ikke har brukt noe særlig.
 
Back
Topp