Utstyr på plass!?

pineapple

Elsker forumet
Åååh, er så herlig å få ting på plass! Nå har vi fått kjøpt mye småtteri, men også store ting som seng, stellekommode, bilstol og vogn til den lille.

Har virkelig brukt laaaang tid på å bestemme oss på hvilken vogn vi skulle ha. og har vell lest alt jeg har kommet over av erfaringer og spesifikasjoner. Har vært å prøvd utallige vogner i butikker og vært hos venner og prøvd deres vogner i tereng. hehe, så det at vi endelig har klart å bestemme oss er deeeeeilig!
Så her kommer det en Easywalker Sky sportsvogn i fargen silver, med svart bag i posten om noen uker. Gleeeder meg!

Hvordan ligger dere an med innkjøp? Har dere bestemt dere/kjøpt vogn?

Av de store tingene mangler vi vogn som mamma og pappa skal kjøpe til oss i juni, og bilstol som vi selv skal kjøpe.
Stellekommode kjøpte vi her om dagen, og seng har vi etter meg da jeg var liten. Skal bare pusse den opp, og male den først [:D]

Vi ligger nok laaangt bak vi[8D] Har bare vogn vi foreløpig!

har vogn og bilsete (arva) og kjøpt seng.. også har vi kjøpt småting som klær, smokker, madrass, sengekant, dyne, pute, pledd, sengetøy, og slike småting. mangler jo endel, men tar det som det kommer.. føler egentlig ikke så hast lenger som jeg gjorde i førsten..
tror det meste løser seg med tiden.. har jo basic tingene.. men trenger jo stellematte og en kommode som det må stå på +++ men tar det med tiden.. [:)] prøver å pusse opp her hjemme også.. så da må alt gå litt på langen [:)]

vi har endelig kjøpt oss vogn,og bæresele og skal snart kjøpe seng,stellebord har vi ikke plass til så d dropper vi,alt annet arver jeg fra min kjære søster......ellers så er d småtteri igjen,kluter, flasker,brystpumpe,tepper osv.er førstegangsfødende så er litt nervøs innimellom [:D]

Jeg fikk sistemann for litt over 2 år siden, så jeg har det meste. Trenger bare kjøpe vogn og bilstol.

Og det stresser jeg ikke med egentlig. Kjøper det i juni tenker jeg [:D]

Har ikkje kjøpt vogn eller barnesete.. eller klær... har seng, vugge og stellebord fra guttene var små... tenkte at jeg skulle ta meg en bytur og shoppe vogn og bilsete om en månes eller 2... kanskje litt klær også etter hvert.. vil komme meg i hus før jeg handler noe mer, for i leiligheten står det på hodet.. hehe.. blir bare mer å flytte på[;)][;)]

Tror det meste skal være på plass, men har ikke kjøpt noe enda [;)]
Vi har jo vogn fra storesøster, så det er bare å pakke opp bag-delen og montere den så er den klar.
Vi bruker vaskemaskinen med ei stellepute på til stelleområde, så den delen er i full bruk allerede, men håper på at hun blir bleiefri til sommeren så vi slipper å ha to bleiebarn samtidig.
Også nå er vi på påskeferie hjemme og får med bilsetet etter minstegutten til søsteren min hjem igjenn. Vi ga bort Frøken Fryd sitt babybilste til søsteren til mannen min en mnd før vi ble gravide, så dette har blitt til stol-leken og alle får sitte [:)]
Brystpumpa ligger å støver ned i skapet sammen med flaskene, så etter en vask og litt koking er de klar til bruk.

Det som skal gjøres før babyen kommer er å montere babyhengevugga jeg fikk med søskenbarnet mitt, også selv om det kommer til å ramle inn med nye og brukte klær, så vil jeg gjerne handle noen selv også [:)]

Det viktigste er jo egentlig bilstol så vi får babyen med hjem fra sykehuset. De trenger jo ikke så mye i begynnelsen, litt klær, bleier, pupp og masse kos, så er alt i sin skjønneste orden [:D] Så jeg er ganske avslappet med innkjøp. Butikkene stenger jo ikke selv om det kommer et nytt menneske til verden hehe.

einaste eg har kjøpt nå e litt kler og kluter og tepper meeen har bursdag på onsdag så då har eg sagt at eg ønske meg kun ting t babyen , så då blir der litt mer å ruttle me :D 

har det meste etter junior! har kjøpt noen nye klær å tepper! men skal ha ny kommode i sted for stellebordet! [:D]

ORIGINAL: CogJ

Har alt fra før denne gang[:)] Eneste jeg trenger er blå sengekant og blått sengetøy.. hehe[:)]

bare eg trenger det i rosa[:)]

Her er det meste i hus egentlig [:)]
Vogna som ble City Cross med citybag er bestilt men ikke klar for å hentes før om 2 uker.
Det er vel kun senga vi mangler nå tror jeg.. Også sokker og smekker [:)]

Har fått di største tingene i hus- vogn, seng og bilstol.. mangler stellekommode, den kommer vel i løpet av neste måned [:)]

Ellers har jeg fått litt klær allerede, har mor og svigermor som liker å handle, samme med venninner- så her blir det iallefall ikke mangel på klær![;)]

Mangler jo småting- er førstegangs, så må vel snart begynne å orientere meg på hva jeg trenger osv [8D]

Vi har 2gutter ifra før så vi har jo endel av det utstyret vi trenger [:D]
Men vi har kjøpt nytt barnesete med base og ny bilstol til eldstemann siden baksetet ble for trangt med det setet han hadde fra før [>:]
har også kjøpt søskenvogn og ei stor og praktisk stelleveske siden vi kommer til å ha 2bleiebarn samtidig.
Det vi mangler å kjøpe er softbag til søskenvogna og litt nytt sengetøy og ny sengekant. Noen nye klær må vi vel også kjøpe, og så skal jeg lage en "voksi"pose til mini og nytt voksiposetrekk til mellombror [:D] Trenger ny stellematte til stellekommoden siden katta vår tok livet av den forrige [:@]

Har bare kjøpt seng, så mangler en del av de store tingene enda! Kjøper en stor ting i måneden for å unngå så mye på en gang. Ellers er det mye småting vi ikke har, har liksom blitt kjøpt mest klær i grunnen..

Har ikke så mye i hus enda her men alt ligger inne i bestilling! ;) Vi skal ha TFK joggster twist vogn i krem bag og sort sportsdel, så har vi bestilt trekløver seng og stellekommode, lekegrind og masse småutstyr seff... Eneste vi har fått i hus av "større ting" er moses kurven som vi skal ha på soverommet i begynnelsen. Den er så nyyyyydelig.... ;)

Har egentli d meste, men må finne vogn!! Å d e d æ slit mest me, finn liksom ikkje vogn.. Så kanskje æ e heldi å finn vogn t mai/juni[8D]

Back
Topp