Utstyr til barnehageoppstart :-)

lennypenny

Forumet er livet
VIP
September 2012
Inspirert av Tea.
Hva kjøper dere? Mine ar jo aldri gått i barnehage før.

Hvor mye trenger man av regndress? Varme dresser? Sko? Luer? Alt ? :-D

Skal kjøpe inn snart :-)

Sent from my GT-S7580 using BV Forum mobile app

Hehe. Litt forskjellig fokus, jeg begynte å bestille det vi mangler av tøybleietilbehør for å sende med i barnehagen :p :D

Vi har aldri hatt dobbelt opp av yttertøy og sko. Det har vi rett og slett ikke råd til!
Eller, vi har kanskje hatt en ekstra vinterdress som har vært arvet, tilfelle den som vanligvis blir brukt ikke har vært tørr til neste dag osv.
En god parkdress, gore-tex-sko, nok med skifteklær. Mye har dere sikkert allerede? Dere er jo endel ute og trenger ikke nødvendigvis å ha ett sett av alt både i barnehagen og hjemme?
Og MERK KLÆRNE ;)

Ah,var det bleier ja :) Hehe.
Ok,så man trenger ikke dobbelt opp? Flott. Hadde blitt skikkelig dyrt.
Hva med sko? Trenger man gummistøvler,varme støvler osv? :)

Sent from my iPad using BV Forum bsq

DU trenger ikke kjøpe noe ekstra enn det dere allerede bruker av vintertøy, regntøy, parkdress etc ;)

Sålenge de har varme sko om vinteren, støvler/Doc Boots til vått vær og gode joggesko holder det.

Varmt mellomlag, ull eller fleece. Der kan det være lurt å ha to sett til hver, ett sett som er litt tynnere til mellomsesongen og et tykkere lag til vinteren. Men det kjøper du bare når vinteren kommer så de ikke vokser ut av det før det skal brukes ;)

Flere sett med gode votter er også lurt! Både regnvotter og vintervotter når den tid kommer ;) VI har vel 3 par vintervotter om vinteren (polvotter) og et sett med regnvotter. Men ser at vi skal kjøpe et sett til med regnvotter.

Vi har heller ikke to sett av alt, det har vi ikke råd til. Vi tar heller uteklærne med hjem.

Men de må ha skiftetøy inne i bhg, om de blir våte eller griser seg ut. Vi har liggende 3 gensere, longser, truser og sokkepar i bhg ;) Spesielt viktig når W er sluttet med bleie og kan ha uhell ;)

Hehe. Litt forskjellig fokus, jeg begynte å bestille det vi mangler av tøybleietilbehør for å sende med i barnehagen :p :D

Vi har aldri hatt dobbelt opp av yttertøy og sko. Det har vi rett og slett ikke råd til!
Eller, vi har kanskje hatt en ekstra vinterdress som har vært arvet, tilfelle den som vanligvis blir brukt ikke har vært tørr til neste dag osv.
En god parkdress, gore-tex-sko, nok med skifteklær. Mye har dere sikkert allerede? Dere er jo endel ute og trenger ikke nødvendigvis å ha ett sett av alt både i barnehagen og hjemme?
Og MERK KLÆRNE ;)
hahaha, du heiv deg rundt og så ditt snitt til å shoppe mere bleier? ;)

Enn om han er bleiefri når høsten kommer? :P ;)

Du trenger ikke handle så veldig mye på en gang. Kjøp etter hvert du. Vinterklær er jo en god stund til de skal ha. Vi har liggende i bhg nå: 1 hel vår/høstdress, 1 todelt regnsett, 1 par cherrox, 1 par støvler, luer av forskjellig tykkelse, pannebånd, ekstra klær i tilfelle hun blir våt (bodyer, bukser, gensere, sokker), bleier, mme.

Votter og annet vintertøy tar vi med når den sesongen starter. Egen Voksipose til å ha ute i vogna bruker vi om vinteren. Ellers sørger bhg for vognpose, dyner, pledd eller annet de måtte trenge når de sover. Vognene er bhg sine. Alle måltider er inkludert i prisen, så vi slipper å sende med niste.

Spennende med bhg start da! "Dagisen". Er det ikke det de kaller det i Sverige? ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

-Støvler
-Utesko
-Innesko
-Regntøy
-Tynn Jakke
-Tykk Jakke+Bomble bukse (Eldre barna liker ofte dette bedre)
-Fleecgenser eller lignene til å ha under dressen om vintern
-Ulltøy
-Vinterdress
-Skiftetøy (Bukse,genser,truser,sokker osv. gjerne 2-3 skift)
-Drikkeflaske (i barnahagen der jeg jobber bruker vi den hele dagen. Inne,ute og når vi spiser)
-Bleier/Våtservietter/krem
-Lue
-Votter (gjerne et ekstra par de forsvinner fort. Da barna ofte tar de av seg ute.)
-Hals/buff/skjerf
-Solkrem til sommern
-Caps/solhatt
-Kuldekrem til vintern
-vogn,sovepose og (fleecedress/dress barnet kan sove i om vintern)
-Smokk

Sikkert glemt noe men..

hahaha, du heiv deg rundt og så ditt snitt til å shoppe mere bleier? ;)

Enn om han er bleiefri når høsten kommer? :p ;)
TILBEHØR ;) VI mangler våtposer og innleggspapir! Ja om det skulle skje selger jeg det jo bare videre da vettu :D

Jeg ser jo nå fordelen med at de i vår bhg sover inne i seng, vi behøver jo ikke noen ekstra sovevogn og vognpose :P

Jeg ser jo nå fordelen med at de i vår bhg sover inne i seng, vi behøver jo ikke noen ekstra sovevogn og vognpose :p

Ja det er jo en veldig fordel slik sett =)
Vi har egentlig ikke behov for ekstra sovevogn, vi bor jo så nære at vi bare kan trille til og fra. Men jeg synes det er greit likevel :D Hadde hovedvogna til T stående husker jeg. Hjem i helgene bare :)

Jeg ser jo nå fordelen med at de i vår bhg sover inne i seng, vi behøver jo ikke noen ekstra sovevogn og vognpose :P

Vi trenger heller ikke ekstra sovevogn, for barnehagen har sovevogner og utstyr selv. Vi brukte vår egen voksipose i vinter siden vi har to stk :)

Vi kjøpte heller ikke dobbelt opp, bortsett fra støvler og regntøy:-)

Ellers er jo det meste nevnt her, spennende med barnehageoppstart:p

Du har fått maaaange gode tips :D

Jeg har alltid ekstra skift av alt innetøy som ligger i barnehagen..men da har jeg bare tatt det som ikke blir brukt til vanlig :) og regntøy og støvler har jeg dobbelt av, siden det ofte er så ustabilt vær her.. blir såå mye å drasse med om vi skal ta med det fram og tilbake til barnehagen hver dag:P men vinterklær som ull/fleece og ytterdress har jeg ikke kjøpt dobbelt opp av for å la det ligge der ;) nå om sommeren sørger jeg for å ha ekstra skift av sommerklær i sekken om dem har på bukse og genser (og omvendt) når dem drar til barnehagen, og pakker med joggesko/sandaler, solhatt og solkrem :)

Back
Topp