Utstyr til graviditet?

Paksenarrion

Blir kjent med forumet
Vi begynner å få litt oversikt over hva vi trenger å ha i hus til babyen, men er det noe greier vi bør tenke på å skaffe i forbindelse med graviditeten?

Har noen venninner som har hatt bilpute-tingest (for å holde setebeltet på riktig plass, tror jeg), men utenom det er jeg helt blank. Setter pris på deres innspill.

Bbhugme om du sliter med vond rygg! Fantastisk pute, og så totalt verdt pengene! Sist jeg var gravid glemte vi igjen puta hjemme på et helgebesøk 3t unna. Mannen var på nippet til å kjøre tilbake å hente den kl. 23 på kvelden..eller dra for å kjøpe ny.. Redda ryggen min vertfall!

Bbhugme om du sliter med vond rygg! Fantastisk pute, og så totalt verdt pengene! Sist jeg var gravid glemte vi igjen puta hjemme på et helgebesøk 3t unna. Mannen var på nippet til å kjøre tilbake å hente den kl. 23 på kvelden..eller dra for å kjøpe ny.. Redda ryggen min vertfall!
Har hatt min i tre dager og elsker den allerede.

Her har jeg hatt den bilputa, bekkenbelte grunnet bekkenløsning og fylt sengen med ekstra puter til å støtte opp bein og voksende mage om natten (og til å bygge opp overkroppen grunnet ekstrem halsbrann). Uten om det trenger man gode klær man får plass i, enten det er gravidtøy eller ikke.

Gøyr
Høyrt mykje positivt om denne. Har vel ikkje kjent på behovet heilt enda, men kan jo fort vere at det kjem. Finnes det fleire ulike typar av denne? Eller er det kun ein modell av bbhugme ammepute som finnes? Så ein ikkje risikerer å kjøpe feil meinar eg :smiley-ashamed008

Gøyr

Høyrt mykje positivt om denne. Har vel ikkje kjent på behovet heilt enda, men kan jo fort vere at det kjem. Finnes det fleire ulike typar av denne? Eller er det kun ein modell av bbhugme ammepute som finnes? Så ein ikkje risikerer å kjøpe feil meinar eg :smiley-ashamed008
De har en graviditetspute (dyrest og størst) og en ammepute (mindre). Har kjøpt den for gravide: https://www.bbhugme.com/collections/frontpage/products/copy-of-pregnancy-pillow-campaign

Takk for gode svar, folkens. Da skal vi sette oss ned og vurdere litt gravidinnkjøp. Høres ut som sånn pute kan være kjekt å ha før en får bruk for det
På klesfronten har jeg allerede skaffet meg noen jobb-akseptable bukser med strikk i livet, så håper det holder en stund

Er det noen som har kjøpt bbhugme på jollyroom? Ser dem har en pute der til 1039 kr. Har aldri handlet derfra så vet ikke hvor sikkert det er. Har veldig lyst på en slik pute da jeg allerede har begynt å plages med bekkenløsning :sad010

Er det noen som har kjøpt bbhugme på jollyroom? Ser dem har en pute der til 1039 kr. Har aldri handlet derfra så vet ikke hvor sikkert det er. Har veldig lyst på en slik pute da jeg allerede har begynt å plages med bekkenløsning :sad010

Jollyroom er en helt vanlig nettside å bestille fra!

Har handla masse fra jollyroom :cat:

Når man begynner å trenge større bher utover i graviditeten, kan det være greit å kjøpe ammebher. Man trenger gjerne flere bh-størrelser gjennom graviditeten, og de som passer tidlig i graviditeten, passer gjerne igjen etter en del måneders amming. :-)

Jeg kjøpte bbhugme altfor sent sist. Syntes den var så dyr, men da jeg først hadde kjøpt den, angret jeg på at jeg ikke kjøpte den mye tidligere.

Det går også an å kjøpe den brukt! Jeg betalte 200kr for min, inkludert to trekk ;) har en gravidpute til fra forrige svangerskap, men da styra jeg også med vanlige puter etterhvert så denne gangen er jeg forberedt med den gamle puta og bbhugme!

Det går også an å kjøpe den brukt! Jeg betalte 200kr for min, inkludert to trekk ;) har en gravidpute til fra forrige svangerskap, men da styra jeg også med vanlige puter etterhvert så denne gangen er jeg forberedt med den gamle puta og bbhugme!
Ikkje dumt å kjøpe utstyr brukt! Korleis er det med hygiene og reingjering av denne puta? Mtp å kjøpe brukt tenker eg? Er sjølve puta råd å vaske, eller kun trekket?

Ikkje dumt å kjøpe utstyr brukt! Korleis er det med hygiene og reingjering av denne puta? Mtp å kjøpe brukt tenker eg? Er sjølve puta råd å vaske, eller kun trekket?

merka med håndvask 30 grader, jeg skylte den opp i vaskemaskinen, virker som det gikk fint

merka med håndvask 30 grader, jeg skylte den opp i vaskemaskinen, virker som det gikk fint
Om sjølve puta er mogleg å vaske, fristar det litt å kjøpe ei "lett brukt" ja. Er ikkje så kresen på slikt, men utstyr ein sover med har jo ein tendens til å bli litt klamt og sveitt. Er nok ikkje noko ein dauar av akkurat, men føler det straks er meir innbydande om ein kan vaska sjølve puta også :p Så kanskje eg må på brukt-jakt!

Jeg har handlet en del fra Jollyroom og har bare gode erfaringer :happy:

Har har hørt mye bra om bbhugme. Vurderer nå å kjøpe det :happy:

Sliter allerede med bekkenløsning så jeg skal få tak i en myk ammepute for å kunne ha mellom beina når jeg sover. Synes de er fullstendig ubrukelige til amming, men har vært redningen under søvn de to forrige svangerskapene!

Jeg kjøpte min bbhugme derfra :) Helt trygt og kjapp levering ;)

Back
Topp