Utstyr til leirskole

Skolen reiser ditt hvert år, virker ikke som noen protesterer. Mulig noen protesterer i det stille. Vi har det meste, men synes lista er vill til små barn på ukestur til fjell[emoji23]
Jeg er den mora som alltid protesterer, og det der kan bli dyrt for mange familier, så da hadde jeg protestert høyt og lenge.
 
Fy sørn! Det skal ikke koste foreldrene en eneste krone og sende barn på leirskole.
Ang utstyr. Så er det ikke krise om noen ikke har gamasjer eller noen ikke har noe

Nei, men det gjør ofte det. Ikke kult å sende barnet ditt til fjells når man mangler mye på en slik liste, de andre barna har penger til kiosken, men ikke barnet ditt. Kiosken har de snakket om i lang tid allerede[emoji23]Så tydeligvis en stor ting. Jeg skulle ønske vi hadde ett «fond» eller noe så økonomien til foreldrene ikke hindrer barna i å delta. For skolen skal ikke koste, likevel gjør den det. Det lages arrangementer som koster penger som skolefest, avslutning osv og jeg må si det hadde jo vært trist uten også. Vanskelig dette[emoji57]
 
Nei, men det gjør ofte det. Ikke kult å sende barnet ditt til fjells når man mangler mye på en slik liste, de andre barna har penger til kiosken, men ikke barnet ditt. Kiosken har de snakket om i lang tid allerede[emoji23]Så tydeligvis en stor ting. Jeg skulle ønske vi hadde ett «fond» eller noe så økonomien til foreldrene ikke hindrer barna i å delta. For skolen skal ikke koste, likevel gjør den det. Det lages arrangementer som koster penger som skolefest, avslutning osv og jeg må si det hadde jo vært trist uten også. Vanskelig dette[emoji57]

I slike tilfeller synes jeg skolen kan hjelpe de elevene som trenger det. Er jo ikke snakk om mange det gjelder.
Hos oss fikk de ta med maks 200 kr. Så er det enkelte foreldre som sender med 1000 kr.
1000 kr for å dra på kiosken en dag? Det blir mye godteri!! Foreldrene må akseptere maks grensen.

Barnet mitt brukte 40 kr på godteri og resten kjøpte han et krus - minne fra leirskolen
 
I slike tilfeller synes jeg skolen kan hjelpe de elevene som trenger det. Er jo ikke snakk om mange det gjelder.
Hos oss fikk de ta med maks 200 kr. Så er det enkelte foreldre som sender med 1000 kr.
1000 kr for å dra på kiosken en dag? Det blir mye godteri!! Foreldrene må akseptere maks grensen.

Barnet mitt brukte 40 kr på godteri og resten kjøpte han et krus - minne fra leirskolen

Vi har ikke fått noen maksgrense enda,men håper det er slik hos som hos dere! Og hva skal de med 1000 kroner i kiosk liksom? Hva tenker foreldrene da[emoji85]
 
Vi har ikke fått noen maksgrense enda,men håper det er slik hos som hos dere! Og hva skal de med 1000 kroner i kiosk liksom? Hva tenker foreldrene da[emoji85]

Enig! Maks grense på 200 kr er Ok. Da har alle likt og samme utg pkt.
Om lærerene ikke setter maksgrense, kan foreldrene fint ta kontakt med læreren førut og be om at de setter en maxgrense
 
Men kan forstå at det kan bli dyrt for noen. Jeg hadde to i klassen min som måtte bli hjemme for de hadde ikke råd til utstyr og det er trist synes jeg. Skulle vær en mulighet for de som ikke hadde råd skulle fått litt hjelp av noen. For alternative er ikke leirskole og det er trist for barna [emoji57]
Vi har utlånssted 10.min unna her vi bor
 
Ja, vinteren blir det men de krever fortsatt enormt med utstyr synes jeg. Bare gamasjer liksom, hvem bruker det i dag[emoji85][emoji23] ( Unnskyld om jeg fornærmet noen nå[emoji28])
Her kjøper vi tøy med «gamasjer» på buksen som fint festes i skoene, men det holder vist ikke[emoji85] Synes listen var lang, og kravene var høye, jeg reagerte litt for det er mange barn som ikke får til å skaffe alt dette.
Åh det er mange som bruker det, flere av de på langrenn har det .
Lang liste ja men er vel for barnets beste så de ikke fryser osv ?
 
Fy sørn! Det skal ikke koste foreldrene en eneste krone og sende barn på leirskole.
Ang utstyr. Så er det ikke krise om noen ikke har gamasjer eller noen ikke har noe
Det er vel det folk protesterer på da, for det koster med alt man må ha med
 
I slike tilfeller synes jeg skolen kan hjelpe de elevene som trenger det. Er jo ikke snakk om mange det gjelder.
Hos oss fikk de ta med maks 200 kr. Så er det enkelte foreldre som sender med 1000 kr.
1000 kr for å dra på kiosken en dag? Det blir mye godteri!! Foreldrene må akseptere maks grensen.

Barnet mitt brukte 40 kr på godteri og resten kjøpte han et krus - minne fra leirskolen
Det kommer jo helt an på hvor man skal kanskje, vi hadde i min tid 200 tror jeg om dagen, kiosken der vi bodde hadde minst tredoblet prisene på alle varenr så var ikke mye man fikk for 200
Kengubarnet har maks 3-400 sto det i papirene
 
Jeg vet [emoji85][emoji23]
Jeg lurte litt på hva slags fremkomstmiddel skal de bruke når 40 elever skal ha med seg alt dette. Egen buss til utstyr [emoji23]
De skal stå en del på ski tror jeg, så kan de stå slalåm, mulig de skal sove ut for jeg mener de sa de dro i mars.

Ja dette syns jeg var ekstremt[emoji23] vi har nok faktisk alt utstyret bortsett fra slalomski, det har vi null interesse for i heimen så hadde ikke kjøpt det heller tror jeg for slikt er jl svindyrt, med mindre man finner noe billig brukt da.
 
Ja dette syns jeg var ekstremt[emoji23] vi har nok faktisk alt utstyret bortsett fra slalomski, det har vi null interesse for i heimen så hadde ikke kjøpt det heller tror jeg for slikt er jl svindyrt, med mindre man finner noe billig brukt da.
Vi har det meste minus tykke votter og gamasjer tror jeg
 
Da du var ung? Eller nå? Leirskole og ting skolen arrangerer skal ikke koste penger for foreldrene.
Kjempetrist!

Gratispronsippet skal være et påbud i skolen men har aldri funket med mindre noen har protestert på pålegg om innkjøp i forbindelse med turer. Dessverre er det jo sjeldent noen klager, da blir man fprt stempla som de uten penger og det ser jeg at man vil unngå[emoji20]
 
Åh det er mange som bruker det, flere av de på langrenn har det .
Lang liste ja men er vel for barnets beste så de ikke fryser osv ?

Man trenger ikke alt dette for å ikke fryse vel? Vi er veldig mye på fjellet om vinteren, ute dagen lang, går i løssnø, står slalåm, langrenn og er generelt utemennsker og nei vi har ikke behov for alt dette for å ikke fryse! Og jeg fryser, har nettopp kastet ulltøyet mitt [emoji854]
Jeg synes det er vilt å kreve alt dette for at barna skal på tur, vi kan vel tenke litt på de som har så vidt råd til mat. Mange av de i Norge.[emoji20]
Her er ingenting gratis for utlån.
 
Man trenger ikke alt dette for å ikke fryse vel? Vi er veldig mye på fjellet om vinteren, ute dagen lang, går i løssnø, står slalåm, langrenn og er generelt utemennsker og nei vi har ikke behov for alt dette for å ikke fryse! Og jeg fryser, har nettopp kastet ulltøyet mitt [emoji854]
Jeg synes det er vilt å kreve alt dette for at barna skal på tur, vi kan vel tenke litt på de som har så vidt råd til mat. Mange av de i Norge.[emoji20]
Her er ingenting gratis for utlån.
Det varierer jo, men antar listen er laget ut fra hva de ser barna trenger.
Skulle vært utlån i alle kommuner igrunn, selv om noen mener det er feil også fir det blir pinlig for barna.
 
Det varierer jo, men antar listen er laget ut fra hva de ser barna trenger.
Skulle vært utlån i alle kommuner igrunn, selv om noen mener det er feil også fir det blir pinlig for barna.

Pinlig? Hvorfor skal det være pinlig. På skolen her er gymlæreren helt rå, hu har samla inn ski, skøyter, akebrett osv i mange år så om noem glemmer eller «glemmer» noe her så låner de og det gjør de fra 1 til 10 klasse, vet mange har lånt i forbindelse med skoletur til f.eks skibakke osv... ingen syns det er pinlig, heldigvis
 
Ja, vinteren blir det men de krever fortsatt enormt med utstyr synes jeg. Bare gamasjer liksom, hvem bruker det i dag[emoji85][emoji23] ( Unnskyld om jeg fornærmet noen nå[emoji28])
Her kjøper vi tøy med «gamasjer» på buksen som fint festes i skoene, men det holder vist ikke[emoji85] Synes listen var lang, og kravene var høye, jeg reagerte litt for det er mange barn som ikke får til å skaffe alt dette.
Og ikke minst skal ungene klare å bære og frakte alt sammen [emoji85]
 
Pinlig? Hvorfor skal det være pinlig. På skolen her er gymlæreren helt rå, hu har samla inn ski, skøyter, akebrett osv i mange år så om noem glemmer eller «glemmer» noe her så låner de og det gjør de fra 1 til 10 klasse, vet mange har lånt i forbindelse med skoletur til f.eks skibakke osv... ingen syns det er pinlig, heldigvis
Stigmatiserende for de som må låne
 
Stigmatiserende for de som må låne
Trenger jo ikke være stigmatiserende. Vi må alltid låne skiutstyr fra utstyrsbiblioteket på skidager/turdager, uten at verken jeg eller ungene skjemmes av den grunn. Ingen av oss liker å gå på ski, og jeg nekter å bruke tusenvis av kroner på utstyr ingen av oss trenger, eller bruker annet enn noen få dager i året.
 
Back
Topp