Utstyr til baby nr1

Bkno1787182

Første møte med forumet
Hei, jeg lurer på om noen har noen tips til samsoving med baby (trygt) vi har kun 20cm mellom seng og vegg så vi har ingen mulighet til bedsidecrib. Og ikke mulighet til å feste sånn skillevegg til baby. Frykter jeg må ha keisersnitt så greit å ha tilgang til baby om jeg blir sengeliggende.

Kunne du satt sengen helt inntil veggen?

Sengen er helt inntil veggen på den enesiden. Men ja kan ta andre siden inntil. Sengen er 180 bred, men tørr ikke ha baby liggende fritt med meg og evt far når han er hjemme.
Når jeg samsover på dagtid så ligger babyen mye lengre over meg, og har egen dyne. Ingen måte å rulle ut på, og føler meg trygg på at baby har det bra

Hei, jeg lurer på om noen har noen tips til samsoving med baby (trygt) vi har kun 20cm mellom seng og vegg så vi har ingen mulighet til bedsidecrib. Og ikke mulighet til å feste sånn skillevegg til baby. Frykter jeg må ha keisersnitt så greit å ha tilgang til baby om jeg blir sengeliggende.
Jeg ville ha babyen mellom meg og veggen (den siden av sengen som er helt inntil veggen), og passe på at det er god plass. Du kan regne med at du og babyen bruker 2/3 deler av sengen da, og ikke bare halvparten.
En annen mulighet er å ha en sprinkelseng helt inntil fotenden av sengen. Ikke helt det samme, men kan være en midlertidig løsning hvis du er i dårlig form etter ks/fødsel.

Back
Topp