Utstyr til babyen

Thea1988

Blir kjent med forumet
Har dere begynt å gjøre noen innkjøp til babyen?

Her har vi egentlig det meste klart
Vi har kjøpt vogn - TFK Adventure med multi-X bag, bilstol (besafe), seng, stellebord og klær
 
Vogn er handlet, bilsete, seng(mangler madrass)

Mangler stellematte og en del til
 
Vi har det meste etter første og har ikke kjøpt en eneste ting ennå. Men må vel begynne å finne frem snart.
 
Har det meste fra før og kjøpte ei vogn brukt. Mangler ny madrass og bilstol.
 
vi har stellebord, bilstol, lekegrind, vippestol, vugge og litt klær. stellebord fant jeg gratis på finn. lekegrind har vi fått brukt, vippestol og vugge hadde vi fra før. Skal kjøpe vogn fra finn.no. og så skal vi kjøpe ny madrass til vugga. må også kjøpe sprinkelseng men det tar vi litt seinere. Og brystpumpe har jeg ordnet.
babynest får vi også låne:)
 
Last edited:
Har kjøpt babynest, bedsidecrib, bilsete, leander-vugge, stellekommode (mangler stellematte), reiseseng, brystpumpe og kjøpt litt klær. Arvet en del klær også.

Skal kjøpe vognen til min søster, så det jeg kommer på som mangler er sprinkelseng, madrasser, dyne og tripptrappstol.
 
Vogn, bilstol, seng er kjøpt, resten har vi fra storesøster ble født i 2017.
Må handle inn litt mer klær, skal finne babygym og vippestol brukt og så får vi Stokke tripp trapp stol i fødselsgave så skal kjøpe til en newbornseat :)
 
Har begynne å kjøpe inn en del småting som klær, smokker og små plukk som trengs i starten. Og en kombinert ammepute/babynest som jeg bruker som støtte om natten nå.

Alt av møbler kommer vi til å kjøpe i mars nå vi begge har en uke ferie. Da kan vi montere det i fred og ro uten hektik.

Også har vi arvet en del ting som allerede er i huset.
 
Har det meste etter de to vi har :) Trenger bare ny madrass til sebra kilo sengen etter eldste, et saueskinn fra nøstebarn og Stokke newborn set siden eg solgte vårt :)
 
Teller en body? :p

Vi har ikke handlet inn noe enda, men har sett på vogn, og får arve/låne bilstol og bedside crib.
 
Ikke fått mere enn en Body og bilstol i hus. Men har masse på loftet som bare må ned og sorteres. :)

Ellers skal jeg kjøpe av søsteren bedside crib :)
 
Vi har det meste men vi trenger ny bilstol, stellematte og madrass, men det tenker jeg vi tar når det nærmer seg mer fødsel. Det er slik som i verste fall kan kjøpes når jeg ligger på barsel om vi ikke rekker det før.

Prøver å overtale mannen til å la meg få kjøpe drømmevogna denne gangen siden han fikk velge vogna sist, men han synes den er litt dyr.
 
Vogn, bilsete 1, brystpumpe og bilpose skal lånes. Noe klær og stæsj skal arves, men begrenset hvor mye siden det er fra motsatt kjønn.
Kjøpt inn bedside crib + madrass, stellematte, litt klær, smekker, saueskinn til vogn, vognpose (til vår, som jeg vant), refleks-regntrekk til vogn. Tripp trapp pluss utstyr har jeg fra før, samt sprinkelseng og lekegrind.

Må kjøpe bilsete og base til bil 2, vinterpose (men er ingen hast, vil vente og få den til god pris).
Stellebordet vi vil ha ser det ut som vi må kjøpe nytt siden ingen selger likt, men drøyer så lenge som mulig da vi ikke har plass til noe utstyr enda egentlig :hilarious:
 
Vi har det meste av klær og utstyr fra frøkna som var født i mai 18. Har kjøpt søskenvogn da jeg blir aleina med de på dagtid (Babyjogger city select, kan brukes både som singel og søskenvogn). Skal ha Bedside Crib(det savnet vi med frøkna) og så må jo lillebror etterhvert ha egen sprinkelseng :)
 
Gubben handla brukte klær til pjokken i dag av ei venninne som fikk barn i april i fjor. Nå har vi absolutt alt vi trenger av klær i de fire første størrelsene. Pluss sengetøy. Alle store ting er handlet og klart. Hva i all verdens rike skal jeg finne på de siste månedene hehe.
 
Vi hadde så si alt etter storebror, men har i tillegg kjøpt brukt moseskurv på Finn (siden vi har flyttet til enebolig over flere plan siden sist), kjøpt close caboo bæresele på Finn, har arva litt feminine klær av svigerinna som har to jenter og har kjøpt vinter-og vårpose :) etterhvert får vi skaffe en til tripp trapp, men det trengs ikke før hun er 6 mnd
 
Back
Topp