Utstyr til februar/mars baby?

jente 92

Elsker forumet
Får barn i månedsskiftet februar/mars og lurer på hva man trenger da?

Hva slags klær?
Hva bruker dere i vogna på den tiden?

Har utrolig god tid på oss, men liker å kunne planlegge litt :)
Kom gjerne med en liste over hva dere har kjøpt til deres barn som ble født på den tiden :)

Sent from my Nexus 5 using BV Forum mobile app
 
Vi hadde vinterpose og et lag med ull + lue og ulljakke (hjemmestrikket) den første tiden.
Hadde også et par votter, men de ble minimalt brukt.
Når det ble litt varmere hadde vi saueskinn i bunn av vogna og ullpledd + trekket til vogna over. Hadde noen ganger to pledd og tok av et når det ble varmere utover dagen.
Vet flere på barselgruppa brukte dyne istedenfor pledd.
Jeg hadde også en hjemmestrikket ullbukse som var fin når vi kjørte bil, hadde bare ullpledd over.
Brukte også ullbukse og ullsokker når jeg bar henne i sjal utover våren, tok sambo sin store jakke på som jeg fikk lukket nesten helt opp:)
Så jeg ville hatt noen bodyer og bukser i ull, pluss ulljakke og ullbukse, evt heldress.


Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Fikk barn i beg av mars

- voksi urban pose i vogna
- ullue
- nøstebarn ulldress
- votter
- bodyer, bukser, sokker og pysjer i ull
- brukte dyne i vogna etterhvert
- hjemmestrikket ullpledd til bruk i bilstolen etc.

:)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Kommer egentlig litt an på den lille også da. Jeg har 4 barn og de har vært veldig ulike i forhold til hvor varme de har vært og hva de har tålt. Har to jenter som ikke tåler mye bruk av ull, så det har blitt liggende mye ubrukte ullklær i skapet her. Vil anbefale å ha både ull og bomull liggende klart på forhånd og så supplere etterhvert som du ser hva babyen trenger/tåler. Vi hadde en hjemmesydd vinterpose til de andre. Den var veldig varm, så det var nok med body og strømpebukse. Veldig godt med hjemmestrikka ulltøy for å ha på når man skal ut. Vi har også hatt noen hjemmestrikka ulltepper som vi har bruk til og fra bilen og delvis i bilen hvis det har vært kaldt. Synes det er bedre enn å bruke tykk og klumpete dress når de er så små :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp