Utstyr til barnehagestart

x1xJaCkLiN

Elsker forumet
Hva er det man trenger? hva er nødvendig å kjøpe dobbelt opp av, for å ha permanent i bhg og hjemme. hva er unødvendig? trenger tiiiiiiiips:)

Mitt beste tips er å kjøpe litt beskjedent i starten - og se an behovet etter barnehagestart.
Jeg kjøpte for mye - skulle tro jeg glemte at man har vaskemaskin ... og tørketrommel.
Forhør deg litt med de som jobber der!

votter/hansker er veldig greit å ha ekstra av.. det blir fort vått og skittent.. ellers må jo du ha skifteklær liggenes i bhg.. strømper, truser, t skjorter, gensre, bukser, strømpebukse,labber, luer.. regntøy,dress og fleece eller ull dress/bukse/genser..

Grunnen til at jeg spør er fordi svigermor er helt gira på å kjøpe ting til barnehagestart..tror ikke hun har tid til å vente[8|]

vi har ekstra ull-undertøy/strømpebukse , 2par xtra sokker, 1 joggebukse, 1 joggegenser, regnklær+ekstra regndress

regnsett, vinter/vårdress, ullundertøy er utrooolig greit for da slipper de å ha så masse klær under dress/regntøy, støvler/cherocser, ullsokker.. tror det er det vi har hatt mest behov for.. men er også greit å se det an etter behov!![:)]

ORIGINAL: noahs mor

votter/hansker er veldig greit å ha ekstra av.. det blir fort vått og skittent.. ellers må jo du ha skifteklær liggenes i bhg.. strømper, truser, t skjorter, gensre, bukser, strømpebukse,labber, luer.. regntøy,dress og fleece eller ull dress/bukse/genser..

Jeg har ikke angret på at jeg hele tiden har hatt to dresser, to regnsett (og ei ekstra gummibukse..), 2 par gore-tex, 2 par cherrox etc. og mange votter, regnvotter og luer. I overgangsperioden nå har vesla både tjukk og tynn dress hengende i barnehagen.

Ull og fleece kan man bare handle i vei av, er min erfaring... [:D]

Er så greit å slippe tenke på at "pokker, den ligger i barnehagen", hvis man finner på noe hjemme etc. pluss at når det er knallvær kan det hende de velger gå ut flere ganger i løpet av barnehagedagen, kjedelig om de små ikke har tørt tøy til runde to ute.

Du må ha skifteklær liggende i bhg. så om du trenger mer klær til det så får du føre det på lista til svigermor. Jeg tar alltid med meg dress/regntøy hjem om jeg trenger det, har ikke hatt 2 sett av hver. Ser lille din er rett over 1 år, da er det godt om du har både dress og sko som er lett å bevege seg i. ikke så lett når de står en liten kropp som ikke kan bevege seg pga. stor og tjukk dress. Ull eller fleece dress/sett til soving. Navnelapper til å markere alt med. og votter, om du trenger det så kjøp noen som sitter på hånden, ikke de laange oppver armen. jobber selv i bhg. også og får ofte ikke hendene inni, uff

Tenker også at det kan være greit med ekstra par med støvler,sko, dresser o.l..  ser IKKE for meg at vi gidder å drasse med alt frem og tilbake, spesielt ikke siden vi ikke har bil.
Han begynner ikke i bhg (hvis han får plass da..) før til høsten, så det er jo enda en stund å forberede seg på :) 

og over til noe annet, hvilke regnsett er best? finner det regnDRESS? Så etter det på Polarn & Pyret i dag , men de hadde bare todelt sett..

REFLEX regndress og regnsett!!!!!
de har hele dresser og todelte

åh..så flott, da får jeg dra på reflex å titte litt :)

ORIGINAL: Luthien05

REFLEX regndress og regnsett!!!!!
de har hele dresser og todelte

enig her, reflex er veldig bra!

ORIGINAL: Karla

ORIGINAL: JaCkLiN

Tenker også at det kan være greit med ekstra par med støvler,sko, dresser o.l..  ser IKKE for meg at vi gidder å drasse med alt frem og tilbake, spesielt ikke siden vi ikke har bil.
Han begynner ikke i bhg (hvis han får plass da..) før til høsten, så det er jo enda en stund å forberede seg på :) 

og over til noe annet, hvilke regnsett er best? finner det regnDRESS? Så etter det på Polarn & Pyret i dag , men de hadde bare todelt sett..

min erfaring er at alle regnsett duger, når de små setter seg ned i søledammer, vill alt uansett bli vått... men anbefaler deg å kjøpe et regnsett som er mykt og ikke så kjukt.... f.eks lindex sitt liker jeg. Det finnes hele regndresser ja, men det anbefaler jeg dere ikke... er best å ha todelt, for ofte bruker man bare buksa, også blir det klamt og varmt med slikt helt et...

ahh.. jeg ser den! Kanskje jeg vurderer todelt da..  har sett på de fra lindex ja, likte de veldig godt:) Liker generelt kvaliteten på klærne i fra Lindex, holder seg bedre enn feks H&M..:)

Back
Topp