utstyr til barnehagestart?

kinemorB

Glad i forumet
Nå har vi plutselig fått barnehageplass først etter 2 kjappe avslag:):)
Det vil jo plutselig si at vi får barnehagebarn fra august! tenkte det kunne være greit å oppfriske litt da det er mange år siden jeg hadde en så liten pjokk i barnehagen:)

hva er nødvendig til de små?? han går jo ikke enda, så hva med støvler/skotøy? ska de ha det??

setter stor pris på tips til hva man bør ha til oppstart og eventuelt hvor dere har handlet:)

Jeg tenker at det er godt å ha noe varmt på bena når de sitter ute. Finnes jo sånne (kommer ikke på navnet) skotyper med god ull inni, som bare er å chippe på. Blir fort kaldt når de sitter stille i sandkassa/huska osv.

Jeg tenker å kjøpe inn eget regntøy til barnehagen for det blir ofte brukt, men tjukk vinterdress osv kommer jeg nok til å ta med frem og tilbake - for det er dyrt + at de er jo ikke utendørs når det er så å så mange minus, så det blir mindre brukt igjen.

Lærsko som innesko, eller kun sokkelesten/strømpelesten inne. Best for de små føtta :)

Stonz er veldig greie når de ikke går enda.
Tynne ull klær
Tykke ull klær
Regntøy
Tynndress
Tykkdress når det blir kaldere
Lue med hals
Tovede votter
Ull fingervotter
Sovevogn om de sover i vogn
Pose til å ha i vognen
Ullklær å sove i
Skinntøfler

Stonz er veldig greie når de ikke går enda.
Tynne ull klær
Tykke ull klær
Regntøy
Tynndress
Tykkdress når det blir kaldere
Lue med hals
Tovede votter
Ull fingervotter
Sovevogn om de sover i vogn
Pose til å ha i vognen
Ullklær å sove i
Skinntøfler
Stonz var navnet. De er geniale!

Men disse "Stonz" det er mer vintersko eller?

Sent from my iPad using BV Forum

Vi fikk en liste fra barnehagen over tog hun skulle ha, dere får kanskje det etterhvert dere også? Av det som ikke allerede er nevnt, så stod det i alle fall ryggsekk, 12 liter (de anbefalte Berghans junior, den kan de ha gjennom hele barnehagetiden. Kostet 300kr, kjempefin og god å bære på en liten rygg), vannflaske, 2stk regnsett(gjerne ett hel dress og et i to deler), matboks...tja, det er det jeg kommer på. Så anbefalte de ikke sjerox (aner ikke hvordan det skrives) eller gummistøvler til ettåringene, men goretexsko med snøring fordi de sitter bedre på de minste, og er lettere å gå med når den tid kommer.

Av votter ville de ha vanntette votter, gjerne Reima eller fra Polar'n og Pyrie, fordi disse er lave og med glidelås ned mot tommelen, så de er lette å få på. Tommelen er også liten nok (dårlige eller uegnede votter er visst til stor frustrasjon blant barnehageansatte:))

Det skal sies at vi spurte spesifikt i tillegg til listen vi fikk, om merker og modeller de anbefalte, siden vi var ganske grønne og tenkte det var like greit som å prøve å gjøre research i et hav av reklame og best i test. De var veldig greit!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Back
Topp