Utstyr til aprilbaby

Fregnefanten

Forumet er livet
*Aprilbaby 2018*
Sommerfuglene
Sitter her og prøver å planlegge litt langt fram, men jeg klarer ikke helt å bli klok på disse årstidene og hvilket utstyr man trenger [emoji85]

Et aprilbarn i sør-trøndelag, vil det si vinterklær eller vårklær?

Snakk om å lure på basic-ting [emoji23] men jeg har kun bodd i sør-trøndelag i litt over et år nå, og er ikke helt kjent med værforholdene og temperaturer enda [emoji12]
 
Henger meg på denne - vi bor i Oslo, men f.eks i år kom våren sent og det var surt til langt ut i mai med unntak av noen få dager. Føler april kan være alt fra 20 grader og sol til snø.. jeg lurer særlig på om man trenger vognpose/ heldress og hvor mye ull man trenger. Er jo ikke sikkert man er så mye ute de første ukene.. Kanskje det er bedre med bomull/ullmix? Noen som har erfaringer?
 
Jeg tenker at babyen ikke vil være ute, utenom i vogna de første mnd. Så en god ulldress kanskje også dyne/vognpose i vogna? :) I bilen hadde vi bilpose som var helt genial! Hadde aldri tenkt på å kjøpe det selv, men fikk låne :) Da hadde han bare body og bukse så fikk han selen helt inntil kroppen :) hvis han sovnet feks på besøk slapp vi å styre med påkledning før bilstol, bare la han forsiktig ned og dro opp glidelåsen! OG vi kunne bare åpne den i bilen når det ble varmt nok :) Heheh veldig fan hvis dere ikke skjønte det :hilarious: Hadde Voksi move

Ellers brukte vi kun Lillelam dress eller hjemmestrikka heldress ute hvor enn vi var :)
 
Jeg tenker at babyen ikke vil være ute, utenom i vogna de første mnd. Så en god ulldress kanskje også dyne/vognpose i vogna? :) I bilen hadde vi bilpose som var helt genial! Hadde aldri tenkt på å kjøpe det selv, men fikk låne :) Da hadde han bare body og bukse så fikk han selen helt inntil kroppen :) hvis han sovnet feks på besøk slapp vi å styre med påkledning før bilstol, bare la han forsiktig ned og dro opp glidelåsen! OG vi kunne bare åpne den i bilen når det ble varmt nok :) Heheh veldig fan hvis dere ikke skjønte det :hilarious: Hadde Voksi move

Ellers brukte vi kun Lillelam dress eller hjemmestrikka heldress ute hvor enn vi var :)
Svigermor er allerede i gang med å strikke kjørepose, men den er vel neppe like varm som Voksi, men hun var så ivrig.. [emoji2]
 
Har hatt to marsbabyer tidligere og har brukt hjemmestrikket ulldress i starten både i bilstol og i vogn. Hatt lammeskinn i vogna i starten og dyne over. Ikke brukt vognpose før til høsten igjen[emoji4]
 
Så kjekt med mange innspill! [emoji3] håper min mor kan strikke et hentesett i ull, det blir også måten å fortelle om graviditeten på: "kan du strikke et hentesett for meg, vil at det skal komme fra mormoren"[emoji4]
Sånn vognpose høres absolutt ut som noe vi må investere i! [emoji4]
 
Tynn ull, og vognpose funker :) vi hadde marsbaby, riktignok i Rogaland, men det var isende kaldt den måneden. Mange lag med tynn ull er fint, da kan en regulere som det passer.
 
Den fungerer sikkert supert! Skal jo bare frakte bilstolen fra bil til hus :)
Hehe. Da trenger vi den nesten ikke. Har oppvarmet parkering i kjelleren og heis opp i leiligheten. Men trenger den vel kanskje hvis vi skal på besøk.
 
Back
Topp