Hei
Jeg er jo førstegangsfødende og egentlig blank på det meste. Jeg lurer litt på hvor mye utstyr man egentlig MÅ ha.
Erfaringer med bilstoler m isofix?
Erfaringer med bilstolpose og vognpose? Nødvendig med begge deler?
Dere som har tripptrappstol med newborn sete, blir dette brukt?
Bedsidecrib + sprinkelseng eller bare sprinkelseng?
Hvilken dyne er best?
Erfaringer med babycall?
Hvilke klær er mest nødvendig i starten?
Takk for tips og innspill
Her er storebror født i slutten av mai, så ble senvår/sommerbarn.
Med babystol og base (særlig isofix) er det viktig å prøve stolen med base i bilen, siden ikke alle stoler passer godt i alle biler, og det er den som passer du bør kjøpe, for da sitter baby tryggest og best. Så lenge det er en anerkjent stol
Det finnes også stoler med beltefestet base men hvor du klikker på stolen slik som i en isofixbase, hadde jeg visst det eksisterte med første hadde jeg lett kjøpt det! Da er det lettere å få riktig helling i bilen
Vi brukte ikke vogn første leveåret til første, så brukte ikke vognpose heller. Bilstolpose brukte vi heller ikke siden vi byttet til stol nr 2 når det begynte å bli kaldt med første - han er født i slutten av mai.
Tripptrappstol med newbornsete ble brukt MASSE her, mini elsket å være endel av familien når vi spiste
Vippestolen var gull på badet.
Vi hadde bedsidecrib, men han sov mest i vår seng.
Husker ikke hvilke dyner vi hadde.
Babycall er veldig kjekt, mini begynte å ville legge seg før oss når han var ca 3 mnd. Mange foretrekker å ha med kamera, vi har hatt uten, men veldig sensitiv for lyd, Neonate 6500D har vi vært veldig fornøyd med.
Åh, klær er VELDIG smak og behag. Vi brukte mest bukser og omslagsbodyer, helt langermede siden minier ikke skal så mye i direkte sol. Andre foretrekker kortermede. Eller ikke omslagsbodyer. Og foretrekker strømpebukser over bukser og sokker. Min likte best å være barføtt, så derfor ble det mest bukser her. Ellers foretrakk vi pysjer og føtter uten føtter, og i starten likte vi pysjer med knapper best, men etterhvert syns vi glidelås var greiest.