Utstyr til høst/vinter

hegelok

Andre møte med forumet
For en som liker å planlegge og å være i forkant har jeg begynt å lure på om det hadde vært lurt å handle noe av høst/vinterutstyret som vi trenger på salg nå. Problemet er at jeg ikke aner hva den lille trenger fra høsten av (hun er 8 måneder i oktober). Skal man ha parkdress, vinterdress, fleecedress, ulldress etc. Noen som har barn fra før som vil dele erfaringer av hva man trenger? Hun skal ikke i barnehage den første høsten/vinteren.

Ull/fleece dress er jo kurant å ha mot kaldere tider. Som en kan bruke når man ska på butikken, ut å trille osv.
Utedress er lurt å ha hvis man skal ut å leke f.eks.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Ville hatt en god og varm vinterdress. Et par luer og to par votter. Og ullundertøy (body/strømpebukse), noen sett, litt i forhold til hvor mye du ser for deg å være ute eller om hun skal sove ute. Og en til to heldresser i ull (enten hjemmestrikk eller ullfleece fra nøstebarn feks). Sko er liten vits å kjøpe nå, er ikke sikkert barnet går og det er umulig å vite hvilken størrelse.

Jeg ville ikke handlet nå, for det er utrolig vanskelig å vite hvilken størrelse du skal kjøpe. Barn er jo så forskjellige!

Når det er sagt, så ville jeg ha handlet lue(r), votter, hals, vinterdress, ulldress, ullsokker og en ulljakke. Så små barn trenger jo ikke sko, siden de ikke går, men ville kanskje handlet noen slike forete boble "sko" til å bare sitte ute med.

Kjøp ullundertøy!

Jeg ville kjøpt vinterdress. Jeg hadde ikke høstdress til sønnen min den første høsten og han er født i november. Reima sine vinterdresser kan du begynne å bruke ganske tidlig på høsten, med bare body og strømpebukse under.

Et par sett med varme ull eller fleeceklær. Luer i forskjellig tykkelse. Halser. Strikkavotter til høsten og et par polvotter til vinteren.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg ville ikke handlet nå, for det er utrolig vanskelig å vite hvilken størrelse du skal kjøpe. Barn er jo så forskjellige!

Når det er sagt, så ville jeg ha handlet lue(r), votter, hals, vinterdress, ulldress, ullsokker og en ulljakke. Så små barn trenger jo ikke sko, siden de ikke går, men ville kanskje handlet noen slike forete boble "sko" til å bare sitte ute med.
Signerer denne.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har noe som er arva fra søskenbarnet hennes. 5 ullbodyer med strømpebukser til. Sokker og lester i varierende størrelser og tykkelser. Ulldress med glidelås + noen hjemmestrikka ullbukser med gensere til. Har også helt vanlige joggedresser hun kan ha på inne. Uteklær har vi to dresser der den ene er en lett og grei dress som er vanntett, mens den andre er litt større og er kjempevarm. Har masse luer og votter og halser. Liker best halsluer. Har funnet lue, votter og sokker i skinn fra jeg var lita. De er like fine nå, som da jeg brukte de.

Back
Topp