Utstyr til baby

Bringebær

Gift med forumet
Hvordan ligger dere an her? Mange som har begynt å shoppe nå som ul er overstått? Har to fra før så har jo det meste. Men i går kjøpte jeg bag til babyjoggeren vår, nesten ikke brukt til halv pris:) Prøve å få litt babyglede, med litt shopping:) blir mere virkelig da:)

Her mangler vi to stellebord, madrass til seng og bilsete. Ellers har vi alt etter de to andre. Kjøper det nok inn mot sommeren tenker jeg:)

Vi mangler bare småting pluss vogn. Men mamma skulle kjøpe vogn til oss, så er snart ferdig. Er deilig med tanke på at det begynner å bli slitsomt å handle for lenge nå.

Jeg solgte ALT etter snuppa.
Har kjøpt;

- Stokke tripp trapp med new born setet.
- Bugaboo cameleon vogn
- Ergobaby bæresele
- Maxi cosi med base

Vi mangler;

- Seng med madrass
- Vugge
- Stellebord
- Ammepute (Denne skal jeg faktisk kjøpe brukt)
- Dyner/puter/tepper
- Stelleveske

++++ EN hel masse annet. Kjøper 95% nytt så da må vi begynne tidlig så vi kan fordele utgiftene

GLEDER MEG SÅNN :D

Har det meste av utstyr etter junior.

Men vi har bestilt vogn som vi skal hente om ett par uker.

Sprinkelseng, madrass og stellebord kjøpte vi på ikea for et par uker siden.

Ellers skal vi kjøpe ergobaby bæresele etterhvert, må bare finne ut hvilken variant vi skal ha.

Har kjøpt litt klær og annet utstyr på tilbud.

Før vi eventuelt kjøper noe mer, har jeg tenkt å finne frem klærne vi har etter junior for å finne ut hvor mye av det som kan brukes til knøttet.

Me trenger

- sprinkelseng
- stellebord
- babycall
- vogndyne og dynetrekk

og sikkert noe mer, men det kommer eg ikke på nå.. Har fremdeles litt fra prinsen, men det gidder eg ikke å ta fram nå for å vaska...

Baggen til vogna kjøpte eg til den som eg mista i høst, og mamma kjøpte Leandervugge til meg på nette til langt under halv pris.

Så får me ut påhandel å kjøpa litt kler når babyen kommer :)

Har det meste fra før, men har kjøpt søskenvogn, fikk 2000 i avslag på utstillingsmodell, og måtte bare slå til... Ellers trengs en til sprinkelseng med madrass, og lekegrind. Satser på å få tak i det brukt (utenom madrass). Og så må jo lille få noen få egne klær, selv om han kan arve det meste fra storebror :-) Litt kosehandling må det bli...

Har det meste etter mini, men vil være mer forberedt denne gangen og forenkle situasjonene mer :).

Så mangler:
- base til bilstol
- bilstol pose
- stellebord
- bag til nye søskenvogna (bestilles nå i slutten av mden, begynnelsen på mai)
- blir det jente så må vi ha noen klær som ikke er så guttete :P
- seng til vårt soverom ( lyst på bedside crib)
- småting til gamlevugga etter onkelen min
- hettehåndklær
- ammepute
- elektrisk medela brystpumpe og nye medela ammeskjold
+noen andre småting her og der :)

Har bare kjøpt stol! :)
Må vente til mandag for å se om jeg må kjøpe rosa denne gangen eller om jeg kan bruke de jeg har! :)

Har det meste:-) eneste vi har kjøpt er søskenvogn (brukt, kostet 1500 så da slo vi til) og bittelitt rosa av de minste størrelsene. Vi vet ikke kjønn :-)

Så skal vi kjøpe tripptrappstol, håper det kommer på tilbud innen august. Nyfødt-setet kjøper jeg av en venninne..

Har noe fra før, men skal ha ny vogn, bilstol, ammepute, stellematte, badebalje og sprinkelsengbeskytter.
Blir det en jente så trenger vi sengetøy, håndklær, gulpekluter, vaskekluter.
Klær skal vi ha litt av uansett :-D

Har kjøpt seng, mangler madrass og sengetøy. Har masse klær allerede som jeg fikk fra søstra mi som fikk en gutt i fjor :) Får stellebord til sommeren av moren min, bilstol fra storesøster m/fam..så behøver bare kjøpe vogn selv :D Det blir ikke gjort før juni/juli. Føler jeg har full kontroll på at alt er i orden til august :p Har jo god tid :D

Her har vi det meste etter den kommende storebroren, men vi må nok kjøpe litt nytt så prinsessa får litt rosa/lilla og :) må nok kjøpe søskenvogn i løpe av sommeren å :) håper på å arve litt klær da ;)

Vi trenger alt nytt. Har valgt vogn,stelleveske og voksipose :) Stellebord skal mamma kjøpe. Og bilstol skal vi kjøpe på barnaskveld på Barnas hus dn 10/4 :) Da blir dt maxicosi md base. Klær må vi vente md siden vi ikke vet om dt blir jente eller gutt :)

Vognen er bestilt, Emmaljunga city cross med supreme bag i fargen espresso leatherette, bestilte også med stellebag, pose og parasoll i samme som vognen. Skal hente den i Strømstad i begynnelsen av juli. GLEDER MEG! :)

Vi har kjøpt bilsete, maxi cosi cabriofix med isofix base, kjøpte også dette på tilbud i Sverige. Ellers har jeg kjøpt litt klær og babytepper. Jeg har hentet en sprinkelseng som jeg fikk for en flaske vin, så helt ny og fin ut. Jeg har også vært så heldig å fått fem hele søppelsekker med klær, helt fra nyfødt og opp til tre års alder, så har nok av klær i starten. Jeg skal også få arve vippestol, ammepute, vogndyne, elektrisk brystpumpe og en del leker av bestevenninnen min. Mamma har også tatt vare på tripp-trapp-stolen jeg hadde som barn som vi skal pusse og male opp. Vaskbare ammeinnlegg har jeg bestilt fra e-bay og mamma strikker kjørepose og vognteppe. Hun strikker også hentesett og andre klær til lillegutt, samt at både svigermor og jeg også strikker en del.

Det jeg mangler å kjøpe er:
- Vugge
- Madrass
- Dyne
- Vognpose (har SÅ lyst på Risarosa sin!)
- Sengetøy og laken
- Madrassbeskytter
- Sengekant
- Lammeskinn
- Lekegrind
- Stellepute
- Badebalje
- Gulpekluter
- Vaskekluter
- Håndklær
- Smekker
- Smokker
- Flasker
- Elektrisk dampsterilisator
- Elektrisk flaskevarmer
- Oppbevarings bokser/ poser til brystmelk
- Babycall
- Interiør til barnerommet (barnerommet skal også pusses opp, gulvet er allerede kjøpt inn)
- Pleie- stellesett (digitalt termometer, nesesuger, saks, negleklipper osv…)
- Våtservietter, bleier, søppelposer, bleiebøtte
- Babygym
- Stellesalve, babyolje osv...

Puh! Det er vel det jeg har på listen hittil... Dette er våres første barn, så jeg er veldig usikker på hvor mye jeg trenger og hva vi ikke trenger, så hvis dere har erfaringer så bare kom med tips :)

Har planlagt å shoppe inn det meste av ting til babyen i slutten av april da jeg skal til Ullared.

Her mangler vi det meste enda, men har alt av klær omtrent, er det eneste jeg har turt å kjøpe enda :)

Gutteskatt ventes 31.08.13 <3

Vi har det meste fra før, og siden vi ikke fikk vite kjønn på oul så har jeg faktisk ikke handlet noe enda! Men har veeldig lyst til å handle litt klær til lille da :)

Vognen er bestilt, Emmaljunga city cross med supreme bag i fargen espresso leatherette, bestilte også med stellebag, pose og parasoll i samme som vognen. Skal hente den i Strømstad i begynnelsen av juli. GLEDER MEG! :)

Vi har kjøpt bilsete, maxi cosi cabriofix med isofix base, kjøpte også dette på tilbud i Sverige. Ellers har jeg kjøpt litt klær og babytepper. Jeg har hentet en sprinkelseng som jeg fikk for en flaske vin, så helt ny og fin ut. Jeg har også vært så heldig å fått fem hele søppelsekker med klær, helt fra nyfødt og opp til tre års alder, så har nok av klær i starten. Jeg skal også få arve vippestol, ammepute, vogndyne, elektrisk brystpumpe og en del leker av bestevenninnen min. Mamma har også tatt vare på tripp-trapp-stolen jeg hadde som barn som vi skal pusse og male opp. Vaskbare ammeinnlegg har jeg bestilt fra e-bay og mamma strikker kjørepose og vognteppe. Hun strikker også hentesett og andre klær til lillegutt, samt at både svigermor og jeg også strikker en del.

Det jeg mangler å kjøpe er:
- Vugge
- Madrass
- Dyne
- Vognpose (har SÅ lyst på Risarosa sin!)
- Sengetøy og laken
- Madrassbeskytter
- Sengekant
- Lammeskinn
- Lekegrind
- Stellepute
- Badebalje
- Gulpekluter
- Vaskekluter
- Håndklær
- Smekker
- Smokker
- Flasker
- Elektrisk dampsterilisator
- Elektrisk flaskevarmer
- Oppbevarings bokser/ poser til brystmelk
- Babycall
- Interiør til barnerommet (barnerommet skal også pusses opp, gulvet er allerede kjøpt inn)
- Pleie- stellesett (digitalt termometer, nesesuger, saks, negleklipper osv…)
- Våtservietter, bleier, søppelposer, bleiebøtte
- Babygym
- Stellesalve, babyolje osv...

Puh! Det er vel det jeg har på listen hittil... Dette er våres første barn, så jeg er veldig usikker på hvor mye jeg trenger og hva vi ikke trenger, så hvis dere har erfaringer så bare kom med tips :)

Har planlagt å shoppe inn det meste av ting til babyen i slutten av april da jeg skal til Ullared.

Ser ut som du har tenkt igjennom det meste :) Gøy å planlegge! :) Hvis jeg skal komme med et tips, så er det at det kanskje kan være lurt å vente med å kjøpe inn sterilisator, flasker og flaskevarmer. Hvis du ender opp med å amme får du kanskje ikke så mye bruk for de tingene. Lekegrind ville jeg også ventet med for å se an behovet. Lykke til med shoppingen :D

Back
Topp