Utstyr til barnet

SmarteMedBarn

Glad i forumet
It's a jungle out there...

Jeg har vel egentlig bestemt meg for vogn for lengst- jobber på småbarnsavdeling og har fått testet ut litt forskjellige vogner, men er stadig usikker...

Sååå dere som allerede har barn: hvilken vogn skal dere ha (evt hvilken vogn har dere fra forrige barn)? Hva slags bilsete anbefaler dere? DET har jeg nemlig null peiling på! Prøver å lese litt tester men syntes det er vanskelig...

Dette er jo de to viktigste tingene barnet trenger som krever en minimumsstandard ift sikkerhet og komfort (både for mor og barn!)- og jeg er så redd for å angre meg :)

Dere som er førstegangs; hvilke tanker har dere rundt dette?

Jeg er første gangs og kommer til å høre på venner med erfaring, kanskje på anbefalinger her inne også.
Best i test tester synes jeg er også greit å lese.
Men det er fortsatt veldig tidlig, Vente til oul før jeg kjøper noe uansett.

Vi venter nok med å kjøpe de store tingene til etter ordinær ul :)

Men blir sikkert emmaljunga vogn.. jeg hadde det til vesla å var fornøyd med den :)

Jeg er førstegangs, men har googla masse.. Elsker å se på vogn :D
Står mye på alle forumene rundt, og på barnevognguiden.no legger jo folk inn positive og negative kommentarer til vogner.. Eneste er at ikke alle er helt up to date.. Og fabrikkene forandrer jo på vognene fra år til år. så det er jo en jungel å velge i, og en hau å sette seg inn i og tenke på.
Og når en endelig har klart å bestemme seg for vogn, er det en evig jakt for å finne den billigst mulig!! ihvertfall for min del.. :P jeg har saumfart hele nettet snart, og foreløpig er kiddies24.de og kjopbarnevogn.no billigst :)

vi skal definitivt ha Brio GO :) fin og god vogn :) er bare liiittte granne redd for at bagen blir trang når det skal være plass til vinterpose omtrent like lenge som bagdelen vil bli brukt... Uten at jeg har peiling :P

er bare liiittte granne redd for at bagen blir trang når det skal være plass til vinterpose omtrent like lenge som bagdelen vil bli brukt... Uten at jeg har peiling :p

Ja det tenker jeg på også! Og selvom det ikke finnes forskning som tilsier det, så forventer jeg liksom en plugg av en baby...hehe... Mannen min er lang og jeg er "god i formene", og det har jeg alltid vært.

Jeg står mellom Brio Happy (om jeg skal ha fire hjul) og Urban Jungle Mountainbuggy (om jeg skal ha tre hjul). Dette blir jo et bybarn- så jeg trenger noe som er enkelt å manøvrere rundt, og som ikke krever all vekt fra overkroppen for å komme over fortauskanter og svinge rundt et hjørnet (har senebetennelse i den ene skulderen).

Ja det tenker jeg på også! Og selvom det ikke finnes forskning som tilsier det, så forventer jeg liksom en plugg av en baby...hehe... Mannen min er lang og jeg er "god i formene", og det har jeg alltid vært.

Jeg står mellom Brio Happy (om jeg skal ha fire hjul) og Urban Jungle Mountainbuggy (om jeg skal ha tre hjul). Dette blir jo et bybarn- så jeg trenger noe som er enkelt å manøvrere rundt, og som ikke krever all vekt fra overkroppen for å komme over fortauskanter og svinge rundt et hjørnet (har senebetennelse i den ene skulderen).

ja, jeg ser også for meg en skikkelig bollebaby her :P jeg er kraftig bygd, og mannen er høøøy! men aner jo ikke :P

Den er også veldig fin, men jeg vil ha litt større forhjul :)

Den er så lun og god, hvertfall i sittedelen. Er litt usikker på hvordan den ser ut med bag... *googlerbilder*

er det som er så genialt med GO'vogna! Du kan kjøpe vinterhjul i tillegg, så kan du bytte ut de små svingbare framhjulene med større faste hjul når det er behov for det :D

Vi har vogn etter forrige gang, en Emmaljunga Edge Duo. Jeg er kjempefornøyd med den vogna, den er stabil og god, og har god plass til både baby og pose ;)

Bilstol har jeg ikke peiling på, så jeg tar gjerne i mot tips! Eneste jeg vet er at vi skal ha stol med base, slik at det blir mulig å bære med seg babyen i bilstolen :)

Jeg har hatt simo kombi. Blyyyy tung og vanskelig å manøvrere på kjøpesentre.
Har og hatt tfk, vinglete og lite lun. Ikke likte jeg å ha han snudd fra meg heller.
Denne ganger blir det Emmaljunga Edge Duo med duo S-understell :)

Bilstol, der hadde vi acta graco sitt babysete til storebror. Setet var bra, men unødvendig tungt og ekkelt og bære med seg. Noe med formen på bærebøylen stemte ikke. Han vokste fort ut av det også grunnet utformelsen på setet.
Denne gangen har jeg kjøpt maxi cose cabriofix med base. Mye lettere sete og det kommer best ut i test sammen med Britax babysafe sitt nyeste sete. SHR II, er det ikke det?!

ja, jeg ser også for meg en skikkelig bollebaby her :p jeg er kraftig bygd, og mannen er høøøy! men aner jo ikke :p

er det som er så genialt med GO'vogna! Du kan kjøpe vinterhjul i tillegg, så kan du bytte ut de små svingbare framhjulene med større faste hjul når det er behov for det :D

Det visste jeg ikke! hmm... nå må det tenkes litt her ja! Den var jo kjempefin i bagdelen også! Eneste jeg syntes er vanskelig er om det blir et langt barn. Vi har ei jente i barnehagen med den vognen som sovevogn og det fungerer kjempefint om sommeren- men om vinteren blir liksom soveposen for lang og hun sover seg ut av posen... Men det har kanskje noe med posen og gjøre også!

Når det kommer til sovepose forøvrig skal jeg ha pose med en glidelås foran. Det er vi alle enige om i barnehagen! Det er så praktisk!

Vi skal bruke Emmaljunga vogn som vi har brukt til guttene. Har vært veldig fornøyd med den.
Sist hadde vi Maxi cosy bilsete og tror vi går for det igjen. Det beste med det syntes jeg var at setet var dypt og stort nok så de kunne bruke det lenge. Hadde mange venninner med graco bilseter og husker at de ble alt for fort for trange og korte dvs beina til babyen rakk ut.

Back
Topp